اخبار داغ

مشاور وزیر امور خارجه:

خروج آمریکا از برجام، این کشور را منزوی می‌کند/ تنها سمبل سیاسی اتحادیه اروپا برجام است

خروج آمریکا از برجام، این کشور را منزوی می‌کند/ تنها سمبل سیاسی اتحادیه اروپا برجام است
مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکا برجام را به هم نمی زند چون خروج از برجام باعث منزوی شدنش می‌شود و همین بازی که تا اکنون ادامه داده است ادامه می‌دهد، یعنی برجام را روی هوا نگه می‌دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین شیخ‌الاسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس؛ در خصوص تکرار نقض عهد‌های دولت آمریکا نسبت به برجام و اصرار ترامپ مبنی بر مذاکره مجدد اظهار داشت: ترامپ برای خودش این حرف‌ها را می‌زند، برجام یک تعهد قطعی است و تنها بین ما و آمریکا هم نیست بلکه بین ما و قدرت‌های دیگر هم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مشاور وزیر امور خارجه گفت: خروج آمریکا از برجام به معنای فروریختن برجام است و آمریکا می‌تواند انتخاب کند، آمریکایی‌ها قبلاً هم یک‌بار این کار را کردند و نگذاشتند قرارداد سعدآباد اجرا شود و به‌سادگی ما پلمپ‌ها را شکستیم و غنی‌سازی را شروع کردیم بنابراین برای ما چیز جدیدی نیست و این آمریکا است که باید انتخاب کند.

,

شیخ‌الاسلام بیان داشت: آمریکا برجام را به هم نمی زند چون هم به نفعش است و هم اینکه بر هم زدن برجام باعث منزوی شدنش می‌شود و همین بازی که تا اکنون ادامه داده است ادامه می‌دهد یعنی برجام را روی هوا نگه می‌دارد.

,

وی درخصوص وعده های دولت برای رفع تحریم‌ها ابراز کرد: اینکه تاکنون چه تحریم‌هایی رفع شده مشخص است و دولت همه تلاش خودش را انجام داده بلکه بدعهدی آمریکایی‌ها است و این بدعهدی آمریکا را باید در کارها و برنامه‌های آینده‌مان حتماً در نظر بگیریم.

,

مشاور وزیر امور خارجه افزود: البته بدعهدی آمریکا از قبل هم مشخص بود و دولت ما هم سعی کرد که از شورای امنیت برای آمریکا قطعنامه بگیرد ولی درهرصورت بدعهدی آمریکایی‌ها است که از اول پیروزی انقلاب هم بوده و تاکنون ادامه داشته است.

,

وی در رابطه بااینکه آیا اتحادیه اروپا می‌تواند در بحث رفع تحریم‌های آمریکا که علیه کشورمان است به ما کمک کند؟ گفت: ما به کمک هیچ‌کس نیاز نداریم؛ اتحادیه اروپا به خاطر ما هیچ کاری نمی‌کند بلکه به خاطر خودش کار می‌کند و به نفع اروپا نیست که برجام به هم بخورد.

,

شیخ‌الاسلام بیان کرد: تنها سمبل سیاسی اتحادیه اروپا از زمانی که تشکیل‌شده همین برجام است که نشان ‌دهد در جهان قدرت و جایگاهی دارد، بنابراین اگر برجام فروبریزد آن تصور هم که دیپلماسی اتحادیه اروپا جایگاهی دارد فرومی‌ریزد برای همین هم به نفعش نیست که این توافقنامه به هم بخورد.

,

وی یادآور شد: از نظر اقتصادی هم به نفع اتحادیه اروپا نیست به این جهت که آمریکا با ما اشتراکات اقتصادی ندارند که از فروریختن برجام  ضرر کنند ولی اروپایی‌ها دارند بنابراین اروپا هر کاری که می‌کند برای خودش می‌کند و به خاطر ما نیست و اصلاً نیازی هم نداریم که اروپا برای ما کاری بکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه