اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست خاش:

هوای پاک حق طبیعی همه مردم است/بدون خاک و هوای سالم تضمین سلامت انسان ها ممکن نخواهد بود

هوای پاک حق طبیعی همه مردم است/بدون خاک و هوای سالم تضمین سلامت انسان ها ممکن نخواهد بود
رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاش گفت: بهره مندی از هوای پاک و نیز داشتن محیط زیست تمیز و پاکیزه حق همه مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد عرب مجاهد در حاشیه برگزاری ویژه برنامه های هفته هوای پاک در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما  اظهار کرد: در این ویژه برنامه در مدارس و اماکن عمومی مربیان محیط زیست خاش نکات لازم در مورد انواع آلودگی های هوا و آلاینده های محیط زیست را به دانش آموزان و سایر اقشار ارائه دادند.

وی با اشاره به توضیحات لازم به دانش آموزان در خصوص زیست محیطی و پاکیزه نگه داشتن هوا و داشتن هوای سالم، افزود: دانش آموزان با شعار ' انرژی پاک، هوای پاک،تفاوت هوای آلوده و هوای تمیز' نقاشی کشیدند.

عرب مجاهد استقبال دانش آموزان از این طرح را مثبت دانست و تصریح کرد: دانش آموزان مقاطع اول و دوم نیز با نقاشی های زیبا و جالب با موضوع هوای پاک، دنیای و معضلات هوای آلوده را از نگاه خود نقاشی کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی تشکل زیست محیطی نهضت سبز خاش کتاب قصه در مورد اهمیت درخت و محیط زیست به دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه اهدا و نفرات اول تا سوم نیز جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خاش با بیان اینکه به مناسبت هفته هوای پاک معاینه خودروها در مرکز معاینه فنی این شهرستان با تخفیف انجام شده است، افزود: انجام ورزش های مختلف و پیاده روی به عنوان بهترین راهکار برای سلامت جسمی و حتی روانی جامعه شناخته می شود.

وی گفت: مسئولان باید در مناسبت های مختلف به ورزش همگانی و گروهی توجه کنند تا مردم با مشارکت نشاط و شادابی را برای خود و همراهان به ارمغان آورند.

عرب مجاهد به تاثیر رشد جمعیت بر افزایش مخاطرات زیست محیطی اشاره کرد و لازمه جلوگیری از ایجاد این مخاطرات را رشد همراه با برنامه ریزی برای توسعه پایدار برشمرد.

وی اذعان کرد: توجه نکردن به فرهنگ سازی در مسائل مختلف، سبب می شود خانواده ها نتوانند در موقعیت های مختلف عمل درستی داشته باشند.

عرب مجاهد اظهار کرد: آلودگی هوا توسط خانواده ها جدی گرفته نمی شود و آنها متوجه نیستند که این مسئله تا چه میزان می تواند مشکل ساز شود و درست مانند پدیده بیمه در کشور که تا وقتی فرد با لزوم وجودش در اثر رخ دادن یک حادثه، روبرو نشود، متوجه اهمیت آن نمی شود

گفتنی است، اجرای ویژه برنامه های شاد و مفرح و کتابخانه سیار برای دانش آموزان حاشیه شهر خاش توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک این شهرستان  از سایر برنامه های ویژه هفته هوای پاک بود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ؛, تفتان ما, تفتان, تفتان, ما,  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه