اخبار داغ

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی:

آغاز خرید میوه تنظیم بازار/ دولت حمایت های قابل توجهی از کشاورزی دارد

آغاز خرید میوه تنظیم بازار/ دولت حمایت های قابل توجهی از کشاورزی دارد
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز خرید میوه شب عید جهت تنظیم بازار گفت: دولت حمایت های قابل توجهی از بازار سیب و کشاورزان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا شهریار حیدری در گفت و گو با اروم نیوز با اشاره به خرید میوه شب عید گفت: طبق برنامه چهار سال  اخیر سازمان تعاون روستایی مکلف به خرید و ذخیره میوه شب عید شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: فعلا آمار و ارقام سیب مورد نیاز معلوم نبوده و باید به گونه ای باشد که اوضاع بازار به هم نخورد.

,

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی، در خصوص زمان توزیع میوه تنظیم بازار عنوان کرد:  بهترین زمان جهت توزیع میوه در بازار مطابق با نیاز های مردم از۲۴اسفند تا ۱۵فرودین است تا بتوان به قیمتی دولتی و یارانه ای سیب و پرتقال که بیشترین نیاز مردم را تشکیل می دهد در محل های مقرر توزیع شود.

,

وی، در خصوص توزیع میوه تنظیم بازار در سال گذشته گفت: سال گذشته بنابر ابلاغ دولت و جهاد کشاورزی میزان یک هزار تن سیب و ۲هزار تن پرتقال خرید و در بازار توزیع شد.

,

حیدری، ادامه داد: دولت جهت متعادل کردن قیمت میوه در بازار میوه دخالت کرده و پس از خرید میوه های مورد نیاز ۲۰الی ۱۵درصد زیر قیمت خرید در بازار توزیع می شود و میزان ما به  تفاوت را دولت به صورت یارانه ای پرداخت می کند.

,

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی، عنوان کرد: امسال برای اولین بار تعاون روستایی سیب زیر درختی به قیمت ۲۹۰تومن را خرید تضمینی داشته و بالاترین میزان را در کشور به خود اختصاص داد.

,

حیدری، تاکید کرد: میزان ۴۰هزار تن سیب زیر درختی از کشاورزان خریداری شد.

,

وی، عنوان کرد: دولت امسال از سیب حمایت قابل توجهی داشته است و اکنون شروع به خرید سیب به میزان یک هزار تومان کرده است.

,

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی، اظهار کرد: دولت در تلاش است کشاورز متضرر نباشد و در صورت کاهش قیمت  سیب دولت وارد عمل شده و  با خرید تضمینی قیمت را به روال عادی بر می گرداند.

,

حیدری، گفت: اما اوضاع سیب با تمام این اوصاف هنوز در حال متعادل خود قرار ندارد و از مهم ترین علل آن نبود صادرات بهینه به کشورهای افغانستان پاکستان و عراق است البته بازگشایی مرز عراق در جهت بهبود اوضاع تاثیر چشم گیری می تواند داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه