اخبار داغ

روستای صخره‌ای جهان با قدمتی هزار ساله در دامنه سهند

روستای صخره‌ای جهان با قدمتی هزار ساله در دامنه سهند
کوهنورد همدانی محمود فارسی شرح سومین روستای صخره ای جهان را که در دامنه قله سهند ازهزاران سال پیش در دل صخره ها کنده شده می دهد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری همدان ورزش، محمود فارسی کوهنورد همدانی این بار در سفر خود به تبریز و روستای هزار ساله کندوان چنین نوشت: سفری دیگر اینبار ازشمال غربی کشور و شهرزیبای تبریز آغاز شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , همدان ورزش,

 

,

فارسی ادامه داد: امروز روز اول سفر هست و اماکن تاریخی، فرهنگی و تفریحی تبریز رو دیدیم.

,

 

,

موزه آذربایجان با آثاری مربوط به دوره پیش از تاریخ، دوره تاریخی و ایلامی بعد از اون از مسجد کبود مربوط به دوره قراقویونلوها در قرن نهم هجری ساخته شده دیدن کردیم. مسجد با گنبد دو پوسته و دارای کاشی کاریهای بی نظیر که متاسفانه بعد از زلزله 200 سال پیش نمای اون کمی خراب شده و کاشی کاریها از بین رفته است . 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

قدم زدن در بخشی بازار سنتی تبریز به طول 14 کیلومتر که در لیست آثار فرهنگی تاریخی سازمان یونسکو به ثبت رسیده و مقبره الشعرا محل آرامش شاعران فراوانی است و شهریار سرآمد همه آنها در این مکان به آرامش رسیده است.

,

 

,

برج آتش نشانی (یانقین برج) مقصد بعدی تبریز گردی گروه ایرانگردی بود و بعد از اون به سراغ میدان ساعت (ساختمان قدیم شهرداری ) رفتیم و همچنین ارگ علیشاه و در آخر بوستان خاقانی و گلستان رو دیدیم.
در ادامه تصاویری از اولین روز تبریز گردی رو میبینیم.

,
,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

 

,

روز دوم سفر با یک اتفاق خوب همراه بود اول رفتیم به دیدن روستای کندوان روستایی در دامنه قله سهند خانه ها از هزاران سال پیش در دل صخره ها کنده شده و هنوز هم زندگی در اون جریان دارد .

,

 

,

ابتدا خودمون رو به راه آهن رسوندیم و سوار اتوبوسهایی سهند شدیم (علاوه بر اتوبوس، تاکسی و خودروهای شخصی هم توی این مسیر فعالیت دارن و بنا به علاقه خودتون و میزان هزینه میتونید وسیله مورد نظر رو انتحاب کنید.

,

 

,

با اتوبوس تا ورودی سهند رفتیم و اونجا با تاکسی به سمت اسکو حرکت کردیم (سهند تا اسکو تقریبا 7 کیلومتر)توی شهر اسکو  هم با تاکسی دیگری تا کندوان خودمون رو رسوندیم (فاصله اسکو تا کندوان 15 کیلومتر) 

,

تا نزدیک غروب کندوان بودیم و روش قبل به تبریز برگشتیم و بعد به دیدار یک همکار و دوست عزیز به نام آقای پیمان خاصه تراش رفتیم که میزبان شد برای تبریز گردی چند ساعته و سپس صرف شام در لاله پارک.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

روزی دیگر آغاز شد و کوله ها رو برداشتیم و خودمون رو به راه آهن تبریز رسوندیم. قطار هر روز ساعت 8:30 از تبریز به جلفا حرکت میکنه و هزینه ای در حد رایگان داره. با 2500 تومان میشه به جلفا رفت و حدود سه ساعت با قطار طول میکشه و در طول مسیر هم از مناطر زیبا لذت برد. البته افرادی که عجله  دارن میتونن با تاکسی نفری 15000 به جلفا برسند . 

,

 

,

ساعت 11:30 رسیدیم به شهر جلفا و حدود یک ساعت در بازار گشت زدیم و بعد برای طبیعت گردی و دیدن مناظر طبیعتی به راه افتادیم.

,

 

,

رود ارس - خط مرزی دو کشور ایران و آذربایجانآسیاب، خرابهآبشار ،خرابه کلیسای ،چوپان کلیسای سنت استوپانوس و سد ارس از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب میشود .

,

 

,

, ,

 

,

 

,

بخشی از مسیر رو با خودرو طی کردیم و در مسیر بازگشت از کلیسای سنت استوپانوس که حدود 20 کیلومتر با جلفا فاصله داره و نواری مرزی با آذربایجان هست رو پیاده برگشتیم تا بتونیم از مناطر طبیعی و هوای مطبوع و دلپذیر منطقه نهایت بهره رو ببریم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه