اخبار داغ

۸۰۰۰ زن بی سرپرست و بد سرپرست در بویراحمد/ انتظار زنان سرپرست خانواده در کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق شعار مسئولان

۸۰۰۰ زن بی سرپرست و بد سرپرست در بویراحمد/ انتظار زنان سرپرست خانواده در کهگیلویه و بویراحمد برای تحقق شعار مسئولان
زنان سرپرست خانواده در کهگیلویه و بویراحمد در انتظار یک تحول و تحقق شعار مسئولان هستند تا شاید بتوانند برای فرزندانشان نقش مادر را به خوبی ایفا کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، صبح امروز برنامه‌ریزی توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مناطق حاشیه نشین استان کهگیلویه و بویراحمد در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و طبق معمول در این جلسات امارهایی ارایه و وعده هایی نیز مطرح شد وعده هایی که اگر محقق شوند می تواند خیلی از مشکلات را بر طرف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،, ,

وجود 8000 زن بی سرپرست و بد سرپرست در بویراحمد به عنوان مرکز استان نشان می دهد که هجرت زنان بی سرپرست و اینگونه خانواده ها به مرکز استان زیاد بوده است و به این دلیل حاشیه نشینی نیز در این شهر افزایش پیدا کرده است مشکلی که مسئولان استان به دنیال رفع ان هستند.

,

حاشیه نشینی به خودی خود اگر کنترل نشود مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی را نیز ایجاد می کند اگر این حاشیه نشین ها نیز اکثرا از زنان تشکیل شده باشد خطر را دو چندان می کند و باید مسئولان فکری اساسی کنند اینجاست که جای ساخت یک مجتمع در یاسوج خالی است مجتمع شهربانو مجتمعی که می توانست گره از مشکل خیلی از این بانوان باز کند.

,

زندگی یک زن در حاشیه شهرها هم برای خودش مشکلاتی را ایجاد می کند و هم ممکن است نتواند نقش مادری خودش را ایفا کند نقشی که با تربیت فرزندش برای آینده کشور می تواند داشته باشد.

,

اما در این جلسه برنامه ریزی صحبت ها و وعده هایی مطرح شد از جمله اینکه معاون سیاسی استاندار بحث آموزش این زنان بی سرپرست و بد سرپرست را مطرح کرد فنی و حرفه ای را ملزم کرد این آموزش را انجام دهند و با مهارت آموزشی اشتغال ایجاد کنند.

,
, ,

نظر به این جمله اشاره کرد که اگر هر کدام از مسئولان کار خود را به خوبی انجام دهند آسیب های اجتماعی نیز کاهش پیدا می کنند و از افزایش آنها جلوگیری می شود.

,

اختصاص یک میلیارد تومان برای آموزش زنان سرپرست خانواده خبر خوش میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود که اگر محق شود و این اعتبار جذب شود می توان گفت در استان برای این قشر کاری انجام شده است.

,

البته شعار و وعده تا عمل فاصله زیادی وجود دارد انتظار می رود با توجه به توجه خاص استاندار و مدیرکل جدید امور بانوان اذر صفایی نیا در این بخش کاری انجام شود که نیمی از جمعیت استان که بانوان هستند رضایت داشته باشند و بتوانند نسلی را تربیت کنند که نه با  عقده های گذشته بلکه با حسی خوب برای آینده کشورو استانش تلاش کند.

,

البته این آموزش های زنان بی سرپرست نباید به گونه ای باشد که فردا ببینیم تعداد دست فروشان زن در یاسوج افزایش پیدا کرده است اگر حرفه ای آموزش داده می شود بازار کار آنها نیز مشخص شود و مکانی مناسب برای فروش آنها در دسترس بانوان قرار بگیرد.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز باید امور بانوان را از رکودی  که سال های قبل در آن قرار داشت خارج کند چرا که در سال های گذشته هیچ حرکت قابل توجهی از امور بانوان دیده نشد گویا این امور بانوان اصلا وظایفی را مشخص نکرده بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه