اخبار داغ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک راهداری آذربایجان شرقی خبر داد:

ارائه پکیج رایگان ملزومات ایمنی به موتورسوران سرابی

ارائه پکیج رایگان ملزومات ایمنی به موتورسوران سرابی
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی از ارائه پکیج رایگان ملزومات ایمنی به موتورسوران گواهینامه دار سرابی به ارش 150 میلیون ریال خبر داده و از ادامه یافتن این طرح خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب رضایی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه آموزش و ارتقای  ایمنی موتورسیکلت سواران در شهرستان سراب گفت: امروز تصادفات یکی از چالش های مهم کشور است و  در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر جان خود را در جاده‌ها و تصادفات از دست دادند و ۳۵۰ هزار نفر مجروح  شده و صدها هزار خانواده داغدار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی هزینه درمان ناشی از تصادفات را میلیاردها تومان برآورد کرده و خاطرنشان کرد: در استان ما نیز روزانه چهار و نیم میلیارد تومان زیان ناشی ازتصادفات متحمل استان می شود.

,

رضایی ادامه داد: اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری در چندین حوزه در راستای کاهش تلفات جاده ای تلاش می کند که در حوزه  راه, با آسفالت و تجهیز و بهسازی تابلوها و راه اندازی سیستم های هوشمند,  در حوزه حمل و نقل با مدیریت و نظارت و ارائه تسهیلات و تحویل رایگان شبرنگ و در حوزه کاربر جاده ها با آموزش‌های مستمر و اجرای مانورهای آموزشی, تهیه و پخش فیلم های آموزشی و آموزش دانش آموزان و غیره تا کنون توانسته نقش موثری را ایفا کند.

,

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان جراحات ناشی از تصادف موتورسیکلت سواران در سال ۹۵  ۶۲ نفر و در ۷ ماهه سال جاری ۶۵ نفر بوده که این هشدار و زنگ خطری برای جامعه است.

,

وی از رشد حرکت موتور سیکلت ها در ساعات پایانی روز در جاده ها و همچنین افزایش موتور سیکلت به علت عدم تمکن مالی افراد که گاه منجر به استفاده افراد در جاده ها می شود ابراز نگرانی کرد.

,

رضایی به موتورسواران توصیه کرد در ساعت پایانی روز بدون لباس روشن و شب رنگ و همچنین بدون داشتن سیستم روشنایی در موتور از این وسیله استفاده نکنند.

,

وی همچنین داشتن تایرها و کفش مناسب, محافظ چشم و استفاده از دستکش تاکید کرد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد موتورسواران به علت جراحات ناشی از ناحیه سر و گردن و عدم رعایت نکات ایمنی و عدم استفاده از کلاه ایمنی فوت می کنند.

,

در پایان جلسه ضمن ارائه نکات ایمنی ضروری تصاویری دلخراش از حوادث  موتورسیکلت سواران نمایش داده شد.

,

گفتنی است در پایان جلسه به  موتور سواران پکیجی شامل کلاه ایمنی دستکش, شبرنگ به ارزش ریالی 1۵۰ هزار تومان اهدا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه