اخبار داغ

مسئولان بگویند برای اوقات فراغت چه کرده اند؟

رونق قلیانسراها در روزهای سرد زمستان در شهر گیوی/ تفریح جوانان با طعم دود و اعتیاد

رونق قلیانسراها در روزهای سرد زمستان در شهر گیوی/ تفریح جوانان با طعم دود و اعتیاد
در روزهای سرد زمستان که کسب و کار در منطقه کاهش می‎یابد، انجا بازارش سکه می شود و رونقش صد چندان، فرقی هم نمی کند غروب باشد یا صبح در این اماکن جوانان پای ثابت تفریحی با طعم دود و اعتیاد نشسته اند و روزهای سرد زمستانی را اینگونه می گذارانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، صبح یا غروب؛ فرقی نمی کند، در هر لحظه از شبانه روز که به سمت بازار حرکت کنی، اماکنی با عنوان "قلیان سرا"ها را مشاهده می کنید که همچون قارچ های سمی در سطح شهر رشد کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , کوثرخبر,

متاسفانه این اماکن در روز های زمستان که کسب و کار در منطقه کاهش می یابد بیشتر به چشم می آیند و از واقعیتی تلخی که این روزها با زندگی جوانان این شهر آمیخته شده، خبر می دهند، چراکه رشد قارچ گونه قلیانسراها در شهر گیوی خصوصاً در ایام زمستان، نه تنها یک منبع درآمد است بلکه تفریح روز جوانان نیز محسوب می شود!.

,

 رونق قلیانسراها در روزهای سرد زمستان در شهر کوثر در حالی است که بر اساس آمارهای جهانی قلیان 10 برابر خطرناک تر از سیگار بوده و هر وعده مصرف آن دودی معادل مصرف 5 تا 10 پاکت سیگار وارد ریه می کند؛ ابتلا به سرطان ریه، لب، دهان، حنجره، مری و... از اثرات مصرف قلیان بوده و به عقیده کارشناسان در دود قلیان و مواد دخانی 7000 ماده شیمیایی که سرطان زایی حداقل 70 نوع آن به اثبات رسیده است وجود دارد.

,

اما در پاسخ به این سوال که چه عواملی باعث شده تا قلیان پای ثابت تفریح بسیاری از جوانان در شهر گیوی شود، شاید بتوان بیکاری، نبود اماکن تفریحی و عدم توجه به زیرساخت های توریستی در شهر و یا بی توجهی به خواسته جوانان منطقه را از مهمترین عامل گرایش قشر جوان و نوجوان شهر به مصرف قلیان نام برد.

,

تنها 3 پارک ازناو، فدک و شکوفه های بادام شهر گیوی مکان های تفریحی این شهر هستند که متاسفانه نمی توانند امکانات خواسته جوانان و نوجوانان را برآورده کنند.

,

سالن های ورزشی به عنوان تنها فضای ورزشی جوانان گیوی علاوه بر کمبود منابع مالی و عدم حمایت مسئولان امر از هیات های ورزشی، با مشکلات عدیده ای نظیر گرانی بهای سالن ها، عدم برخورداری از سیستم های مناسب گرمایشی و سرمایشی، بعضاً کمبود روشنایی و... مواجه هستند؛ هرچند سرانه ورزشی شهر گیوی نسبت به سایر نقاط استان بیشتر است ولی آسیب و چالشی که این روزها با قلیان و ... بوجود آمده است و مسئولان نیز بیشتر در این امر دخیل هستند این امکان را فراهم می آورد که بیش از پیش در نظارت بر قلیانسراها و همینطور کمبود های اماکن تفریحی و ورزشی توجه کنیم.

,

نکته مهم در این موضوع، عدم توجه به توسعه زیرساخت های تفریحی در این شهر است مسئولان سال ها است که جلسات ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان را با حضور روسا تشکیل می دهند اما این سوال را هرگز نمی پرسند که ساماندهی با کدام زیر ساخت ها محقق می شود؟تا کی باید شاهد این باشیم که اولویت های شهری جا به جا شده و امورات جوانان مورد کم لطفی قرار گیرد؟!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه