اخبار داغ

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر:

تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار ضروری است

تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار ضروری است
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر با بیان اینکه تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری ضروری است، خواستار ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری زیارت در این شهرستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا یوسفی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار کرد: ظرفیت‌های گردشگری کاشمر در چند حوزه قابل بررسی است که برخی از این ظرفیت‌ها بالقوه است و برخی دیگر به فعلیت درآمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

 

,

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر ادامه داد: استفاده از تمام ظرفیت‌های گردشگری کاشمر مستلزم این است که بسته‌های سرمایه‌گذاری وابسته به این ظرفیت‌ها تدوین شود تا بتوان با استفاده از این بسته‌های سرمایه‌گذاری که همه ابعاد مختلف موضوع را در خود خواهد داشت نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای رونق صنعت گردشگری در کاشمر اقدام کرد.

,

 

,

وی افزود: از جمله توانمندی‌های شهرستان کاشمر برای توسعه گردشگری می‌توان به گردشگری زیارت، گردشگری طبیعت، گردشگری ورزشی، گردشگری فرهنگی که شاخه‌های مختلفی همچون آداب و رسوم، آثار تاریخی و آیین‌های سوگ و سور را شامل می‌شود، گردشگری سلامت با توجه به تجهیزات مناسب پزشکی که در شهرستان مستقر است و همچنین گردشگری کشاورزی با توجه به محصولات متنوع شهرستان چه در مناطق کوهپایه‌ای و چه در مناطق جلگه‌ای کاشمر اشاره کرد.

,

 

,

یوسفی تأکید کرد: شهرستان کاشمر در موضوع گردشگری زیارت با توجه به زیارتگاه‌های این شهرستان، دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و البته اینکه از این ظرفیت در بحث اقتصاد و اشتغال شهرستان چقدر استفاده شده است موضوعی است که باید در مورد آن بحث و بررسی صورت بگیرد.

,

 

,

وی گفت: هر چند ما زائر را یک گردشگر ارزان می‌دانیم؛ اما در این بین زائرانی هم هستند که برای زیارت به شهرستان مراجعه می‌کنند و این آمادگی را هم دارند که در مدت ماندگاری خود هزینه‌های بیشتری را انجام دهند و لذا هم اکنون گردش مالی در بسیاری از مشاغل کاشمر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از همین منبع تغذیه می‌شود.

,

 

,

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم وجود سیاست گردشگری مناسب و استاندارد که بتواند انواع گردشگر با توانایی‌های مالی مختلف را پاسخ بدهد باعث شده است نتوانیم از ظرفیت‌های این صنعت در کاشمر به خوبی بهره‌برداری کنیم.

,

 

,

یوسفی ادامه داد: خوشبختانه در بحث وجود زائرسرا و کمپ‌های اقامتی در کاشمر وضعیت مطلوبی داریم و هر کس به این شهرستان مسافرت کند می‌تواند با کمترین هزینه در این اماکن اقامت کند؛ اما به نظر می‌رسد باید نوع نگاه‌ها تغییر کرده و خدمات در زائرسراها با کیفیت بیشتر و بالاتری ارائه شود چرا که بخشی از زائران این آمادگی را دارند که در برابر دریافت خدمات بالاتر، هزینه بیشتری را هم پرداخت کنند و لذا سطح کیفیت خدمات در مقیاس گردشگری زیارت باید به روز شود.

,

 

,

وی گفت: ساختار فضا‌های زیارتی ما و به ویژه زیارتگاه امامزاده سیدمرتضی(ع) مستلزم این است که با حضور بخش خصوصی، پررونق‌تر و شکیل‌تر از این باشد و همین شکل و شمایل، ارزش افزوده‌ای برای محصولات عرضه شده خواهد شد و البته باید گفت که متأسفانه یکی از کمبودهایی که در این فضاها شاهد آن هستیم جای خالی صنایع دستی منطقه در کنار محصولات عرضه شده به زائران می‌باشد.

,

 

,

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر تصریح کرد: در مجموع خدمات حوزه گردشگری زیارت در کاشمر به لحاظ کمی بسیار عالی و جوابگوی میزان وسیعی از جمعیت است ولی به لحاظ کیفی این نیاز وجود دارد که به صورت جدی‌تری به آن پرداخته شود و لذا باید کارشناسان بررسی کنند که چه نواقصی وجود دارد که سرمایه‌گذار ما رغبت نمی‌کند به سمت احداث هتل و یا حتی مهمانپذیر حرکت کند.

,

 

,

یوسفی ادامه داد: اقتصاد غالب شهرستان کاشمر، اقتصاد کشاورزی است و علی‌رغم آنکه این شهرستان مزه اقتصاد گردشگری هم را چشیده است؛ اما باز هم رغبتی برای اینکه چرخشی از اقتصاد کشاورزی به سمت اقتصاد گردشگری داشته باشد مشاهده نمی‌شود.

,

 

,

وی گفت: برای توسعه گردشگری باید بررسی کنیم که هم اکنون چه تأسیسات گردشگری استانداردی در شهرستان داریم که متأسفانه باید گفت ما هنوز فاقد هتل، مهمانپذیر، هتل آپارتمان و غیره هستیم و فقط بسنده کرده‌ایم به زائرسرا که آن هم چون می‌خواهیم برای زائر ارزان باشد، از سطح کیفی خدمات کاسته شده است.

,

 

,

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر خاطرنشان کرد: حوزه زیارت در عمل خودگردان است و از عواید خیرانه تأمین می‌شود و لذا امیدواریم در موضوع افزایش کیفیت خدمات نیز به روز‌تر باشند و تغییرات محسوس‌تری را شاهد باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه