اخبار داغ

نماینده سابق مجلس عنوان کرد:

دولت کمبود بودجه ندارد، مشکل "عدم مدیریت بودجه" است

دولت کمبود بودجه ندارد، مشکل "عدم مدیریت بودجه" است
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: اعتماد به آمریکا و اروپا از ابتدا غلط بود و محدود کردن توان دستگاه اجرایی کشور به مذاکرات بین المللی باعث هدر رفتن وقت و سرمایه‌های زیادی در چند سال گذشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، به بهانه‌جویی برخی از وزرا و مقامات دولت مبنی بر نبود بودجه اشاره کرد و گفت: کشور ما از لحاظ بودجه کمبودی ندارد مشکل آنجاست که دولت نمی‌تواند بودجه را مدیریت کند.

حسینی اظهار داشت: مقامات دولتی دائما میگویند فروش نفت و گاز را چند برابر کرده‌اند و سرمایه‌های بلوکه شده کشور را بواسطه برجام پس گرفته‌اند، پس این پول‌ها کجا رفته؟ این پول‌ها اگر به کشور برگشته در کجا هزینه شده است؟

وی در توضیح سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نارضایتی و گله‌مندی مردم از شرایط اقتصادی بیان کرد: نارضایتی‌ زمانی در بین مردم شکل گرفت که مسئولین دولت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، برجام را به عنوان راه حل قطعی مشکلات معرفی کردند و این انتظار را در بین مردم بوجود آوردند که با تصویب برجام تمام مشکلات اقتصادی، معیشتی و حتی مشکل آب خوردن ما هم حل خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای به مردم وعده دادند که بعد از اجرای برجام تحریم‌ها برداشته میشود و ایران میتواند به صورت آزادانه با کشورهای جهان مبادلات اقتصادی داشته باشد، هرچند مقام معظم رهبری از همان ابتدای مذاکرات به مقامات دولت هشدار داد و قابل اعتماد نبودن آمریکا را به آنها گوشزد کرد ولی مسئولین دولت توجهی نکردند.

وی ادامه داد: دولت اگر میخواهد مشکلات اقتصادی را به صورت ریشه‌ای و بنیادین از بین ببرد باید به ظرفیت های داخل کشور تکیه کند و با فعال کردن بخش کشاورزی و صنعت، کشور را به یک رونق پایدار برساند، اعتماد به آمریکا و اروپا از ابتدا غلط بود و محدود کردن توان دستگاه اجرایی کشور به مذاکرات بین المللی باعث هدر رفتن وقت و سرمایه‌های زیادی در چند سال گذشته شد.

حسینی افزود: در زمینه صادرات و  واردات نیز دولت باید سیاست های خود را مورد  بازنگری قرار دهد، واردات بی‌رویه کالاهای مصرفی نتیجه‌ای جز ضربه زدن به اقتصاد کشور و بیکار شدن کارگران کارخانه ها در پی ندارد، از طرفی دولت در زمینه صادرات میتواند بر روی کشورهای منطقه مثل عراق و افغانستان و همچنین کشورهای آفریقایی سرمایه گذاری کند، چرا باید خودمان را محدود به اروپا و روسیه بکنیم درحالی کشورهای منطقه میتوانند بازار خرید ما قرار گیرند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه