اخبار داغ

مــــــرگ مرزی؛

وقتی فضولات حیوانی منبع گرمای یک خانواده می شود/ مرز جنوب شرق در فقر مطلق

وقتی فضولات حیوانی منبع گرمای یک خانواده می شود/ مرز جنوب شرق در فقر مطلق
یک خانواده در شمال استان سیستان و بلوچستان در حالی در چادر زندگی می کنند که مجبورند برای فرار از سرما فضولات حیوانات محلی را بسوزانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ همواره فقر در همه ی کشورها ی جهان مشاهده می شود، مشکلات اقتصادی و همچنین عدم توجه دولت ها به برخی از مناطق باعث شده است تا برخی از خانواده ها دچار فقرزدگی مطلق شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛,

در منطقه سیستان نیز از این نوع خانواده ها بسیار یافت می شود، خانواده هایی که در بدترین شرایط آب و هوایی و معیشتی به سر می برند اما خود را با کمک برخی از نهاد های خیریه سرپا نگه داشته اند.

,

سرپرست یکی از خانواده های چادرنشین سیستانی به خبرنگار ندای هیرمند گفت: با وجود اینکه بسیاری از خانه های اطراف روستا خالی از سکنه شده است، اما ما به دلیل عدم توان خرید خانه در چادر زندگی می کنیم.

,

وی افزود: صاحب خانه های خالی که در گذشته به شهرهای دیگر کوچ کرده اند، راضی به زندگی ما در این منازل نمی شود.

,

این مرد 50 ساله خاطرنشان کرد: در فصل زمستان از فضولات حیوانات و همچنین هیزم های موجود در بستر تالاب هامون برای گرم کردن محل زندگی استفاده می کنیم.

,

, ,

وی ادامه داد : در صدد هستیم تا با گل و خشت ساخت دست خودمان، یک اتاق کوچک برای زندگی فراهم سازیم تا کودکان خردسال، از سرما محفوظ بمانند.

,

چندی قبل هوشنگ ناظری فرماندار زابل از این خانواده بازدید به عمل آورده بود و قرار شده است زمینی به اندازه زندگی این خانواده سیستانی خریداری کند.

,

حمیدرضا گرگ مسئول گروه خیریه کودکان رنج در گفت و گو با پایگاه خبری ندای هیرمند گفت: با همت خیرین بومی و شهرستانی مقداری لباس، چراغ گرمایشی و اقلام خوراکی به این خانواده اهداء شده است.

,

وی ادامه داد: سوخت چراغ های گرمایشی از نفت است، لذا این خانواده که هویت ایرانی را به دنبال نامشان ندارند، نمی توانند سهمیه سوخت خود را تامین کنند.

,

مسئول گروه خیریه کودکان رنج خاطرنشان کرد: با اهدای چراغ گرمایشی هنوز این خانواده از آتش به عنوان وسیله گرمایشی استفاده می کنند، و نیاز جدی به نفت سفید دارند.

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه