اخبار داغ

جعفر قنادباشی :

افزایش قیمت دلار در پی بی برنامگی دولت رقم خورد / نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود

افزایش قیمت دلار در پی بی برنامگی دولت رقم خورد / نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود
یک کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به افزایش قیمت دلار و تأثیرات آن در سطح جامعه گفت: فقدان برنامه راهبردی و کارشناسی شده در اقتصاد موجب مشکلات اقتصادی کشور شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به افزایش قیمت دلار و تأثیرات آن بر معیشت مردم اظهار کرد: چندین دلیل موجب افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش ریال شده است که بخشی از آن به اقتصاد جهانی و خصومت ورزی های دشمن وابسته است و بخش دیگری به مسائل داخلی کشور باز میگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

 

,

وی تصریح کرد: در بخشی از ریشه های این تغییرات که مربوط به عوامل داخلی است دولت نتوانسته به خوبی از عهده اداره امور اقتصادی کشور برآید و سیاست های اقتصاد مقاومتی هم که چندسال قبل تصویب و به دولت ابلاغ شد اجرایی نشده است.

,

 

,

سیاستهای اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشد و معیشت مردم به ناکجاآباد رسید

, سیاستهای اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشد و معیشت مردم به ناکجاآباد رسید, سیاستهای اقتصاد مقاومتی عملیاتی نشد و معیشت مردم به ناکجاآباد رسید,

این کارشناس و تحلیلگر سیاسی ادامه داد: کلیه پرداخت های دولتی به صورت نقدینگی سرگردان در داخل کشور باقی مانده است و از طرف دیگر بانکها هم هیچ سیاستی برای جذب این نقدینگی و هدایت آن ندارد در نتیجه این نقدینگی به سمت دلار و سکه در حرکت است.

,

 

,

وی با بیان اینکه این روند تقاضا برای خرید دلار و سکه افزایش می دهد گفت: فقدان سیاستهای پولی صحیح از جانب دولت و نادیده گرفتن برنامه اقتصاد مقاومتی موجب افزایش قیمت دلار در کشور شده است و معیشت مردم را هم تحت تأثیر قرار داده است.

,

 

,

قنادباشی نخستین راه درمان این شرایط را جذب و هدایت نقدینگی موجود توسط بانکها و موسسات مالی عنوان کرد و افزود: راه اندازی واحدهای تولیدی و کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل می توانند با استفاده از این منبع پولی بانکها به صورت تسهیلات ارزان قیمت، چرخه اقتصادی کشور را به حرکت درآورند.

,

 

,

وی متذکر شد: وجود این نقدینگی عظیم و سرگردان در کشور می تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین بانکها باید برای جلب این منبع عظیم و به کارگرفتن آن در راستای تولید تلاش کنند در حالی که در حال حاضر بانکها تنها به اعطای سود به سپرده گذاران اکتفا کرده اند.

,

 

,

دولت با اقدام شتابزده در پاسخ به اعتراضات معیشتی مردم اقدام به "پول پاشی" کرد

, دولت با اقدام شتابزده در پاسخ به اعتراضات معیشتی مردم اقدام به "پول پاشی" کرد, دولت با اقدام شتابزده در پاسخ به اعتراضات معیشتی مردم اقدام به "پول پاشی" کرد,

این کارشناس مسائل روز در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در ممانعت از "پول پاشی" در سطح جامعه تبیین کرد: افزودن بی هدف بر نقدینگی یا همان "پول پاشی" یکی از آسیب های چرخه اقتصادی است که متأسفانه دولت پس از اعتراضات اخیر مردم به وضعیت معیشت با دستپاچگی به دنبال آن رفت.

,

 

,

وی تشریح کرد: دولت در این اقدام نسنجیده شروع به افزایش بی حساب وام ازدواج کرد و در عین حال پرداخت های بالا به سپرده های سرمایه گذاری داشت و به زلزله زدگان تسهیلات ارائه شداد و کارهایی از این دست حجم نقدینگی را در دست مردم افزایش داد که نه تنها موجب درمان اقتصاد بیمار کشور نشد بلکه مشکلات را دوچندان کرد.

,

 

,

قنادباشی خاطرنشان کرد: متأسفانه همه این مشکلات ناشی از این است که دولت هیچ برنامه راهبردی، مشخص، کارشناسی شده و متخصصانه ای برای حل مشکلات کشور ندارد و شتابزده به سمت پول پاشی در جامعه فرار میکند که این مشکلات موجود را هم افزایش می دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه