اخبار داغ

نابودی محصولات و بلاتکلیفی کشاورزان؛

مزارع جنوب سیستان وبلوچستان جولانگاه گرازهای وحشی/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: غرامت بیمه بستگی به خسارت وارد شده دارد

مزارع جنوب سیستان وبلوچستان جولانگاه گرازهای وحشی/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: غرامت بیمه بستگی به خسارت وارد شده دارد
در حالی مزارع جنوب سیستان وبلوچستان جولانگاه گرازهای وحشی است که هرازچندگاهی مردم این مناطق با هجوم گروهی از حیوانات وحشی در مزارع و وارد شدن خسارت به اراضی کشاورزی مواجه می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، زمین های کشاورزی و باغات روستاییان شهرستان های مختلف جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان و جلگه چاه هاشم از سالیان دور با افزایش خشکسالی مراتع در مقاطع مختلف مورد هجوم گله ای گرازهای وحشی قرار می گرفته است که این مهم شرایط را برای فعالیت کشاورزان در جنوب این استان به ویژه شهرستان قصرقند واقع در حاشیه رودخانه کاجو به عنوان مهمترین زیستگاه گراز وحشی در استان سخت کرده به طوری که هیچ مزرعه ای از خسارات این حیوان در امان نمانده است.
در همین راستا شب گذشته گرازهای وحشی با هجوم به مزارع کشاورزی روستاهای شهرستان دلگان خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرده اند.
گفته می شود این حیوانات با یورش دسته جمعی به مزارع کشاورزی موجب ایجاد خسارت های بسیار زیادی برای مردم منطقه می شوند که می طلبد مسئولان چاره ای اساسی برای این مشکل بیاندیشند.
درهمین راستا در پی تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان داشت، وی گفت: برای مقابله و مبارزه با گرازها حتما باید با محیط زیست هماهنگی های لازم صورت گیرد تا اجازه برای شکار داده شود.
وی بیان کرد: به مزارع تحت پوشش بیمه ای که به دلیل هجوم گرازهای وحشی آسیب دیده اند خسارت داده می شود.
نجفی افزود: غرامت بیمه بستگی به شرایط خسارت وارد شده دارد به این نحو که کارشناس بیمه برای برآورد میزان خسارت ها از محل بازدید کرده و میزان را می سنجد از طرفی نیز بر اساس قراردادی که بیمه گذار با کشاورز بسته است غرامت سنجیده شده و خسارت ها پرداخت می شود.
در ادامه نیز در پی تماسی که این پایگاه خبری با نیره پور ملایی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان داشت وی پاسخگوی تلفن خویش نبود.
علی ای حال با این تفاسیر هجوم گله ای گرازها و به مخاطره افتادن جان روستائیان و کشاورزان از مسائل و مشکلاتی است که مردم این منطقه همواره با آن دست به گریبان هستند و می طلبد مقامات مسئول چاره ای برای در امان ماندن دسترنج کشاورزان از سوی گرازهای وحشی بیاندیشند.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه