اخبار داغ

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان خبر داد:

۱۶۵ مدرسه در همدان مروج سلامت هستند

۱۶۵ مدرسه در همدان مروج سلامت هستند
کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان از وجود 165 مدرسه مروج سلامت در شهرستان همدان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امروزه سلامت مردم یکی از چالش های عمده کشورهاست. تغییر در شیوه زندگی و نابودی محیط زیست همه را تحت تاثیر قرار داده است. بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی، دیابت و ایدز در حال افزایش هستند. بسیای از این بیماری های و اختلالات از طریق آموزش، ارتقا سلامت و اقدام های حمایتی قابل پیشگیری است. کودکان و نوجوانانی که با آموزش کافی، رژیم غذایی متعادل، مکان سالم و امن برای بازی و تمرین و حمایت عاطقی برای رشد شخصیتی، تکامل می یابند برای مواجه با چالش های آینده زندگی اماده تر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

یک جوان آگاه و مطلع، عزت نفس بالایی دارد. این جوان از سیگار، موادمخدر و الکل دوری می جوید و توانایی حل مسئله در شرایط دشوار زندگی را دارا می باشد بدین سان ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کودکان، فرصت و حمایت کافی برا پرورش رفتار سالم در محیط های حامی سلامت را دارا باشند.

 

دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود. این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد: «توانمندشدن و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب».

 

هدف از اجرای طرح مدارس مروج سلامت ترویج و استقرار مفاهیم سلامت در بین دانش آموزان می باشد. طرح مذکور دارای اجرای 8 گانه که شامل: برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت در محیط مدرسه، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه های ارتقای سلامت در مدارس می باشد.

 

این طرح به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش آموزان و با رویکرد توانمند سازی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت ها و دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

 

در توجه به سلامت دانش آموزان و توانمند سازی آن ها با استفاده از برنامه های خودمراقبتی جایگاه ویژه ای و قابل تاملی را داراست؛ بدین ترتیب توجه به الگوی تغذیه ای، فعالیت های بدنی وتحرک جسمی دانش آموزان و نظارت بر بوفه های مدارس و دیگر پارامترهای سلامتی بیش از پیش بایستی مدنظر و تحت کنترل باشد بنابراین گفت و گویی با کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در رابطه با مدارس مروج سلامت صورت گرفت:

 

زهرا اعظمی در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به گروه های هدف در طرح مروج سلامت عنوان کرد: آموزش های لازم و خدمات در این طرح به سه گروهِ دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدرسه به عنوان گروه های هدف ارائه می شود.

 

وی با تاکید بر بر مراقبت های بالینی (معاینات بهداشتی و پزشکی) به فضای محیط مدرسه نیز اشاره نمود و افزود: فضای فیزیکی مدرسه بایستی محیطی شاد، بهداشتی و سالم باشد که در این باره وضعیت سرویس های بهداشتی مورد تاکید است.

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان تصریح کرد نباید به هیچ عنوان زمانِ ورزش به کلاس های دیگر اختصاص داده شود چرا که تحرک فیزیکی فاکتور مهمی است که بایستی همواره مدنظر باشد و می بایست برنامه های ورزشی برای دانش آموزان و کارکنان همواره اجرا گردد.

 

وی با تاکید بر مشارکت دانش آموزان والدین در ارتقای سلامت در مدارس افزود: این مشارکت در قالب سفیران سلامت است و در حال حاضر 40 درصد از دانش آموزان هر مدرسه سفیران سلامت هستند.

 

اعظمی ضمن اشاره بر وضعیت بوفه های مدارس و نظارت بر آن ها در راستای تغذیه سالم و بهداشتی عنوان کرد: بوفه ها از جهت دسترسی دانش اموزان به مواد غذایی سالم و بهداشتی مدنظر ماست که بدین منظور نظارت بوفه های مدرسه در کلیه مدرسه های همدان (534 مدرسه) صورت می گیرد .

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در پایان افزود: بایستی به دانش اموزان فرهنگ سازی شود تا مواد غذایی سالم را بشناسند و تنها از آن ها استفاده کنند.

 

 فواید مدارس مروج سلامت

پیام روشن مدرسه مروج سلامت این است که اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی حیاتی هستند و تشویق دانش آموزان در جهت ورود در تصمیم گیری ها بسیار مهم است.

 

یادگیری و تجارب در این مدارس، دانش آموزان را برای رسیدن به سلامت کامل کمک می کند و از سویی به احتمال زیاد رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 برای رسیدن به مدرسه ای که ارتقا دهنده سلامت است و ما آن را مروج سلامت می نامیم؛  آگاهی، برنامه ریزی، اجرا وارزیابی برای موفقیت برنامه ضروری است و نباید تنها برخی از مدارس در این حوزه فعال باشند بلکه برای سالم بودن جامعه بایستی قدم برداشت و تمامی مدارس ما از فاکتورهای سلامت برخوردار باشند.

 

انتهای پیام/

 

,

 

یک جوان آگاه و مطلع، عزت نفس بالایی دارد. این جوان از سیگار، موادمخدر و الکل دوری می جوید و توانایی حل مسئله در شرایط دشوار زندگی را دارا می باشد بدین سان ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کودکان، فرصت و حمایت کافی برا پرورش رفتار سالم در محیط های حامی سلامت را دارا باشند.

 

دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود. این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد: «توانمندشدن و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب».

 

هدف از اجرای طرح مدارس مروج سلامت ترویج و استقرار مفاهیم سلامت در بین دانش آموزان می باشد. طرح مذکور دارای اجرای 8 گانه که شامل: برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت در محیط مدرسه، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه های ارتقای سلامت در مدارس می باشد.

 

این طرح به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش آموزان و با رویکرد توانمند سازی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت ها و دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

 

در توجه به سلامت دانش آموزان و توانمند سازی آن ها با استفاده از برنامه های خودمراقبتی جایگاه ویژه ای و قابل تاملی را داراست؛ بدین ترتیب توجه به الگوی تغذیه ای، فعالیت های بدنی وتحرک جسمی دانش آموزان و نظارت بر بوفه های مدارس و دیگر پارامترهای سلامتی بیش از پیش بایستی مدنظر و تحت کنترل باشد بنابراین گفت و گویی با کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در رابطه با مدارس مروج سلامت صورت گرفت:

 

زهرا اعظمی در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به گروه های هدف در طرح مروج سلامت عنوان کرد: آموزش های لازم و خدمات در این طرح به سه گروهِ دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدرسه به عنوان گروه های هدف ارائه می شود.

 

وی با تاکید بر بر مراقبت های بالینی (معاینات بهداشتی و پزشکی) به فضای محیط مدرسه نیز اشاره نمود و افزود: فضای فیزیکی مدرسه بایستی محیطی شاد، بهداشتی و سالم باشد که در این باره وضعیت سرویس های بهداشتی مورد تاکید است.

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان تصریح کرد نباید به هیچ عنوان زمانِ ورزش به کلاس های دیگر اختصاص داده شود چرا که تحرک فیزیکی فاکتور مهمی است که بایستی همواره مدنظر باشد و می بایست برنامه های ورزشی برای دانش آموزان و کارکنان همواره اجرا گردد.

 

وی با تاکید بر مشارکت دانش آموزان والدین در ارتقای سلامت در مدارس افزود: این مشارکت در قالب سفیران سلامت است و در حال حاضر 40 درصد از دانش آموزان هر مدرسه سفیران سلامت هستند.

 

اعظمی ضمن اشاره بر وضعیت بوفه های مدارس و نظارت بر آن ها در راستای تغذیه سالم و بهداشتی عنوان کرد: بوفه ها از جهت دسترسی دانش اموزان به مواد غذایی سالم و بهداشتی مدنظر ماست که بدین منظور نظارت بوفه های مدرسه در کلیه مدرسه های همدان (534 مدرسه) صورت می گیرد .

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در پایان افزود: بایستی به دانش اموزان فرهنگ سازی شود تا مواد غذایی سالم را بشناسند و تنها از آن ها استفاده کنند.

 

 فواید مدارس مروج سلامت

پیام روشن مدرسه مروج سلامت این است که اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی حیاتی هستند و تشویق دانش آموزان در جهت ورود در تصمیم گیری ها بسیار مهم است.

 

یادگیری و تجارب در این مدارس، دانش آموزان را برای رسیدن به سلامت کامل کمک می کند و از سویی به احتمال زیاد رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 برای رسیدن به مدرسه ای که ارتقا دهنده سلامت است و ما آن را مروج سلامت می نامیم؛  آگاهی، برنامه ریزی، اجرا وارزیابی برای موفقیت برنامه ضروری است و نباید تنها برخی از مدارس در این حوزه فعال باشند بلکه برای سالم بودن جامعه بایستی قدم برداشت و تمامی مدارس ما از فاکتورهای سلامت برخوردار باشند.

 

انتهای پیام/

 

,

 

یک جوان آگاه و مطلع، عزت نفس بالایی دارد. این جوان از سیگار، موادمخدر و الکل دوری می جوید و توانایی حل مسئله در شرایط دشوار زندگی را دارا می باشد بدین سان ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کودکان، فرصت و حمایت کافی برا پرورش رفتار سالم در محیط های حامی سلامت را دارا باشند.

 

دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود. این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد: «توانمندشدن و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب».

 

هدف از اجرای طرح مدارس مروج سلامت ترویج و استقرار مفاهیم سلامت در بین دانش آموزان می باشد. طرح مذکور دارای اجرای 8 گانه که شامل: برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت در محیط مدرسه، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه های ارتقای سلامت در مدارس می باشد.

 

این طرح به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش آموزان و با رویکرد توانمند سازی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت ها و دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

 

در توجه به سلامت دانش آموزان و توانمند سازی آن ها با استفاده از برنامه های خودمراقبتی جایگاه ویژه ای و قابل تاملی را داراست؛ بدین ترتیب توجه به الگوی تغذیه ای، فعالیت های بدنی وتحرک جسمی دانش آموزان و نظارت بر بوفه های مدارس و دیگر پارامترهای سلامتی بیش از پیش بایستی مدنظر و تحت کنترل باشد بنابراین گفت و گویی با کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در رابطه با مدارس مروج سلامت صورت گرفت:

 

زهرا اعظمی در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به گروه های هدف در طرح مروج سلامت عنوان کرد: آموزش های لازم و خدمات در این طرح به سه گروهِ دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدرسه به عنوان گروه های هدف ارائه می شود.

 

وی با تاکید بر بر مراقبت های بالینی (معاینات بهداشتی و پزشکی) به فضای محیط مدرسه نیز اشاره نمود و افزود: فضای فیزیکی مدرسه بایستی محیطی شاد، بهداشتی و سالم باشد که در این باره وضعیت سرویس های بهداشتی مورد تاکید است.

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان تصریح کرد نباید به هیچ عنوان زمانِ ورزش به کلاس های دیگر اختصاص داده شود چرا که تحرک فیزیکی فاکتور مهمی است که بایستی همواره مدنظر باشد و می بایست برنامه های ورزشی برای دانش آموزان و کارکنان همواره اجرا گردد.

 

وی با تاکید بر مشارکت دانش آموزان والدین در ارتقای سلامت در مدارس افزود: این مشارکت در قالب سفیران سلامت است و در حال حاضر 40 درصد از دانش آموزان هر مدرسه سفیران سلامت هستند.

 

اعظمی ضمن اشاره بر وضعیت بوفه های مدارس و نظارت بر آن ها در راستای تغذیه سالم و بهداشتی عنوان کرد: بوفه ها از جهت دسترسی دانش اموزان به مواد غذایی سالم و بهداشتی مدنظر ماست که بدین منظور نظارت بوفه های مدرسه در کلیه مدرسه های همدان (534 مدرسه) صورت می گیرد .

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در پایان افزود: بایستی به دانش اموزان فرهنگ سازی شود تا مواد غذایی سالم را بشناسند و تنها از آن ها استفاده کنند.

 

 فواید مدارس مروج سلامت

پیام روشن مدرسه مروج سلامت این است که اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی حیاتی هستند و تشویق دانش آموزان در جهت ورود در تصمیم گیری ها بسیار مهم است.

 

یادگیری و تجارب در این مدارس، دانش آموزان را برای رسیدن به سلامت کامل کمک می کند و از سویی به احتمال زیاد رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 برای رسیدن به مدرسه ای که ارتقا دهنده سلامت است و ما آن را مروج سلامت می نامیم؛  آگاهی، برنامه ریزی، اجرا وارزیابی برای موفقیت برنامه ضروری است و نباید تنها برخی از مدارس در این حوزه فعال باشند بلکه برای سالم بودن جامعه بایستی قدم برداشت و تمامی مدارس ما از فاکتورهای سلامت برخوردار باشند.

 

انتهای پیام/

 

,

 

یک جوان آگاه و مطلع، عزت نفس بالایی دارد. این جوان از سیگار، موادمخدر و الکل دوری می جوید و توانایی حل مسئله در شرایط دشوار زندگی را دارا می باشد بدین سان ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کودکان، فرصت و حمایت کافی برا پرورش رفتار سالم در محیط های حامی سلامت را دارا باشند.

 

دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود. این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد: «توانمندشدن و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب».

 

هدف از اجرای طرح مدارس مروج سلامت ترویج و استقرار مفاهیم سلامت در بین دانش آموزان می باشد. طرح مذکور دارای اجرای 8 گانه که شامل: برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت در محیط مدرسه، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه های ارتقای سلامت در مدارس می باشد.

 

این طرح به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش آموزان و با رویکرد توانمند سازی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت ها و دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

 

در توجه به سلامت دانش آموزان و توانمند سازی آن ها با استفاده از برنامه های خودمراقبتی جایگاه ویژه ای و قابل تاملی را داراست؛ بدین ترتیب توجه به الگوی تغذیه ای، فعالیت های بدنی وتحرک جسمی دانش آموزان و نظارت بر بوفه های مدارس و دیگر پارامترهای سلامتی بیش از پیش بایستی مدنظر و تحت کنترل باشد بنابراین گفت و گویی با کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در رابطه با مدارس مروج سلامت صورت گرفت:

 

زهرا اعظمی در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به گروه های هدف در طرح مروج سلامت عنوان کرد: آموزش های لازم و خدمات در این طرح به سه گروهِ دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدرسه به عنوان گروه های هدف ارائه می شود.

 

وی با تاکید بر بر مراقبت های بالینی (معاینات بهداشتی و پزشکی) به فضای محیط مدرسه نیز اشاره نمود و افزود: فضای فیزیکی مدرسه بایستی محیطی شاد، بهداشتی و سالم باشد که در این باره وضعیت سرویس های بهداشتی مورد تاکید است.

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان تصریح کرد نباید به هیچ عنوان زمانِ ورزش به کلاس های دیگر اختصاص داده شود چرا که تحرک فیزیکی فاکتور مهمی است که بایستی همواره مدنظر باشد و می بایست برنامه های ورزشی برای دانش آموزان و کارکنان همواره اجرا گردد.

 

وی با تاکید بر مشارکت دانش آموزان والدین در ارتقای سلامت در مدارس افزود: این مشارکت در قالب سفیران سلامت است و در حال حاضر 40 درصد از دانش آموزان هر مدرسه سفیران سلامت هستند.

 

اعظمی ضمن اشاره بر وضعیت بوفه های مدارس و نظارت بر آن ها در راستای تغذیه سالم و بهداشتی عنوان کرد: بوفه ها از جهت دسترسی دانش اموزان به مواد غذایی سالم و بهداشتی مدنظر ماست که بدین منظور نظارت بوفه های مدرسه در کلیه مدرسه های همدان (534 مدرسه) صورت می گیرد .

 

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در پایان افزود: بایستی به دانش اموزان فرهنگ سازی شود تا مواد غذایی سالم را بشناسند و تنها از آن ها استفاده کنند.

 

 فواید مدارس مروج سلامت

پیام روشن مدرسه مروج سلامت این است که اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی حیاتی هستند و تشویق دانش آموزان در جهت ورود در تصمیم گیری ها بسیار مهم است.

 

یادگیری و تجارب در این مدارس، دانش آموزان را برای رسیدن به سلامت کامل کمک می کند و از سویی به احتمال زیاد رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

 

 برای رسیدن به مدرسه ای که ارتقا دهنده سلامت است و ما آن را مروج سلامت می نامیم؛  آگاهی، برنامه ریزی، اجرا وارزیابی برای موفقیت برنامه ضروری است و نباید تنها برخی از مدارس در این حوزه فعال باشند بلکه برای سالم بودن جامعه بایستی قدم برداشت و تمامی مدارس ما از فاکتورهای سلامت برخوردار باشند.

 

انتهای پیام/

 

,

 

,

یک جوان آگاه و مطلع، عزت نفس بالایی دارد. این جوان از سیگار، موادمخدر و الکل دوری می جوید و توانایی حل مسئله در شرایط دشوار زندگی را دارا می باشد بدین سان ضروری است تا اطمینان حاصل شود که کودکان، فرصت و حمایت کافی برا پرورش رفتار سالم در محیط های حامی سلامت را دارا باشند.

,

 

,

دانش آموزانی که شیوه زندگی سالم را می آموزند به احتمال زیاد در طول زندگی خود به آن پایبند خواهند بود. این تمام آن چیزی است که در مدارس مروج سلامت باید به آن توجه کرد: «توانمندشدن و قابلیت تصمیم گیری و انتخاب».

,

 

,

هدف از اجرای طرح مدارس مروج سلامت ترویج و استقرار مفاهیم سلامت در بین دانش آموزان می باشد. طرح مذکور دارای اجرای 8 گانه که شامل: برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت در محیط مدرسه، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدارس، خدمات سلامت روان و مشاوره ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه های ارتقای سلامت در مدارس می باشد.

,

 

,

این طرح به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش آموزان و با رویکرد توانمند سازی و آموزش همسانان و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت ها و دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و توانمندسازی مردم در مورد سالم زندگی کردن، سالم کارکردن و آموزش با کیفیت خواهد شد.

,

 

,

در توجه به سلامت دانش آموزان و توانمند سازی آن ها با استفاده از برنامه های خودمراقبتی جایگاه ویژه ای و قابل تاملی را داراست؛ بدین ترتیب توجه به الگوی تغذیه ای، فعالیت های بدنی وتحرک جسمی دانش آموزان و نظارت بر بوفه های مدارس و دیگر پارامترهای سلامتی بیش از پیش بایستی مدنظر و تحت کنترل باشد بنابراین گفت و گویی با کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در رابطه با مدارس مروج سلامت صورت گرفت:

,

 

,

زهرا اعظمی در گفتگو با خبرنگار نافع، با اشاره به گروه های هدف در طرح مروج سلامت عنوان کرد: آموزش های لازم و خدمات در این طرح به سه گروهِ دانش آموزان، اولیا و کارکنان مدرسه به عنوان گروه های هدف ارائه می شود.

, نافع,

 

,

وی با تاکید بر بر مراقبت های بالینی (معاینات بهداشتی و پزشکی) به فضای محیط مدرسه نیز اشاره نمود و افزود: فضای فیزیکی مدرسه بایستی محیطی شاد، بهداشتی و سالم باشد که در این باره وضعیت سرویس های بهداشتی مورد تاکید است.

,

 

,

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان تصریح کرد نباید به هیچ عنوان زمانِ ورزش به کلاس های دیگر اختصاص داده شود چرا که تحرک فیزیکی فاکتور مهمی است که بایستی همواره مدنظر باشد و می بایست برنامه های ورزشی برای دانش آموزان و کارکنان همواره اجرا گردد.

,

 

,

وی با تاکید بر مشارکت دانش آموزان والدین در ارتقای سلامت در مدارس افزود: این مشارکت در قالب سفیران سلامت است و در حال حاضر 40 درصد از دانش آموزان هر مدرسه سفیران سلامت هستند.

,

 

,

اعظمی ضمن اشاره بر وضعیت بوفه های مدارس و نظارت بر آن ها در راستای تغذیه سالم و بهداشتی عنوان کرد: بوفه ها از جهت دسترسی دانش اموزان به مواد غذایی سالم و بهداشتی مدنظر ماست که بدین منظور نظارت بوفه های مدرسه در کلیه مدرسه های همدان (534 مدرسه) صورت می گیرد .

,

 

,

کارشناس سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شهرستان همدان در پایان افزود: بایستی به دانش اموزان فرهنگ سازی شود تا مواد غذایی سالم را بشناسند و تنها از آن ها استفاده کنند.

,

 

,

 فواید مدارس مروج سلامت

,  فواید مدارس مروج سلامت,  فواید مدارس مروج سلامت,

پیام روشن مدرسه مروج سلامت این است که اعتماد به نفس، عزت نفس، ارتباطات و مهارت های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی حیاتی هستند و تشویق دانش آموزان در جهت ورود در تصمیم گیری ها بسیار مهم است.

,

 

,

یادگیری و تجارب در این مدارس، دانش آموزان را برای رسیدن به سلامت کامل کمک می کند و از سویی به احتمال زیاد رفتارهای بهداشتی و ارزش های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی در طول زندگی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

,

 

,

 برای رسیدن به مدرسه ای که ارتقا دهنده سلامت است و ما آن را مروج سلامت می نامیم؛  آگاهی، برنامه ریزی، اجرا وارزیابی برای موفقیت برنامه ضروری است و نباید تنها برخی از مدارس در این حوزه فعال باشند بلکه برای سالم بودن جامعه بایستی قدم برداشت و تمامی مدارس ما از فاکتورهای سلامت برخوردار باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه