اخبار داغ

در ادامه وعده های پوچ و توخالی مسئولان؛

28 سال چشم انتظاری برای ساخت یک بیمارستان/ کمبود اعتبار زخمی بر پیکر تنها بیمارستان یک بندر اقتصادی

28 سال چشم انتظاری برای ساخت یک بیمارستان/ کمبود اعتبار زخمی بر پیکر تنها بیمارستان یک بندر اقتصادی
در حالی مردم بخش پلان شهرستان چابهار 28 سال چشم انتظاری برای ساخت یک بیمارستان 64 تختخوابی را تحمل می کنند که حتی با سفر وزیر بهداشت هم مشکل آنان حل نشد و هر بار ساخت این پروژه به بهانه ای به تعویق افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، 28 سال چشم انتظاری برای ساخت یک بیمارستان در بخش پلان شهرستان چابهار  و مردمی که برای مداوای دردهای خود باید 100 کیلومتر تا بیمارستان امام علی (ع) چابهار طی مسیر کنند تا بتوانند از خدمات درمانی بهداشتی بهره برند البته اگر بخت یارشان باشد و ویزیت بیمارستان نصیبشان شود و با معطلی و شلوغی یا ازدیاد جمعیت مواجه نشوند چرا که مردم از نقاط مختلف روستایی این شهرستان به این بیمارستان مراجعه کرده که با این شرایط قطعا امکانات موجود در آن بیمارستان جوابگوی نیاز بیماران نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,


در تماسی که برخی شهروندان این منطقه با این پایگاه خبری داشتند عنوان کرده بودند که کلنگ این بیمارستان از سال 1368 بر زمین زده شده اما هربار به بهانه ای ساخت آن به تعویق می افتد به گونه ای که در این سال ها تنها یک متر دیوار چینی داشته است و این عدم پیشرفت فیزیکی در ساخت بیمارستان 64 تختخوابی این منطقه در صورتی رخ داده است که تنها در دو بخش پلان و منطقه دشتیاری این شهرستان بیش از 100 هزار نفر جمعیت سال‌هاست چشم‌انتظار ساخت یک مرکز مناسب درمانی هستند اما همچنان از داشتن خدمات درمانی مطلوب در منطقه خود بی بهره هستند و با وجود وعده های پی در پی مسئولان تاکنون هیچ اقدامی در این رابطه برای راحتی آنان مبنی بر دسترسی سریعتر به بیمارستان انجام نشده به گونه ای که از وعده های پیاپی مسئولان و عمل نشدن به آن و نداشتن یک مرکز درمانی مناسب خسته شده اند.

,
,


به گفته برخی از این شهروندان اگر نیمه شب برای یکی از اعضای خانواده یا اهالی روستا اتفاق ناخوشایندی رخ دهد که نیاز فوری به دکتر داشته باشد باید فاصله 100 کیلومتری تا چابهار را طی کنند که این مسیر هزینه های هنگفتی را به خانواده های آنان تحمیل کرده است.
 
اگرچاه نفت زده می شد تاکنون به آن رسیده بودیم/پروژه 4 بارکلنگ زنی شده است

,
,
,
, اگرچاه نفت زده می شد تاکنون به آن رسیده بودیم/پروژه 4 بارکلنگ زنی شده است,


در همین راستا در پی تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون با معین الدین سعیدی رئیس شورای شهرستان چابهار داشت، وی اظهار کرد: پروژه بیمارستان 64 تختخوابی بخش پلان شهرستان چابهار از بس کلنگ خورده است اگر در آن مکان چاه نفت زده می شد تاکنون به آن دست یافته بودیم؛ بیان این مطلب بدان جهت است که تاکنون چهار مرتبه بر این پروژه کلنگ زده شده و هر دفعه به بهانه ای ساخت و افتتاح این مرکز به تعویق افتاده است.
وی با تاکید بر این مطلب که پس‌از گذشت 28 سال این پروژه هنوز هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است، گفت: مردم همچنان چشم انتظار محقق شدن این پروژه هستند زیرا فاصله پلان تا چابهار بسیار زیاد است.
 
علی رغم سفر وزیر بهداشت پروژه باز هم ساخته نشد

,
, عصرهامون ,
,
,
, علی رغم سفر وزیر بهداشت پروژه باز هم ساخته نشد,


سعیدی ادامه داد: بعد از سفر وزیر بهداشت در سال 94 این انتظار پیش بینی می شد که مشکل ساخت این بیمارستان رفع شود اما همچنان به قوت خود باقی است.
وی بیان کرد: تعداد تخت مصوب بیمارستان امام علی(ع) چابهار که همگان به آن مراجعه می کنند 136 عد است که بر اساس شاخص های وزارت بهداشت ما اکنون باید چیزی حدود هزار تخت داشته باشیم لذا اگر این مرکز درمان بستر را در پلان یا نگور این شهرستان افتتاح می کردند هم مراجعه به بیمارستان امام علی(ع) کمتر می شد و هم شاهد رفاه مردم در دسترسی سریع به خدمات درمانی بهداشتی بودیم.
 
چرا کمبود اعتبارات مختص استان سیستان وبلوچستان است؟

,
,
,
,
, چرا کمبود اعتبارات مختص استان سیستان وبلوچستان است؟,


رئیس شورای شهرستان چابهارخاطر نشان کرد: هر دفعه به بهانه ای مانند کمبود اعتبارات و غیره ساخت این بیمارستان به تعویق می افتد و مردم در این حوزه گلایه دارند که چرا کمبود اعتبارات مختص استان سیستان وبلوچستان به ویژه جنوب استان است.
به گزارش عصرهامون، چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
 
انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه