اخبار داغ

دانا گزارش می دهد/

روزنامه اصلاح طلب این بار رابطه ایران و جنبش حماس را هدف گرفت/چرا هیچ دستگاهی با بی قانونی های "قانون" برخورد نمی کند؟+عکس

روزنامه اصلاح طلب این بار رابطه ایران و جنبش حماس را هدف گرفت/چرا هیچ دستگاهی با بی قانونی های "قانون" برخورد نمی کند؟+عکس
در شرایطی که چندی پیش یکی از روزنامه ها به خاطر تیتر حمایتی خود از جنبش مقاومت در منطقه توقیف شده بود، روزنامه قانون بعد از توهین به حماس و ایجاد تشنج در این زمینه همچنان تذکری دریافت نکرده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته، اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس، نامه‎ای به رهبر انقلاب نوشته و در آن از همراهی های ایران با مقاومت مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم غاصب صهیونیستی تشکر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

این نامه که در نتیجه نزدیکی جنبش مقاومت در فلسطین با ایران نگاشته شده است به طور گسترده در رسانه های جهان و ایران بازتاب داشت اما یکی از روزنامه های اصلاح طلب که سابقه طولانی در نگارش مطالب توهین آمیز دارد در مقاله ای نه چندان حرفه‌ای نزدیکی حماس به ایران را مورد نقد قرارداده و با عبارت های توهین آمیز این جنبش را هدف قرار داده است.

,

 

,

 

,

مقاله غیر واقع بینانه این روزنامه حاشیه های زیادی ایجاد کرده است.

,

در شرایطی که فلسطین از اولویت های نظام جمهوری اسلامی بوده و همواره یکی از اصول سیاست خارجی کشور نزدیکی روابط میان جنبش های مقاومت در فلسطین با ایران بوده است مطالب تند این روزنامه که برخی از آنها نیز به دروغ عنوان شده است، تاثیر بسیار منفی بر روابط ایران و حماس گذاشته است.

,

روزنامه اصلاح طلب قانون در یادداشتی مفصل با عنوان «دست خالی و سرپایین حماس» به لزوم توجه به اختلافات سال های گذشته بین برخی مواضع ایران و حماس در مساله سوریه تاکید کرده و به دولت حکم می کند که خالد مشعل را به ایران راه ندهد.

, روزنامه اصلاح طلب قانون در یادداشتی مفصل با عنوان «دست خالی و سرپایین حماس» به لزوم توجه به اختلافات سال های گذشته بین برخی مواضع ایران و حماس در مساله سوریه تاکید کرده و به دولت حکم می کند که خالد مشعل را به ایران راه ندهد.,

سیاست یک بام و دو هوا در برخورد با رسانه ها

, سیاست یک بام و دو هوا در برخورد با رسانه ها,

این مقاله در شرایطی منتشر شده است که روزنامه کیهان چندی پیش برای تیتر حمایتی خود از یمن که پیش از آن تیتر مقامات یمنی به صراحت حمله به دوبی را اعلام کرده بودند، دچار مشکل شده و چند روز توقیف شد. اما روزنامه قانون با وجود مشکلاتی که برای روابط خارجی کشور با جنبش حماس به وجود آورده است همچنان آزادانه به فعالیت خود می پردازد.

,

چندی پیش بعد از اصابت موشک حزب الله یمن به ریاض روزنامه کیهان در تیتری نوشت: هدف بعدی دوبی!، این تیتر به مذاق برخی در کشور خوش نیامد و شورای امنیت به مدت سه روز یان روزنامه را توقیف کرد.

,

اما حقیقت این بود که آنچه که در کیهان تیتر شد، در واقع تهدیدها و وعده‌های پیشین انصارالله خطاب به عربستان سعودی و امارات بود و سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی که روز پنجشنبه ۲۳ شهریور سال جاری از شبکه المسیره یمن پخش شد به تشریح اوضاع جنگ پرداخت و وعده داد عربستان و امارات به زودی ضربات موشکی دردناکی از مبارزان یمنی خواهند خورد.

,

اما روزنامه قانون با ادعای اطلاع از برخی موضوعات پشت پرده برخی از اخبار غیر واقع را نسبت به جنبش حماس و اسماعیل هنیه منتشر کرده است و در همین راستا نه تنها امنیت ملی را زیر سوال بدره بلکه به شعور مقامات و سیاست خارجی کشور نیز توهین کرده است.

,

 

,

تعیین تکلیف یک روزنامه برای روابط؛ رابطه با آمریکا خوب اما رابطه با حماس بد است!

, تعیین تکلیف یک روزنامه برای روابط؛ رابطه با آمریکا خوب اما رابطه با حماس بد است!,

در این مقاله به صراحت بیان شده است که ایران از حماس استفاده ابزاری کرده و از طرف دیگر هر گاه این جنبش کم می آورد به سراغ ایران می آید و این موضوع به ضرر ایران است!

,

روزنامه اصلاح طلب قانون در یادداشتی مفصل با عنوان «دست خالی و سرپایین حماس» به لزوم توجه به اختلافات سال های گذشته بین برخی مواضع ایران و حماس در مساله سوریه تاکید کرده و به دولت حکم می کند که خالد مشعل را به ایران راه ندهد.

,

این گزارش مغرضانه به مواضع تند حماس علیه آمریکا برای تروریست خواندن حزب الله لبنان اشاره ای نکرده است و یا به همراهی و همکاری آنها در ریشه کن کردن اسرائیل نپرداخته است بلکه به صورت یک طرفه برخی از اختلافات افراد را در این جنبش بزرگ تر جلوه داده است.

,

این در حالی است که علیرغم بدعهدی های مکرر آمریکا در قبال ایران، این روزنامه و گردانندگان آن همواره از ارتباط با آمریکا و کشورهای وابسته به آنها استقبال کرده اند؛ این روزنامه معتقد است نباید با کشورهای غربی تنشی داشت اما در هنگامی که به کشورهای اسلامی می رسد تنش زایی را در اولویت خود قرار می دهند.

,

با توجه به مشکلاتی که این گزارش در سیاست خارجی کشور به وجود آورده است امید می رود این روزنامه و مقاله آن از نگاه شورای امنیت دور نماند و تذکرات مکرر این شورا شامل حال این روزنامه هم بشود.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه