اخبار داغ

امام جمعه شهرستان بم:

دولتمردان فارغ از اغراض سیاسی دستاوردهای دوساله برجام را بررسی کنند/ چرا مسئولین به دشمنی اعتماد کردند که جز دشمنی چیزی از او ندیده ایم

دولتمردان فارغ از اغراض سیاسی دستاوردهای دوساله برجام را بررسی کنند/ چرا مسئولین به دشمنی اعتماد کردند که جز دشمنی چیزی از او ندیده ایم
حجت الاسلام والمسلمین دانشی گفت: دولتمردان ما فارغ از هرگونه وابستگی سیاسی و جناحی، صرفا براساس منافع ملی دستاوردهای برجام را بررسی کنند که چه دادیم و چه به دست آوردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین قاسم دانشی در گفتگو با ناب نیوز با اشاره به سالروز دوسالگی اجرای برجام گفت: شایسته است دولتمردان ما فارغ از هرگونه وابستگی سیاسی و جناحی، صرفا براساس منافع ملی دستاوردهای برجام را بررسی کنند که چه دادیم و چه به دست آوردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز , ناب نیوز,

دولتمردان دستاوردهای برجام در دوسال گذشته را بررسی کنند

, دولتمردان دستاوردهای برجام در دوسال گذشته را بررسی کنند,

امام جمعه شهرستان بم عنوان کرد: رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده همواره بر مذاکره برد_برد تاکید داشتند؛ آیا واقعا چنین شد؟ دوست و دشمن اعتراف می کنند که ایران به همه تعهدات خود عمل کرد اما طرف مقابل دبه درآورد؛ امروزه همه اذعان دارند که نه تنها غالب تحریم ها برداشته نشد بلکه به آن افزوده شد و روز به روز هم دشمن پا را فراتر گذاشته است.

,

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام هشدار می دادند که انرژی هسته ای بهانه است و آنها با اساس نظام مخالفند؛ اگر ما از فناوری هسته ای کوتاه بیاییم ورضایت آنها را جلب کنیم، موضوعات دیگری از جمله بحث موشکی وحقوق بشر را بهانه می کنند و امروز شاهد تحقق این پیش بینی ها هستیم لذا شایسته است تیم مذاکره کننده و حامیان دولت بردوسال گذشته مرور جدی داشته باشند.

,

رئیس جمهور پاسخ دهد؛ آنچه درخصوص برجام شعار داده شد به دست آمد؟

, رئیس جمهور پاسخ دهد؛ آنچه درخصوص برجام شعار داده شد به دست آمد؟,

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با تاکید براینکه لازم است رئیس جمهور شعارهای خود را در انتخابات و زمان مذاکرات مرور کنند، اظهار داشت: نتیجه مذاکرات، برجام امروز است؛ حال باید تیتر روزنامه های آن ایام را مرور و با دستاوردهای امروزمان از برجام مقایسه کنیم؛ اما متاسفانه برخی همچنان قیافه حق به جانب و ژست تهاجمی به خود می گیرند و حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند.

,

وی تصریح کرد: به هرحال دولتمردان ما باید پاسخ دهند که آیا آنچه از دست داده و آنچه به دست آوردیم، چیزی هست که می خواستیم؟ آیا دستاوردهای امروز ما از برجام همان چیزی است که دولتمردان ما قول آن را داده بودند؟ مسئولین تمام مشکلات جامعه حتی آب خوردن را به برجام گره می زدند؛ آیا امروز چیزی که شعار داده شد، به دست آوردیم؟

,

چرا مسئولین به دشمنی اعتماد کردند که جز دشمنی چیزی ازاو سراغ نداریم

, چرا مسئولین به دشمنی اعتماد کردند که جز دشمنی چیزی ازاو سراغ نداریم,

امام جمعه بم با بیان اینکه یا فریب خوردیم یا به ملت دروغ گفته شده، خاطرنشان کرد: دولتمردان ما باید پاسخ دهند چرا به دشمنی اعتماد کردند که هیچ سابقه خیرخواهی نسبت به مردم ایران ندارد و از او جز دشمنی نسبت به جمهوری اسلامی سراغ نداریم؛ رهبر معظم انقلاب فرموند من به مذاکرات خوشبین نیستم وآمریکا قابل اعتمادنیست؛ حال دولتمردان پاسخ دهند چرا هشدارها را نادیده گرفتند؟

,

وی ادامه داد:  متاسفانه دولت به جای اینکه به هشدار دلسوزان قدری توجه کنند، آنها را متهم کرده و الفاظی مانند کاسب تحریم، دلواپس و بروید به جهنم و ... استفاده کردند؛ امروز ریاست جمهوری از نقد صحبت کرده و حتی کار را به جایی کشانده است که ادعا می کند در زمان معصومین پیامبر نقد می کردند.

,

حجت الاسلام والمسلمین دانشی با بیان اینکه این بحث مفصلی است و در جای خود باید بررسی شود، ابراز کرد: رئیس جمهوری که نقد را حق ملت می داند باید پاسخ دهد چرا در چند سال گذشته افرادی که از همین ملت هستند و از سر دلسوزی نقد کرده و هشدار می دادند، متهم شدند و می شوند؟

,

وی افزود: مجلس فعلی و قبلی نیز که در مدیریتی معجزه آسا، برجام را در مدت 20 دقیقه به تصویب رساند باید پاسخگو باشد؛ مسئولین اول در پیشگاه خداوند و وجدانشان و سپس در پیشگاه ملت باید نسبت به برجامی که محدودیت های زیادی برای ما ایجاد کرد و دستاوردهای زیادی در فناوری هسته ای که حاصل خون دانشمندان بود، برباد داد، پاسخگو باشند.

,

امام جمعه شهرستان بم اذعان داشت: مقام معظم رهبری در پاسخ به پیام تبریک ریاست جمهوری به مناسبت تصویب برجام، در 9 بند الزاماتی بیان کردند که باید رعایت شود؛ حال ریاست جمهوری باید پاسخ دهد به چند بند عمل شده است؟ یکی از آنها این بود که تعهدات را به صورت نقد و یک جا عمل نکنیم ، چرا عمل کردند که امروز شاهد باشیم وزیر امور خارجه و دیگر مسئولین و نمایندگان این نظام مقدس به کشورها می روند تا بخواهند کاری کنند که آمریکا از برجام خارج نشده و به تعهدات خود عمل کند.

,

دولتمردان فارغ از اغراض سیاسی دستاوردها و خسارات برجام را بررسی کنند

, دولتمردان فارغ از اغراض سیاسی دستاوردها و خسارات برجام را بررسی کنند,

حجت الاسلام دانشی عنوان کرد: حال که کار به اینجا رسیده است، شایسته است دولتمردان و مسئولین دلسوز فارغ از هرگونه اغراض سیاسی و حب و بغض شخصی، برجام و دستاوردها و خسارات آن را بررسی کرده و جلوی خسارات بیشتر را بگیرند و بدانند که دشمن به عملکرد ما نگاه می کند و در تاریخ نیز این امر ثبت خواهد شد.

,

وی گفت: آنچه که مظاهر و عناصر قدرت است و امنیت ملی مارا تضمین می کند، از جمله حضور ملت همیشه در صحنه و همچنین توانمندی موشکی را باید حفظ کرد؛ شعار مسئولین مبنی براینکه با مذاکره سایه جنگ را از کشور دور کردیم، شبیه مزاح و شوخی است.

,

امام جمعه شهرستان بم خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، سایه جنگ براساس پشتوانه های ارزشمندی که داشتیم از کشور دور شد؛ در هشت سال جنگ تحمیلی، زمانی که توانمندی نظامی امروز را نداشتیم،  استکبار نتوانست غلطی نجام دهد و امروز که در بسیاری عرصه ها از جمله نظامی پیشرفت کردیم، قطعا کاری از پیش نمی برد؛ باید هشدارهای رهبری حکیم و فرزانه را درنظر گرفته و آویزه گوش نماییم تا موفق شویم.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه