اخبار داغ

پلاسکو و وعده‌های تحقق نیافته!

پلاسکو و وعده‌های تحقق نیافته!
یک سال از حادثه پلاسکو گذشت و هنوز وعده‌هایی که به کسبه این مجتمع داده شد تحقق نیافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، با گذشت یک سال از آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران، تا کنون هیچ یک از وعده های دولت و مسئولین جهت بازسازی و حمایت از کسبه عملی نشده است. ساختمان پلاسکو در 30 دیماه سال 1395 دچار حریق شد و در جریان این آتش سوزی 16 آتش نشان و قریب به ده شهروند جان خود را از دست دادند. این ساختمان 17 طبقه نزدیک به نیم قرن قدمت داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

تا کنون عوامل سهل انگار در حادثه پلاسکو، محاکمه و دادگاهی نشده‌اند.

,

 

,

پلاسکو

, پلاسکو,

 

,

مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان نیز گفته است: با وجود پیگیری‌های اتاق اصناف ایران و نامه نگاری وزیر صنعت معدن و تجارت با شورای شهر و شهرداری، وعده‌های داده شده به کسبه پلاسکو تاکنون محقق نشده است.

,

 

,

سایت دانا در این باره می‌نویسد: یکی از مصوبات دولتی برای بهبود وضعیت کسبه پلاسکو، پرداخت تسهیلات برای بازگشت دوباره آنها به بازار کار بوده که امید بسیاری را در دل برخی از آنها بوجود آورده بود ولی متاسفانه این مساله هم با عدم پیگیری مواجه شده است. با توجه به اینکه قرار بوده تا بانک‌ها با یک پروانه کسب به عنوان ضامن به کسبه پلاسکو تسهلات پرداخت کنند ولی هیچ بانکی حاضر به انجام این کار نشده است.

,

 

,

پلاسکو

, پلاسکو,

 

,

یکی از جدی ترین وعده‌های دولت مردان در آن برهه شامل حمایت‌هایی بوده که وزیر کار از 4 هزار کارگر ساختمان پلاسکو انجام داده و وعده‌هایی در جهت حضور این کارگران به مشاغل مرتبط در این زمینه و بحث بیمه مستمری و بیکاری آنها است. در همین زمینه ولی الله سیف به عنوان رئیس بانک مرکزی به ارائه وام های 300 میلیونی به هریک از صنوف اشاره کرده و بخشودگی مالیاتی را با تشکیل کمیته‌ای ویژه برای یاری رسانی مالیاتی و بانکی پیشنهاد می‌کند. همه این موارد تنها بخشی از وعده‌های دولت به آسیب دیدگان حادثه پلاسکو بوده است.

,

 

,

هنوز پس از یکسال کسبه سرگردان و معترض نسبت به عدم تحقق وعده‌ها در انتظار تغییر رویکرد دولتی‌ها هستند. کسبه پلاسکو با اشاره به این موضوع که دید و بازدیدهای مسئولین فقط در راستای گفتار درمانی و تزریق امید در سال گذشته باقی مانده خواهان رسیدگی رسانه‌ها به حقوق خود هستند. به نظر می‌رسد زمانی مسئولین دولتی نسبت به موضوعات روز واکنش مثبت نشان می‌دهند که موج رسانه‌ها بر روی آن موضوع سوار باشد و با پایان این موج سازی‌ها، حقوق مردم، شهروندان و کسبه فراموش می‌شود. دیگر کسی سراغ نمی‌گیرد که چه بلایی سر مغازه داران پس از یکسال افتاده و چرا دیگر کسی تلاش نمی‌کند با خانواده‌های داغدار این حادثه تماس بگیرد!

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه