اخبار داغ

معاون اقتصادی استاندار زنجان:

برنج‌های اروگوئه‌ای به یک کشور دیگر صادر می‌شوند/ با تغییر استانداردها این برنجها غیر استاندارد شدند!

برنج‌های اروگوئه‌ای به یک کشور دیگر صادر می‌شوند/ با تغییر استانداردها این برنجها غیر استاندارد شدند!
معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به موضوع برنجهای اروگوئه‌ای گفت: برنجهای اروگوئه‌ای به یک کشور دیگر صادر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرامرز نیک‌سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد واردات 500 تن برنج اروگوئه‌ای به استان زنجان اظهار کرد: بیش از 30 هزار تن برنج اروگوئه‌ای به کشور وارد شده که 500 تن آن به استان زنجان آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه این 500 تن برنج در انبارهای ما نگهداری می‌شود، افزود: زمان ورود این برنج به کشور نرم فلزات سنگین این برنجها پایین‌تر از میزان اعلامی توسط وزارت بهداشت و استاندارد بود اما وقتی که اینها وارد کشور می‌شود تغییراتی در در این استانداردها ایجاد می‌شود.

,

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه به خاطر تغییر استانداردها این برنجها غیراستاندارد شده است، گفت: اکنون قابلیت توزیع به هیچ وجه وجود نداشته و ما نیز اجازه توزیع نداده‌ایم.

,

وی بیان کرد: در نشستی که در مشهد بوده قرار شده تا شرکت غله این 30 هزار تن برنج را با پیدا کردن راهکارهایی به کشورهایی صادر کند که این استانداردها با استانداردهای آن کشور سازگاری دارد.

,

نیک‌سرشت با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مجاز به توزیع این برنجها نیستیم، خاطرنشان کرد: از میران دقیق آرسنیک و فلزات سنگین این برنجها اطلاع دقیقی ندارم اما میزان آن بیشتر از استانداردهای کشور ما است.

,

وی با بیان اینکه این برنجها به عنوان امانت در استانها نگهداری می‌شود تا در اسرع وقت صادر شود، افزود: با اتخاذ یک تصمیم جامع این برنجها تعیین تکلیف خواهند شد.

,

معاون اقتصادی استاندار زنجان تصریح کرد: متاسفانه این برنجها زمان ورود با شاخص‌های استاندارد اعلامی از سازمان غذا و دارو سازگاری داشتیم که بعدها این شاخصها دچار تغییر شدند، بنابراین برگشت این برنجها به کشور مبدا میسر نیست مگر اینکه رایزنی‌هایی انجام شود تا آنها بپذیرند.

,

وی عنوان کرد: اگر کشور مبدا نپذیرفت باید یک کشور دیگر برای صادرات این برنجها هدف‌گذاری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه