اخبار داغ

جعبه سیاه سانچی فردا باز می‌شود

جعبه سیاه سانچی فردا باز می‌شود
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در مورد تشخیص هویت پیکرهای پیدا شده از حریق سانچی و بازخوانی جعبه سیاه این نفتکش اطلاعاتی را ارائه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیروس کیان‌ارثی با اشاره به اخباری مبنی بر تشخیص هویت یکی از پیکرهای پیدا شده حادثه نفتکش سانچی گفت: تا همه DNAهایی که از خانواده‌های مفقودین سانچی اخذ شده با سه پیکری که پیدا شده تطبیق داده نشود، چین به ایران اجازه معرفی نمی‌دهد. یکی از پیکرها تقریبا سالم است و تا حدی می‌توان هویت آن را حدس زد اما تا زمانی که به طور قطعی مشخص نشود اعلام نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه DNA اعضای خانواده همه مفقودین از سوی ایران به چین فرستاده شده، اظهار کرد: احتمالا فرآیند تشخیص هویت در عرض چند روز انجام شود. این موضوع از سوی سرکنسول ایران در چین پیگیری می‌شود.

,

پلمب جعبه سیاه سانچی فردا باز می‌شود

,

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در ادامه در مورد بازخوانی جعبه سیاه سانچی توضیح داد: پلمب جعبه سیاه سانچی فردا توسط ذی‌نفعان شامل سازنده جعبه سیاه، پاناما، ایران و کمیته امداد و نجات چین باز می‌شود.

,

کیان‌ارثی با تاکید بر اینکه بازخوانی جعبه سیاه به زمانی حدود سه ماه نیاز دارد، گفت: ما سعی می‌کنیم از طریق سفارتخانه و نمایندگانی که از ایران در چین هستند فرآیند بازخوانی جعبه سیاه را سرعت ببخشیم.

,

وی ادامه داد: همه ذی‌نفعان باید در بازخوانی جعبه سیاه حضور داشته باشند زیرا در این جعبه همه سخن‌ها، فرکانس‌ها و رادارها ثبت شده است و به طور کلی ۱۰ الی ۱۵ نوع اطلاعات در این جعبه ضبط شده و توسط گروه متخصص و بیمه‌گرها بررسی می‌شود.

,

قایق‌های سانچی در آتش سوخته‌اند

,

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به ربات ارزیابی که چین به سمت سانچی منتقل کرد، گفت: این ربات به محلی که سانچی غرق شده منتقل شده است تا وضعیت کشتی را بررسی کند و عکس‌هایی از سانچی خواهد گرفت.

,

کیان‌ارثی در مورد اخباری مبنی بر اینکه ممکن است پرسنل سانچی با قایق‌های نجات فرار کرده باشند، توضیح داد: تصاویری که از سانچی منتشر شده نشان می‌دهد دسته‌هایی که توسط آن باید از قایق‌های نجات استفاده کرد دست نخورده هستند و تقریبا به طور یقین باید گفت این قایق‌ها مورد استفاده پرسنل قرار نگرفته و در آتش سوخته‌اند.

,

براساس این گزارش، در تاریخ ۱۶ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی به نام سانچی با یک کشتی چینی برخورد کرد که موجب حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه