اخبار داغ

پرورش دهنده نمونه شترمرغ:

نقدینگی کم و عدم حمایت مسئولان از جمله مهم‌ترین مشکلات حوزه کارآفرینی است

نقدینگی کم و عدم حمایت مسئولان از جمله مهم‌ترین مشکلات حوزه کارآفرینی است
پرورش دهنده نمونه شترمرغ در شهرستان تایباد به مشکلات بر سر راه کارآفرینی اشاره کرد و نقدینگی کم و عدم حمایت مسئولان را از جمله این مشکلات دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شعیب شیرین کام، در گفتگو با تایبادخبر گفت: برای کسب درآمد نباید به دیگران اتکا کرد و حتی با دستان خالی هم می توان تولید و اشتغال به وجود آورد، در این راستا برای برداشتن گام های استوار نیاز به تلاش و پشتکار داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر ,


جوان 34 ساله و کارآفرین نمونه تایبادی افزود: از 11 سال پیش با شش قطعه شترمرغ و با هزینه100 میلیون ریال به صورت شخصی مشغول به این حرفه شدم و به علت ناآشنایی و عدم استقبال مردم شهرستان تا مدت پنج سال هیچ درآمدی نداشتم.

,
,

 

,

این پرورش دهنده نمونه شترمرغ در شهرستان تایباد گفت: عدم آشنایی مردم شهرستان با شترمرغ و فواید استفاده از گوشت آن سبب شده مصرف این فراورده گوشتی در تایباد در حد صفر باشد.

,

 

,

وی عنوان کرد: بعد از گذراندن دوران بحران اقتصادی در این حرفه با کسب تجربه های حاصله در پرورش و فروش، موفق شدم درآمدم را افزایش و محصولاتم را به فروش برسانم و در حال حاضر 300 قطعه شتر مرغ مولد و پرواری دارم.

,


شیرین کام در پاسخ خبرنگار ما با اشاره به انگیزه اصلی برای شروع این کار، گفت: از کودکی به مرغ و نگهداری آن علاقه مند بودم و مدت دو سال به مرغداری مشغول شدم، یک روز به صورت اتفاقی با شترمرغ و فواید آن آشنا شدم و مرزی بودن شهرستان و کمبود آب این انگیزه را در من به وجود آورد. ضمن اینکه علاقه زیادی به کارآفرینی و تولید و اشتغال داشتم.

,
,


وی میزان تولید و بازدهی این طرح را این گونه عنوان کرد: برای تولید و بهره برداری از شترمرغ گوشتی زمانی در حدود 9 الی 12 ماه زمان نیاز است؛ سالیانه یک نوبت به پرورش می پردازم و در هردوره هزار و300 جوجه تولید که از این تعداد300 قطعه را پروار کرده و از طریق بازارهای استان های تهران و اصفهان و نیز پنج درصد آن را در مشهد به فروش میرسانم.

,
,


علاوه بر کسب درآمد زمینه اشتغالزایی را فراهم کردم

,
, علاوه بر کسب درآمد زمینه اشتغالزایی را فراهم کردم,



این جوان کوشا و کارآفرین تایبادی اظهار کرد: در این مجموعه به صورت مستقیم پنج نفر روزانه مشغول به کار شده اند و به صورت غیر مستقیم نیز 20 نفر کسب درآمد می کنند.

,
,
,


وی دررابطه به حمایت های بخش دولتی، خاطرنشان کرد: در این حرفه از هیچ ارگان دولتی تسهیلاتی دریافت نکردم، در این بخش مشکلات و دردسرهای زیادی وجود دارد که ترجیح دادم وقت خودم را برای کارهای بی نتیجه صرف نکنم.

,
,


شیرین کام تصریح کرد: مهم ترین مساله و مشکل نقدینگی کم و عدم حمایت مسئولان در این حوزه و همچنین نبود بازار خرید در شهرستان است. با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان و سازگاری با محیط، پرورش این گونه جانوری باعث کسب درآمد می شود، هم اکنون محلی برای نگه داری مولدها در دست احداث دارم که نیمی از آن ساخته شده و برای تکمیل این پروژه نیاز به10 میلیارد ریال است.

,
,

 

,


وی در پایان عنوان کرد: در نظر دارم این مزرعه را گسترش دهم و افراد بیشتری را مشغول کار کنم، برای مزرعه ای با ظرفیت 150 مولد و هزار قطعه پرواری هزینه بالایی نیاز است که امیدوارم مسئولان دریافت تسهیلات را آسان تر کنند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه