اخبار داغ

امام جمعه دلگان:

حضرت زینب (س) تبلیغ از نهضت حسینی را در کنار پرستاری به خوبی انجام داد/ پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است

حضرت زینب (س) تبلیغ از نهضت حسینی را در کنار پرستاری به خوبی انجام داد/ پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است
امام جمعه دلگان گفت: حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را در کنار پرستاری از بیماران به خوبی انجام داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به سالروز میلاد حضرت زینب (س) پرجم دار نهضت حسینی در پنجم جمادی الاول، اظهار کرد: سالروز میلاد حضرت زینب (س) در تقویم کشورمان به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

امام جمعه دلگان گفت: علت نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار، این است که آن حضرت پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را بعد از واقع عاشورا بر عهده داشت.

,

وی با تاکید بر اینکه حضرت زینب (س) رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را در کنار پرستاری از بیماران به خوبی انجام داد، اضافه کرد: آن حضرت با تحمل همه سختی ها و ناملایمات تا آخرین رمق دین خودش را به مکتب و امام زمانش ادا کرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین بامری با بیان اینکه پرستاری از بیمار یکی از کوچکترین مسئولیت های حضرت زینب (س) بود، افزود: پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است.

,

امام جمعه دلگان با اشاره به اینکه پرستار متعهد باید با صبر و حوصله ناملایماتیکه در سر راه وظیفه اش هستند، را تحمل کند، تصریح کرد: چنین کاری از عهده هر کسی بر نمی آید ولی با این حال مقام حضرت زینب آن قدر والا و بزرگ است که او را به حق پرستار نهضت و انقلاب حسینی بنامیم.

,

وی با تاکید بر اینکه زیرا این پرستاری به مراتب مهم تر و سرنوشت ساز تر از پرستاری بود، گفت: حضرت زینب (س) نقش نگهداری از قیام خونین حضرت امام حسین (ع) را بر عهده داشت که قطعا اگر او این بار مسئولیت را بر عهده نمی گرفت، پیام قیام حضرت سیدالشهدا (ع) با سختی و دشواری مواجه می گشت.

,

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: حضرت زینب (س) با مجاهدت خویش در برابر زورگویان و همچنین فریب خوردگان زمانش آن چنان از قیام امام حسین (ع) دفاع کرد که تا قیام رستاخیز همانند او نه در مردان و نه در زنان وجود ندارد.

,

امام جمعه دلگان بیان کرد: حضرت زینب (س) بعد از آن مصیبت بزرگ آن چنان بار سنگین ولایت رابر دوش گرفت و در برابر کفر و زنادیق ایستاد و مردم را بیدار کرد که از بیان خطبه های آن بانو بود که بیرق های قیام خونین عاشورا همچنان به نشانه انتقام مظلوم از ظالم در سراسر جهان برافراشته است.

,

وی ادامه داد: نامگذاری روز ولادت آن حضرت به نام روز پرستار جهت تجلیل از مقام آن حضرت که موجب الگو سازی در جامعه می شود و تقویت روحیه زینب گونه در میان پرستاران و تقدیر و تشکر از نقش پر ارزش پرستار در جامعه است.

,

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: پرستاران با الگو برداری از حضرت زینب (س) در دنیا از شفاعت او و در آخرت از عنایت آن بانوی بزرگوار بهره مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه