اخبار داغ

فرماندار میانه خبر داد؛

کاهش میزان بازندگی به دو سوم نسبت به سالهای اخیر در میانه

کاهش میزان بازندگی به دو سوم نسبت به سالهای اخیر در میانه
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با بیان کاهش چشمگیر میزان بازندگی در شهرستان میانه نسبت به سالهای مشابه گفت: بزرگترین مسئولیت ما در حوزه آب، مدیریت و استفاده بهینه از منابع موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، حمید شکری  صبح امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میانه  با اشاره به مشکلات حوزه آب شرب و کشاورزی در شهر و روستاها به وجود ۳۶ چاه آب شرب شهری، ۸۳ چاه آب شرب روستایی و ۲ هزار و ۶۰۰ چاه مجاز کشاورزی اشاره کرده افزود: این چاهها نشان از حجم عظیم برداشت آبهای زیرزمینی داشته و با توجه به میزان بارندگی در سال جاری شاید به سفره های زیرزمینی آبی نرسیده و در سطح زمین تبخیر و یا استفاده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

 

,

وی کنترل حفر چاههای غیر مجاز، تغییر الگوی کشت و جلوگیری از تصرف بستر رودخانه ها برای تبدیل شدن به اراضی کشاورزی یا مسکونی را از جمله راهکارهای مهم برای مدیریت و حفظ آبهای موجود شهرستان عنوان نمود.

,

 

,

فرماندار ویژه میانه از جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا با توجه به بحران آب موجود، کار کارشناسی و ترویج مناسب جهت تعیین الگوهای کشت و نظارت و کنترل بر آن را انجام دهد.

,

 

,

وی با بیان اینکه برخی از محصولات کشاورزی مانند برنج  نیازمند آب بیشتر است بر کنترل و نظارت جهاد کشاورزی در این خصوص با توجه به افزایش میزان کشت برنج شده گفت: همه ساله شاهد افزایش دو برابری میزان سطح کشت برنج هستیم برای مثال در سال ۹۵، دو هزار هکتار به زیر کشت برنج رفته بود و امسال ۴ هزار هکتار شده که با  ادامه روند فعلی  این میزان به ۸ هزار هکتار هم ممکن است برسد.

,

 

,

 

,

شکری با اشاره به نیازهای آبی در حوزه های سرمایه گذاری و اشتغال از جمله صنعت و فولاد گفت: باید به مباحث کمبود آب و نحوه مدیریت آن توجه ویژه داشته  باشیم تا از بروز مشکلات در این حوزه ها جلوگیری کنیم.

,

 

,

 

,

وی  در ادامه به پیش بینی اعتبارات و برنامه ریزی در مورد آلایندگی آبها ناشی از ریختن نخاله ها در بستر رودخانه هاو مسیل ها اشاره کرده افزود: برای لایروبی و پوشش کانالها نیز از سوی شهرداری بودجه ای پیش بینی و برای نخاله ها از جمله زباله های بیمارستانی نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شده اما هیچ کدام تا به حال نتیجه نداده که از شهرداری انتظار می رود تا در قالب شرکت و یا در قالبهای دیگر به ساماندهی نخاله ها بپردازد.

,

 

,

 

,

فرماندار میانه با تاکید بر لزوم پاکسازی رودخانه ها و مسیل های منطقه از جمله محدوده پل ها از رسوبات، برخی بهره برداریها از جمله ماسه شویی ها را نیازمند اصلاخات خوانده گفت: نصب رسوب گیر و دپوی نخاله ها برای استفاده در بخش کشاورزی و حوزه های دیگر ضروری است.

,

 

,

 

,

شکری با بیان کاهش میزان بازندگی به  دو سوم نسبت به سالهای اخیر در شهرستان را زنگ خطر و چالش آب شرب برای سال آتی عنوان نموده گفت: کاهش درآمد ناشی از کمبود محصول نیز از دیگر معضلات ناشی از کم آبی خواهد بود که جلوگیری از این مشکلات نیازمند مدیریت و حفظ منابع آبی شهرستان است.

,

 

,

 

,

وی در پایان گفت: به دلیل  کمی آورد رودخانه در سال جاری امور آب باید از هرگونه خروج آب از شهرستان  و از سد آیدغموش جلوگیری نماید.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه