اخبار داغ

اگر برجام دستاورد داشته پس چرا ظریف حاضر به مناظره نمی‌شود؟!

اگر برجام دستاورد داشته پس چرا ظریف حاضر به مناظره نمی‌شود؟!
اگر برجام برای مردم دستاورد داشته و توافقی قابل دفاع است؛ پس چقدر خوب است که جناب ظریف و عراقچی شجاعت این را داشته باشند که برای یک‌بار در یک برنامه مناظره حاضر شوند و از برجام دفاع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا،چهارشنبه شب و همزمان با دومین سالگرد اجرای برجام مناظره‌ای با حضور مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق و سید یاسر جبرائیلی کارشناس اقتصاد سیاسی در برنامه تلویزیونی ثریا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در واکنش به این مناظره روابط عمومی وزارت امور خارجه اطلاعیه‌ای تند صادر کرده و با حمله به کارشناس منتقد برجام و صدا و سیما، اعلام کرده چرا این رسانه اجازه حضور منتقد برجام را داده است! وزارت خارجه همچنین اعلام کرده با این موضوع برخورد خواهد کرد. اما در رابطه با این اطلاعیه چند نکته قابل توجه است:

,

1- در اطلاعیه وزارت خارجه در توصیف منتقد برجام واژه‌هایی چون «تازه از راه رسیده»، «کم‌اطلاع»، «عقده‌گشا»، «مغرض سیاسی و جناحی»، «مصاحبه سخیف ساختگی»، «همنوایی با دشمنان» و... به کرات مورد استفاده قرار گرفته است.  

,

2- سئوالی که در این رابطه پیش می‌آید این است که اعتراض وزارت خارجه دقیقا به چیست و آن‌ها از کجای این مناظره شاکی شده‌اند؟ در شرایطی که این برنامه در قالب مناظره و با حضور مدافع برجام که آن هم مدیرمسئول اصلی‌ترین رسانه حامی دولت بوده، برگزار شد، دیگر اعتراض وزارت خارجه به چه چیزی است؟

,

3- در این چند سال که بحث توافق و برجام مطرح بود، دولت‌مردان و حامیان برجام صدها ساعت آنتن تلویزیون را به طور یکطرفه در اختیار داشته‌اند و هر مقدار که خواسته‌اند در ستایش برجام‌شان گفته‌اند. این در حالی است که در این سال‌ها، مناظره مذکور از معدود دفعاتی بود که آنتن در اختیار منتقدان برجام قرار داده شد؛ که آن هم نه در برنامه‌ای یک طرفه بلکه در برنامه مناظره و با حضور مدافعان برجام برگزار شد. آیا حضور یک منتقد برجام آن هم در قالب مناظره، تا این حد برای وزارت خارجه سخت و غیرقابل تحمل است؟!

,

4- به نظر می‌رسد آنچه موجب عصبانیت مسئولین وزارت امور خارجه و به تبع آن صدور این اطلاعیه شدیدالحن شده، ناتوانی مدافع برجام در مناظره مذکور بوده است. اما آیا این ناتوانی چیزی جز بی‌خاصیتی و در واقع خسارت محض بودن برجام است؟ آیا اگر برجام حرفی برای گفتن داشت مدیرمسئول اصلی‌ترین رسانه‌ی حامی برجام تا این حد از دفاع آن ناتوان ‌بود؟

,

5- اگر آنگونه که حامیان برجام و مسئولین وزارت امور خارجه می‌گویند، برجام برای مردم دستاورد داشته و توافقی قابل دفاع است؛ پس چقدر خوب است که جناب ظریف و عراقچی و دیگر اعضای تیم مذاکره‌کننده که ادعاهای آن‌ها گوش فلک را کر کرده و تا این حد به برجام اعتقاد دارند، شجاعت این را داشته باشند که برای یک‌بار در یک برنامه مناظره حاضر شوند و از برجام دفاع کنند!

,

6- کاش بخشی از این میزان حساسیتی را که مسئولین وزارت امور خارجه نسبت به اظهارات و  انتفادهای یک هم‌وطن خود دارند و اینچنین او را مورد فحاشی قرار داده‌اند، نسبت به دشمنان مردم هم داشتند و در برابر عهدشکنی‌های مکرر دشمنان و گستاخی‌های رئیس‌جمهور و دیگر مقامات آمریکایی نسبت به مردم ایران، هم اطلاعیه‌های شدیدالحن صادر می‌کردند.

,

7- همین چند روز قبل بود که حسن روحانی با اتخاذ ژشت آزاداندیشانه مدعی شد بود که هر کسی را می‌توان نقد کرد حتی امام معصوم را! حال سئوالی که پیش می‌آید این است که چطور به گفته آقایان هر کسی را می‌توان نقد کرد اما انتقادهای کارشناسانه و علمی یک نفر آن هم در یک مناظره به برجام تحمل نمی‌شود؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه