اخبار داغ

یادداشت/

کنکاشی در حاشیه آرزوی دوبانده شدن محور سه راه شادمهر به کاشمر

کنکاشی در حاشیه آرزوی دوبانده شدن محور سه راه شادمهر به کاشمر
همه شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات گذشته مجلس را به یاد داریم، شعار برای دوبانده کردن این محور و همچنین محور خلیل‌آباد به بردسکن و درونه برای همه جذاب است و یقین در سبد رأی کاندیداهای دور بعدی رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم مؤثر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر، به نظر شما کدام فرد حقیقی یا مجموعه حقوقی کشف کرد که باید محور کاشمر به سه راه شادمهر دو بانده شود؟ از طرح این سؤال تعجب نکنید. برخی را اعتقاد بر آن است که تصادف دکتر پویان (جوانترین جراح مغز و اعصاب کشور) در این مسیر خونین اولین تلنگر گسترده بود. قبل بر آن تصادفات متعددی در این محور شده بود، ولی به هر دلیل به صورت پررنگ در سطح جامعه مطرح نشد، تصادف این دکتر که تازه وارد دیارمان شده بود و قرار بود منشاء خدمت در حوزه سلامت باشد، برای همه دردناک بود. دردناک‌تر این بود که عده‌ای با دقت نظری مثال زدنی این تصادف را شاه‌بیت تحرکی در آستانه انتخابات مجلس کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

اتاق فکر جریان اصلاحات در کاشمر به خوبی از موضوع تصادفات این محور بهره برد. هنوز تصویر شادروان پویان بر زمینه بنفش رنگ در ذهن‌ها هست. نماینده وقت خیلی تلاش کرد بحث دوبانده کردن این محور را کالبدشکافی کند و متذکر شود که نمایندگان ادوار کاشمر در این باره به چه میزان کار کردند و کار نکردند. در هر حال بحث این محور به یک حربه تبلیغاتی بر علیه اسماعیل‌نیا تبدیل شد. خدا خیر بدهد بلوکیان را که توانست محور کاشمر به خلیل‌آباد را به فرجام برساند. یقین برای افرادی که از سه راه شادمهر به درونه می‌روند جالب است که در این مسیر یک بخش 15 کیلومتری تبدیل به بزرگراه شده است؟

,

 

,

یقین اینان با خود خواهند گفت چرا این بزرگراه قبل و بعدی ندارد؟ و تا شادمهر و درونه کشیده نشده است؟ این روزها هم شاهد همت شهردار اصلاح‌طلب و حمایت شورای شهر دارای اکثریت اصلاح‌طلب برای دوبانده کردن بخشی از مسیر کاشمر به سه‌راه شادمهر در حد فاصل کاشمر تا پلیس راه قلعه بالا هستیم. نماینده هم از این همت شهردار و همراهانش در شورا حمایت می‌کند. یکی به طنز می‌گفت مگر شهرداری و شورای شهر از شهر فارغ شدند که به حوزه راه ورود پیدا کردند؟ پاسخش ساده است، این همه در راستای منافع شهر است.

,

 

,

با این همه بایسته است همتی عالی مصروف محور شادمهر به کاشمر شود. این محور در حوزه راه دو شهرستان مه‌ولات و کاشمر است. دو نماینده این دو شهرستان دست در دست هم می‌توانند مجدانه برای اختصاص اعتبار به این محور بیشتر همت کنند. فرمانداران این دو شهرستان هم لابد این مهم را وجهه همت خود داشته و خواهند داشت. باید ببینیم بیستمین فرماندار کاشمر در این خانه‌تکانی اصلاحات چه تفاوتی با فرماندار اصلاح‌طلب قبل خود در توجه به مقوله دوبانده کردن محور مذکور خواهد داشت. گاهی زود دیر می‌شود. تا انتخابات بعدی مجلس وقتی نمانده است.

,

 

,

همه شعارهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات گذشته مجلس را به یاد داریم. در این مدت دقت نظر مردم بیشتر شده است. شعار برای دوبانده کردن این محور و همچنین محور خلیل‌آباد به بردسکن و درونه برای همه جذاب است و یقین در سبد رأی کاندیداهای دور بعدی رقابت‌های انتخاباتی مجلس یازدهم مؤثر است. مردم در حوزه راه مطالبات متعددی دارند. برای همه ساماندهی هر چه مطلوب‌تر محور کاشمر به ریوش و ریوش به نیشابور یک آرزوست. همین آرزو برای محور بردسکن به سبزوار مطرح است. دوبانده کردن مسیر فیض‌آباد به کاشمر هم یک آرزوست.

,

 

,

تحقق هر یک از این آرزوها گامی مؤثر برای پیشرفت کاشمر است. همه می‌دانیم اهالی فیض‏آباد رونق بخش بازار کاشمر هستند. از منظر صنعت گردشگری که به حوزه راه بنگریم، متوجه می‌شویم که دارای نواقص بسیاری هستیم. باید راه را برای حضور گردشگران حاضر در نیشابور و سبزوار به منظور حضور در کاشمر و بردسکن و خلیل‌آباد هموار کنیم. در کنار این همه آرزو در حوزه راه باید به آرزوی اتصال کاشمر به شبکه ریلی اشاره کرد. یعنی روزی کاشمر دارای ایستگاه راه‌آهن اختصاصی سوای ایستگاه کاشمر در راه‌آهن نیشابور خواهد شد؟ این یک آرزوی دیرینه است.

,

 

,

اتصال کاشمر به شبکه ریلی در شکوفایی اقتصادی منطقه تأثیری شگرف دارد. یقین در این حالت بحث استحصال معادن کاشمر جدی‌تر گرفته خواهد شد. یقین به صادرات محصولات زراعی و باغی و دامی و انواع صنایع دستی بیشتر توجه خواهد شد. از فرودگاه شهید مدرس هم می‌گذریم. این آرزو بسیار بزرگ است و یقین همتی در حد چند شهرستان را می‌طلبد. یقین نمایندگان و ارکان مدیریتی شهرستان‌های منتفع از این فرودگاه با دقت‏ نظری مثال‌زدنی پیگیر امور آن هستند. اگر هستند خدا خیرشان دهاد و اگر نیستند امید فکری عاجل برای این مهم بکنند.

,

 

,

از جمله حوادث تلخ در این جاده، یکی همین تصادف اخیر منجر به فوت پنج نفر در محور کاشمر به سه راه شادمهر است. به هر دلیل کسی برای این پنج عزیز کشته شده بَنِری تهیه نکرد و بزرگداشتی پُر سر و صدا برگزار نکرد. برخی خوب داغ کردند. در یکی از نشست‌های شورای شهر بعضی حسابی داغ کردند و سلسله پیشنهاداتی هم مطرح کردند. به این بزرگواران باید گفت؛ امیدواریم همیشه در پی حل مسایل باشید؛ یک تصادف بهانه یک نقد می‏شود، خسته نباشید، کاش قبل از تصادف هم پیگیر این قبیل ماجراها در همه جا بودید.

,

 

,

یادتان نرود کاشمر در شعار یک شهر ایمن است و روزگاری مفتخر بودیم که عضو جامع ایمن جهانی هستیم. بد نیست گاهی حضرات حاضر در ویلای خیابان خرمشهر پای پیاده در شهر قدم بزنند و نقاط حادثه‌خیز را بررسی کنند و برابر آیین‌نامه یک شهر ایمن با همکاری مجموعه‌های ذیربط و مدیریت شهری در اصلاح آن بکوشند. اگر در این راه تا حالا کوششی داشته‌اند بر آنان درود باد و اگر کاری نکردند امید همچنان که برای حوزه راه داد می‌زنند برای اصلاح امور شهر در حوزه امنیت اهالی و پیشگیری از تصادفات درون شهری هم کاری کارستان بکنند.

,

 

,

بنده خدایی به طنز می‏گفت؛ «این همه دست‌اندازهای ریز و درشت شهر که به سرعت‌کاه و سرعت‌گیر و از این قبیل اسامی مشهور هستند به سرعت در جای جای شهر ایجاد می‌شود، در نوع خود جالب است. کلکسیونی از انواع سرعت‌گیرها داریم که إن شاءالله خود عامل تصادف نیستند، این سرعت عمل شورا و شهرداری در ساخت سرعت‌کاه‌ها ستودنی است. چرا با همین سرعت نمی‌توانند از معضل آب‌گیری معابر و کوی و برزن و خیابا‌ن‌ها ممانعت کنند. چندی دیگر شاهد بارندگی‌های زمستانی خواهیم بود. مدیریت شهری نمی‌تواند با توجه به آب‌گرفتگی‌های سالیان قبل این معضل را امسال حل کند؟»

,

نویسنده: حمیدرضا بی‌تقصیر

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه