اخبار داغ

گفت‌‌وگویی با دبیر و عضو ارشد انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز؛

قدس: تشکیلات دفتر تحکیم وحدت را وابسته به فرد و جناحی خاص نمی‌دانیم/ گلزاری: نباید مطالبات اساسی مردم در طول 4 سالی که انتخاباتی برگزار نمی‌‌شود، خاک بخورد

قدس: تشکیلات دفتر تحکیم وحدت را وابسته به فرد و جناحی خاص نمی‌دانیم/ گلزاری: نباید مطالبات اساسی مردم در طول 4 سالی که انتخاباتی برگزار نمی‌‌شود، خاک بخورد
امیرمحمد قدس با تاکید بر اینکه دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز وارد دعواهای سیاسی احزاب نمی‌‌شود و از هیچ مسئول خاصی حمایت نمی‌‌کند: گفت: ما درپی آرمان‌‌خواهی، پیگیری مطالبات مردم و ایجاد فضایی برای تضارب آراء هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، به‌‌منظور آشنایی با روند فعالیت انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت و اهداف آنان از بازگشایی این دفتر در دانشگاه تبریز، گفت‌وگویی با امیرمحمد قدس، مسئول این تشکل و مهران گلزاری، عضو ارشد انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت دانشگاه تبریز داشتیم که بخش اول آن را در ادامه می‌‌خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

دفتر تحکیم وحدت با سیاست تعدیل اقتصادی دولت هاشمی رفسنجانی مخالف بود/ به‌‌خاطر این مخالفت هزینه‌‌های گزافی پرداخت شد

, دفتر تحکیم وحدت با سیاست تعدیل اقتصادی دولت هاشمی رفسنجانی مخالف بود/ به‌‌خاطر این مخالفت هزینه‌‌های گزافی پرداخت شد, دفتر تحکیم وحدت با سیاست تعدیل اقتصادی دولت هاشمی رفسنجانی مخالف بود/ به‌‌خاطر این مخالفت هزینه‌‌های گزافی پرداخت شد,

آناج: از تاریخچه دفتر تحکیم وحدت و اهداف آن برایمان بگویید:

, آناج: از تاریخچه دفتر تحکیم وحدت و اهداف آن برایمان بگویید:, آناج: از تاریخچه دفتر تحکیم وحدت و اهداف آن برایمان بگویید:,

قدس: تاریخچه‌‌ی انجمن‌‌های اسلامی به خیلی قبل‌‌تر از انقلاب بر می‌‌گردد و در تاسیس آن‌‌ها اشخاص بزرگی همچون شهید مطهری، آیت الله طالقانی و شهید چمران دخیل بودند اما بعد از انقلاب اسلامی، در بین نفرات انجمن اسلامی اختلافاتی پدید آمد و این افراد به خدمت حضرت امام(ره) رسیدند. یک دیدار تاریخی که رسانه‌‌ای هم شد و در آن حضرت امام درباره تشکیلات جنبش دانشجویی سخنرانی‌‌هایی نمودند و گفتند بروید و تحکیم وحدت کنید. این جمله یادگاری برای اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی دانشجویان سراسر کشور شد و دفتر تحکیم وحدت اسلامی به عنوان اولین جنبش دانشجویی کل کشور تشکیل گردید.

, قدس,

همین دفتر تحکیم وحدت در انقلاب دوم یا تسخیر لانه جاسوسی نقش ایفا کرد. در جنگ نیز دانشجویان دفتر تحکیم وحدت آن زمان حضور پررنگی داشتند و شهید علم الهدی از شهدای شاخص این دفتر می‌‌باشد. دفتر تحکیم وحدت رو به جلو پیش می‌رفت ولی به دلیل تک صدایی، حضور پررنگ و قدرت گرفتن، با برخی چالش‌‌‌‌ها و موانع روبرو شد، علی الخصوص در دولت آقای هاشمی رفسنجانی که سیاست‌‌های راست اتخاذ می‌‌شد، شاخص عملکرد این گونه سیاست در تعدیل اقتصادی قابل مشاهده بود.

,

دفتر تحکیم وحدت با سیاست‌‌های تعدیل اقتصادی دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی مخالف بود که آن را ناسازگار با اصول نظام جمهوری اسلام می‌‌دانست و در مقابل آن ایستاد و هزینه‌‌های گزافی را پرداخت کرد، در همان برهه نیز ساختمان این دفتر اشکال و از نفرات‌شان حذف شد تا تشکل دانشجویی دیگری با عنوان جامعه اسلامی دانشجویان که حتی از خود نفرات دفتر تحکیم وحدت عضو داشت، تشکیل گردد و از رشد و پیشرفت این دفتر ممانعت به عمل آید.

,

, ,

برای فرار از هاشمی اشتباه کردند و به دامن خاتمی چنگ زدند/ تمام اعضاء دفتر تحکیم وحدت در آن برهه حامی خاتمی نبودند

, برای فرار از هاشمی اشتباه کردند و به دامن خاتمی چنگ زدند/ تمام اعضاء دفتر تحکیم وحدت در آن برهه حامی خاتمی نبودند, برای فرار از هاشمی اشتباه کردند و به دامن خاتمی چنگ زدند/ تمام اعضاء دفتر تحکیم وحدت در آن برهه حامی خاتمی نبودند,

دفتر تحکیم وحدت در این بازه زمانی دچار یک اشتباه بزرگ شد و برای فرار از دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی، به دامن آقای خاتمی چنگ زد. اگر ما در این فضا به اقدام دفتر تحکیم وحدت نگاه کنیم می‌‌بینیم خیلی منطقی به نظر می‌‌رسد چون آن طرف راست بود و این طرف هم شعارهای چپ گرایانه می‌‌داد و نتیجتاً دفتر تحکیم وحدت در انتخابات از آقای خاتمی حمایت کرد و وقتی آقای خاتمی در انتخابات به پیروزی رسید، قدرت دفتر تحکیم چندین برابر شد و از طرفی جبهه مشارکت و رسانه‌‌های زنجیره‌‌ای دو بازوی قدرت رسانه‌‌ای در دفتر تحکیم وحدت را شکل می‌‌دادند تا به چشم آید.

,

اما بیشتر اعضای دفتر تحکیم وحدت بچه‌‌های ارزشی بودند و آن طور نبود که تمامی اعضای آن حامی آقای خاتمی باشند، این دفتر تحکیم وحدت سعی می‌کرد تا برخی مواقع مقابل آقای خاتمی بایستد ولی وقتی دو بازوی جبهه مشارکت و رسانه‌‌های زنجیره‌‌ای را دید، متوجه شد کاری از دستش برنمی‌‌آید، برای همین خود را جدا کرد و افراد ارزشی از این دفتر خارج شده و انجمن اسلامی دانشجویی مستقلی را ایجاد کردند که الان هم در فضای دانشجویی آن تشکل وجود دارد؛ در اینجا این سوال مطرح می‌‌شود که آیا این کار درست بود یا نه؟

,

در نگاه عده‌‌ای اگر نیروهای ارزشی از دفتر تحکیم وحدت جدا نمی‌‌شدند شاید دفتر تحکیم وحدت به آن مشکلات دچار نمی‌‌شد و آن را به دامنه انقلاب می‌رساندند ولی این جریانات اتفاق افتاد و بعد آن اتفاقات کوی دانشگاه رخ داد.

,

طیف علامه درصدد براندازی نظام بود/ دفتر تحکیم وحدت از سال 87 به دامن انقلاب بازگشت

, طیف علامه درصدد براندازی نظام بود/ دفتر تحکیم وحدت از سال 87 به دامن انقلاب بازگشت, طیف علامه درصدد براندازی نظام بود/ دفتر تحکیم وحدت از سال 87 به دامن انقلاب بازگشت,

بعد از گذشت این جریانات اعضاء دفتر تحکیم وحدت به دو طیف تقسیم شدند، اولی طیف شیراز بودند و دومی طیف علامه! طیف شیراز به رهبری سید مهدی طباطبایی، دانشجوی دانشگاه تبریز و علی افشاری، دانشجوی دانشگاه امیر کبیر شکل گرفت؛ انان رفتند و در دانشگاه علامه نشست برپا کردند، دولت آقای خاتمی هم باز طیف علامه را تایید می‌‌کرد. این دو طیف اختلاف نظراتی داشتند، برای مثال طیف علی افشاری که درصدد براندازی نظام و ضد آن بودند و بعد از این جریانات طیف علامه یک بیانیه‌‌ای صادر و در جنگ سی و سه روزه در لبنان هر دو طرف مقابل را باطل خواندند و گفتند ما نباید از هیچ‌‌کدام حمایت کنیم!

,

از این طرف دانشجویان انقلابی نامه‌‌ای برای وزارت علوم نوشتند که چنین اتفاقاتی افتاده و بیانیه‌‌ای چاپ شده است. آن‌‌ها دست به کار شده و آن روزنامه‌‌ای را که این بیانیه را چاپ کرده و هم طیف علامه را که گروهک‌‌وار بودند، منحل اعلام کردند. علی‌رغم سال‌ها خون دل خوردن بچه‌‌های انقلابی در آن زمان این دیدگاه بیشتر بود که وقتی اسم دفتر تحکیم وحدت به زبان می‌‌آمد، اذهان به سمت اصلاح‌طلبان می‌‌رفت.

,

در واقع انجمن اسلامی دانشجویان مختص دفتر تحکیم وحدت است و این دفتر هم از اول انقلاب شروع به کار کرده و در آن زمان هم اصلا اصلاح‌‌طلب و اصول گرایی وجود نداشت ولی همیشه این تضارب آراء در دفتر تحکیم وحدت حاکم بود و فضا از اول انقلاب، انقلابی بود که این جریان یافت و افراد انقلابی از سال 87 شروع به فعالیت کرده و با یک سری اقدامات، دفتر تحکیم را به دامنه انقلاب بازگرداند، تا علی‌‌رغم تضارب آراء به صورت یکپارچه انقلابی شود.

,

, ,

تشکلی موفق است که در آن تصمیمات از پایین به بالا گرفته شود/ جنبش‌‌هایی که به احزاب نزدیک‌‌ترند، از رسالت‌‌شان خارج می‌‌شوند

, تشکلی موفق است که در آن تصمیمات از پایین به بالا گرفته شود/ جنبش‌‌هایی که به احزاب نزدیک‌‌ترند، از رسالت‌‌شان خارج می‌‌شوند, تشکلی موفق است که در آن تصمیمات از پایین به بالا گرفته شود/ جنبش‌‌هایی که به احزاب نزدیک‌‌ترند، از رسالت‌‌شان خارج می‌‌شوند,

آناج : چه چیزی باعث شد که دوباره این دفتر در تبریز شروع به فعالیت کند و ساختار این دفتر چگونه خواهد بود؟

, آناج : چه چیزی باعث شد که دوباره این دفتر در تبریز شروع به فعالیت کند و ساختار این دفتر چگونه خواهد بود؟, آناج : چه چیزی باعث شد که دوباره این دفتر در تبریز شروع به فعالیت کند و ساختار این دفتر چگونه خواهد بود؟,

قدس: در بین اتحادیه‌‌های دانشجویی، تحکیم هم جزئی از آن اتحادیه‌های دانشجویی موجود در دانشگاه‌‌ها به شمار می‌‌رود. ما معتقدیم فضای جنبش دانشجویی هر چقدر مردمی‌‌تر و دانشجویی‌‌تر باشد و تصمیمات از پایین به بالا گرفته شود به‌‌جد موفق‌‌تر خواهد بود. جنبش دانشجویی اگر به احزاب نزدیک شود، مجبوراً به خاطر برخی منافع احزاب، بعضی حرکات و فعالیت‌‌هایش را کنترل شده می‌‌‌نماید و این از رسالت جنبش دانشجویی خارج است.

, قدس: ,

فضای تک‌صدایی در هر کجایی باشد فسادزا است

, فضای تک‌صدایی در هر کجایی باشد فسادزا است, فضای تک‌صدایی در هر کجایی باشد فسادزا است,

مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری احزاب برای جنبش دانشجویی را یک ننگ می‌دانند، ما احساس کردیم دوست دارند فضای وابستگی جنبش‌‌ها به احزاب را برجسته کنند و ما هم در مقابل این فضا بودیم که نگذاریم جنبش دانشجویی وارد فضای احزاب بشود. از سویی دیگر معتقدیم باید تضارب آرایی در فضای دانشگاه‌‌ها وجود داشته باشد و آن هم موجود نیست و از طرفی حضرت آقا معتقد هستند فضای تک صدایی در اکثر جاها فسادزا می‌‌باشد، بدین معنا که وقتی یک نهاد و تشکیلات دانشجویی احساس کرد تنها صدای آن‌‌ها شنیده می‌‌شود به احتمال زیاد به مشکلات زیادی بر می‌خورد.

,  وقتی یک نهاد و تشکیلات دانشجویی احساس کرد تنها صدای آن‌‌ها شنیده می‌‌شود به احتمال زیاد به مشکلات زیادی بر می‌خورد.,

می‌خواهیم آرمان‌های فراموش شده را مطالبه کنیم/ دفتر تحکیم وحدت بازگشایی شد تا دانشگاه فضای خشک گوشه‌‌نشینی یک عده نشود

, می‌خواهیم آرمان‌های فراموش شده را مطالبه کنیم/ دفتر تحکیم وحدت بازگشایی شد تا دانشگاه فضای خشک گوشه‌‌نشینی یک عده نشود, می‌خواهیم آرمان‌های فراموش شده را مطالبه کنیم/ دفتر تحکیم وحدت بازگشایی شد تا دانشگاه فضای خشک گوشه‌‌نشینی یک عده نشود,

فلسفه وجودی شروع به کار دفتر تحکیم وحدت تبریز، مطالبه‌‌گری آرمانهاست. آرمان‌‌هایی که ما معتقدیم باید بر روی آن‌‌ها زیاد کار شود ولی رو به فراموشی است، بحث عدالت یکی از این‌‌هاست و حرف رهبری هم این است که گفتند: مشروعیت من و شما بسته به عدالت خواهی‌‌مان است یا سخن دیگری از ایشان که می‌‌گویند: تمامی آرمان‌‌های بزرگ مانند آزادی و استقلال با قید و بند پذیرفته می‌‌شوند و تنها آرمانی که بدون قید و بند می‌‌باشد، عدالت است.

,

بحث دیگرمان مسئله فسلطین و جبهه مستعضفین در برابر مستکبرین هست و یک عده می‌ترسند بگویند مستضعف چون باید در مقابل مستضعف حتما مستکبری هم باشد و نمی‌‌خواهند این عَلَم بشود. همچنین یک سری آرمان‌‌های دیگر که برای رسیدن به تمامی آن‌ها مجبوریم هزینه بدهیم تا برجسته شوند. البته این را عرض کنم که همه‌‌ی دانشجویان علاقه دارند در تشکیلاتی مشغول به کار شوند که اصالت دارد و دفتر تحکیم وحدت اولین تشکل دانشجویی هست که آن سابقه تاریخی و انقلابی را دارد. ما قصد داریم وجهه تاریخی و انقلابی آن را حفظ کنیم و از طرفی بحث جدا نشدن انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با دفتر تحکیم وحدت است و همانطوری که خدمتتان عرض کردم چه در انقلاب فرهنگی چه در فضاهای دیگر دانشگاه تبریز محور این جریانات و فضاها بود و یکی از پایه‌‌های دفتر تحکیم وحدت محسوب می‌‌شد.

,

 از طرفی نیاز است که در دانشگاه تبریز بعضی کارها انجام گیرد که فضای بیشتری باز گردد، در پیرامون بحث و گفتمان بین تشکل‌‌ها و دانشجویان، مباحث اجتماعی و عملی مطرح بشود و دانشگاه فضای خشک گوشه‌‌نشینی یک عده نشود، پس طبیعتا لازم بود که در دانشگاه تبریز چنین تشکلی شروع به کار کند.

,

, ,

نباید افراد را با عناوین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی سنجش کرد/ تشکیلات دفتر تحکیم وحدت را وابسته به فرد و جناح خاصی نمی‌دانیم/ به دعوای بین جناحین وارد نمی‌‌شویم

, نباید افراد را با عناوین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی سنجش کرد/ تشکیلات دفتر تحکیم وحدت را وابسته به فرد و جناح خاصی نمی‌دانیم/ به دعوای بین جناحین وارد نمی‌‌شویم, نباید افراد را با عناوین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی سنجش کرد/ تشکیلات دفتر تحکیم وحدت را وابسته به فرد و جناح خاصی نمی‌دانیم/ به دعوای بین جناحین وارد نمی‌‌شویم,

آناج: رویکرد دفتر تحکیم وحدت در نقد اقدامات مسئولان و جناح‌‌های سیاسی چه خواهد بود؟

, آناج: رویکرد دفتر تحکیم وحدت در نقد اقدامات مسئولان و جناح‌‌های سیاسی چه خواهد بود؟, آناج: رویکرد دفتر تحکیم وحدت در نقد اقدامات مسئولان و جناح‌‌های سیاسی چه خواهد بود؟,

قدس: فراجناحی کلمه مناسبی در کشور تلقی نمی‌‌شود چون وقتی از فراجناحی حرف می‌‌زنیم یعنی ما هم اصولگرا و هم اصلاح‌طلب را قبول داریم و در چارچوب اصول کار می‌‌کنیم. ما تا حدودی این بحث را اشتباه می‌‌فهمیم و تقسیم بندی کل کشور و احزاب به اصول گرا و اصلاح طلبی را اشتباه می‌‌دانیم. ما می‌‌گوییم بهتر است قالب‌‌هایی جدیدتر تعریف شوند، به عقیده‌‌مان اکثر مردم ایران و مسئولین انقلابی هستند و ما باید شاخص‌‌های انقلابی را در بیاوریم و با این‌‌ها افراد را بررسی کنیم نه با عناوین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی.

, قدس:,  ,  ,

طبیعتا یک شخص خاصی مورد نظر ما نیست، می‌‌خواهیم با همه همکاری کنیم و با هیچ‌‌کس هم مشکلی نداریم. بحث در این جاست که ما تشکیلات دفتر تحکیم وحدت را وابسته به فرد و جناح خاصی نمی‌دانیم و اگر هم این کا را بکنیم، کار اشتباهی است. در حال حاضر یک نگاهی حاکم بر شرایط فعلی جامعه است و ما احساس می‌‌کنیم که نگاه در فضای بیشتر و بزرگتری اشتباه است. ما می‌‌خواهیم این نگاه را عوض کنیم نه اینکه بیاییم در سطوح پایین‌‌تر به دعوای بین جناحین وارد بشویم و این خواسته اصلی ما نیست.

,

آرمان‌‌های امام برای نسل امروز هم جذابیت دارد/ باید آرمان‌ها را به درستی تبیین کرد/ نباید مطالبات اساسی مردم در طول 4 سالی که انتخابات برگزار نمی‌‌شود، خاک بخورد

, آرمان‌‌های امام برای نسل امروز هم جذابیت دارد/ باید آرمان‌ها را به درستی تبیین کرد/ نباید مطالبات اساسی مردم در طول 4 سالی که انتخابات برگزار نمی‌‌شود، خاک بخورد, آرمان‌‌های امام برای نسل امروز هم جذابیت دارد/ باید آرمان‌ها را به درستی تبیین کرد/ نباید مطالبات اساسی مردم در طول 4 سالی که انتخابات برگزار نمی‌‌شود، خاک بخورد,

آناج: اهداف و اصول‌‌تان را گفتید و این‌‌ها را سایر تشکل‌‌های دانشجویی کم و بیش گفته‌اند، فکر می‌‌کنید در عمل می‌‌توانید با این رویکردها بدنه اجتماعی جامعه را با خود همراه سازید؟

, آناج: اهداف و اصول‌‌تان را گفتید و این‌‌ها را سایر تشکل‌‌های دانشجویی کم و بیش گفته‌اند، فکر می‌‌کنید در عمل می‌‌توانید با این رویکردها بدنه اجتماعی جامعه را با خود همراه سازید؟, آناج: اهداف و اصول‌‌تان را گفتید و این‌‌ها را سایر تشکل‌‌های دانشجویی کم و بیش گفته‌اند، فکر می‌‌کنید در عمل می‌‌توانید با این رویکردها بدنه اجتماعی جامعه را با خود همراه سازید؟,

مهران گلزاری: آن چیزی را که ما مطرح می‌‌کنیم برگرفته از اصول امام و آرمان‌‌هایی که حضرت امام مطرح کرده‌اند، می‌‌باشد. مطالبی که امام مطرح کرده‌‌اند ذاتاً جذابیت دارد، مسائلی مانند آزادی، عدالت طلبی و این که خودمان را از چنبره‌‌ی قدرت‌‌های استکباری خارج کنیم. این آرمان‌‌ها آن زمان هم جذابیت داشت که توانست آن بدنه اقشار عموم مردم علی الخصوص دانشجویان را به عرصه‌‌ی انقلاب وارد کند. از سویی دیگر آرمان‌‌های حضرت امام در حال حاضر برای نسل جوان جذابیت دارد و یکی از وظایف جنبش دانشجویی این است که این‌‌ها را به درستی تبیین کند.

, مهران گلزاری:,

, ,

آرمان‌‌هایی همچون استقلال و برقراری عدالت طرفدار خودش را خواهد داشت و در بین جوانان جای خودش را هم باز می‌‌کند چراکه خود دانشجویان به صورت فطری تحقق این آرمان‌‌ها را می‌‌خواهند و در سن و سالی قرار دارند که از شور جوانی نیز برخوردارند و ذاتا آرمان‌‌خواه هستند. وقتی این‌‌ها درست تبیین بشود و ما با اعتقاد و التزام عملی، شعارهایمان را مطرح کنیم خواه و ناخواه این‌‌ها در بین دل دانشجویان جای خودش را باز خواهد کرد.

,

فکر می‌‌کنم یکی از ایرادات و اشتباهات اساسی این است که ما خودمان را به ایام انتخابات منحصر کنیم. از انتقادات بسیار جدی به بحث جنبش دانشحویی همین است که ما در طول سال، شعارهای اساسی را رها می‌‌کنیم و یک هفته یا یک ماه مانده به انتخابات می‌‌‌آییم دوباره این‌‌ها را به دست می‌گیریم و عَلم می‌‌کنیم. البته این ذات شور انتخابات است که یک سری صحبت‌‌ها و تضارب آراء مطح می‌‌شود لیکن ما باید سعی کنیم فضایی ایجاد نماییم که این شعارهای اساسی در طول 4 سالی که انتخابات برگزار نمی‌‌شود، خاک نخورد.

, فکر می‌‌کنم یکی از ایرادات و اشتباهات اساسی این است که ما خودمان را به ایام انتخابات منحصر کنیم. از انتقادات بسیار جدی به بحث جنبش دانشحویی همین است که ما در طول سال، شعارهای اساسی را رها می‌‌کنیم و یک هفته یا یک ماه مانده به انتخابات می‌‌‌آییم دوباره این‌‌ها را به دست می‌گیریم و عَلم می‌‌کنیم. البته این ذات شور انتخابات است که یک سری صحبت‌‌ها و تضارب آراء مطح می‌‌شود لیکن ما باید سعی کنیم فضایی ایجاد نماییم که این شعارهای اساسی در طول 4 سالی که انتخابات برگزار نمی‌‌شود، خاک نخورد.,

در مملکت بحث‌‌های عمیق‌‌تر و مهم‌‌تر از ورود بانوان به ورزشگاه‌‌ها داریم

, در مملکت بحث‌‌های عمیق‌‌تر و مهم‌‌تر از ورود بانوان به ورزشگاه‌‌ها داریم, در مملکت بحث‌‌های عمیق‌‌تر و مهم‌‌تر از ورود بانوان به ورزشگاه‌‌ها داریم,

آناج: موضع‌‌تان در قبال مباحث چالشی همچون ورود بانوان به ورزشگاه‌‌ها یا برگزاری و عدم برگزاری کنسرت چیست؟

, آناج: موضع‌‌تان در قبال مباحث چالشی همچون ورود بانوان به ورزشگاه‌‌ها یا برگزاری و عدم برگزاری کنسرت چیست؟, آناج: موضع‌‌تان در قبال مباحث چالشی همچون ورود بانوان به ورزشگاه‌‌ها یا برگزاری و عدم برگزاری کنسرت چیست؟,

قدس: ما به عنوان عضوی از این اتحادیه تقلی می‌‌شویم که در دانشگاه‌‌های سراسر کشور دفتر داریم، طبق همان مدیریت پایین به بالا که عرض شد، هیچ گاه اتحادیه برای ما تصمیم‌‌گیر نیست، اتحادیه محلی برای هم‌‌افزایی و هم فکری است تا تصمیم گیری از بالا به پایین، و لزومی هم ندارد تصمیمی گرفته شود. چون موقعیت و شرایط تشکل‌‌های دانشجویی در هر دانشگاه متفاوت است و طبیعتا ما تصمیم می‌گیریم و معمولا هم اینطوری هست که تصمیم‌‌هایمان را وقتی به حالت اجرایی رساندیم، مثلا یک برنامه آمفی تئاتر داریم و این برنامه را می‌‌خواهیم اجرا کنیم به اتحادیه اعلام می‌‌کنیم و جلسات ماهانه داریم که در آنجا همفکری می‌‌کنیم که چه چیزی بهتر است که انجام بگیرد و در ماه‌‌های پیش رو چه کارهایی انجام بدهیم اما اینکه به بحث‌‌هایی مانند ورود بانوان به ورزشگاه ورود نماییم، بنده احساس می‌‌کنم که ما بحث‌‌هایی بسیار عمیق‌‌تر از این‌‌ها داریم که نوبت به این فضای جنجالی و تبلیغاتی نمی‌‌رسد، لذا هر چقدر به این مسائل وارد نشویم بهتر است.

, قدس: ,

نمی‌‌خواهیم خود را وارد فضاهای تبلیغاتی کنیم/ اگر مسئولان دغدغه بانوان را دارند، به ورزش زنان توجه کنند

, نمی‌‌خواهیم خود را وارد فضاهای تبلیغاتی کنیم/ اگر مسئولان دغدغه بانوان را دارند، به ورزش زنان توجه کنند, نمی‌‌خواهیم خود را وارد فضاهای تبلیغاتی کنیم/ اگر مسئولان دغدغه بانوان را دارند، به ورزش زنان توجه کنند,

مهران گلزاری: در رابطه همین بحث ورود زنان به استادیوم‌‌ها که چند ماه قبل مطرح شد، برای این موضوع باید تحلیل داشته باشیم، بدین معنا که چرا این موضوع می‌‌آید و در صدر اخبار مسائل زنان قرار پیدا می‌‌کند. یک مشکل عمده‌‌ای که ما در جامعه زنان ایرانی داریم افسردگی زنان خانه‌‌دار است، آمار افسردگی که وزارت بهداشت اعلام کرده برای کل جامعه 16 درصد می‌‌باشد. در خود مسائل ورزشی سرانه ورزشی خانم‌‌های ما چقدر است؟ سرانه ورزشگاه‌‌هایی که مختص ورزش بانوان می‌‌باشد تنها 75 سانتی متر است.

, مهران گلزاری:,

, ,

ما اگر دغدغه مشکلات زنان را داریم این‌‌ها خودشان مشکلات مهم‌‌تری هستند. حالا اینکه برای یک عده‌‌ای واقعا این موضوع یک معضل شده و حتی در اولویت قرار گرفته است، جای بحث دارد. مسئولین می‌گویند که ورود زنان به ورزشگاه‌‌ها لوازمی می‌‌خواهد و اگر این لوازم تامین بشود، ما هم خیلی استقبال می‌‌کنیم، بالاخره ما نه مسئول آن کار هستیم نه اینکه می‌‌خواهیم در فضای تبلیغاتی قرار بگیریم چون این یک کار سیاسی هست که دارای زمینه‌‌هایی است و می‌‌دانیم به نفع مردم و مخصوصا بانوان کشور ما نیست اما در مورد مسائل بانوان ما حتما ورود خواهیم کرد و مشکلات اساسی‌‌تر را هم خواهیم گفت.

,

ادامه دارد...

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه