اخبار داغ

گزارش میدانی از یک پروژه فراموش شده؛

سریال ۹ ساله جاده بناب-نقده تمامی ندارد!

سریال ۹ ساله جاده بناب-نقده تمامی ندارد!
پروژه جاده بناب- نقده که از سال 87 آغاز شده، گویا تمامی ندارد و کارگردانان آن همچنان بی تفاوت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب، جاده بناب نقده یکی از پروژه های ملی در دست اجرای شهرستان بناب است که عملیات اجرایی آن از بهمن ماه سال ۱۳۸۷ آغاز شده است ولی اتمام آن به دلایل نامعلوم در پرده ای از ابهام قرار گرفته و بهره برداری از آن برای مردم منطقه به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انعکاس بناب،, انعکاس بناب،,

زمان شروع کلنگ زنی جاده بناب_نقده / میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح

, زمان شروع کلنگ زنی جاده بناب_نقده / میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح, زمان شروع کلنگ زنی جاده بناب_نقده / میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح,

درست شنبه ۵ بهمن ماه ۱۳۸۷ با حضور استاندار وقت آقای علیرضا بیگی، ضیاءاله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس هشتم، فرماندار وقت آقای بهنام رضوانی، مراسم کلنگ زنی پروژه ۶۰ کیلومتری بناب- نقده را با هدف کاهش مسیر بناب تا محمدیار و سه راهی نقده و ارتباط بین استان های آذربایجان شرقی و غربی از طریق بناب انجام شد.

,

, , ,

طبق گفته بیگی استاندار اسبق استان  از این جاده ۶۰ کیلومتری ۱۷ کیلومتر آن سهم استان آذربایجان شرقی و مابقی سهم استان آذربایجان غربی است و برای مقدار پروژه در استان آذربایجان شرقی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و قرار بود این پروژه از طرف آذربایجان شرقی تا سال ۱۳۹۰ به اتمام برسد اما هم اکنون با گذشت ۶ سال از این وعده توخالی، هنوز این پروژه نیمه کاره مانده است.

,

قسمتی از حرف های نماینده دوره هشتم بناب در زمان کلنگ زنی پروژه

, قسمتی از حرف های نماینده دوره هشتم بناب در زمان کلنگ زنی پروژه, قسمتی از حرف های نماینده دوره هشتم بناب در زمان کلنگ زنی پروژه,

ضیاء الله اعزازی، نماینده مردم بناب در سال ۸۷ این طرح را یکی از طرح های بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه شمال غرب کشور و به خصوص در مسیر تردد دو استان آذربایجان شرقی و غربی عنوان کرده و از مسئولان وقت خواسته بود برای تسریع در اتمام پروژه با کمک هم از تمام ظرفیت های دو استان استفاده کنند.

,

, , ,

نماینده بناب جاده نقده – بناب  را از طرح های ملی دانسته و گفته بود: دولت نهم برای اجرای آن اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال تخصیص داده است و با تزریق بودجه این پروژه در زمان مشخص شده به اتمام می رسد.

,

بی تفاوتی به این پروژه به چه علت؟

, بی تفاوتی به این پروژه به چه علت؟, بی تفاوتی به این پروژه به چه علت؟,

پروژه جاده بناب_ نقده قرار بود تا پایان سال ۹۰ به اتمام برسد و ظاهرا از پیشرفت فیزیکی خوبی در آن زمان برخوردار بود و پیمانکار پروژه به کار خود ادامه می داد، اما بنا به دلایلی نامعلوم، دقیقا استارت توقف پروژه، بعد از اتمام نمایندگی اعزازی در دوره هشتم، کلید خورد.

,

, , ,

مردم انتظار داشتند مسئولان به این پروژه اهمیت بیشتری بدهند و این سریال را به اتمام برسانند، اما امروز متاسفانه با تحویل پست ها به جناح های مختلف باعث شده، پروژه های نیمه تمام مانند این جاده به حال خود رها شوند، در حالی که اگر یک مسئولی ادعای دلسوزی برای شهرستان خود دارد، باید جناح بازیها را کنار گذاشته و به فکر منفعت و آبادانی شهر و کشور خود باشد.

,

موانع موجود در مقابل این پروژه/ میزان فعالیت و پایبندی به انجام پروژه از سوی دو استان آذربایجان شرقی و غربی

, موانع موجود در مقابل این پروژه/ میزان فعالیت و پایبندی به انجام پروژه از سوی دو استان آذربایجان شرقی و غربی, موانع موجود در مقابل این پروژه/ میزان فعالیت و پایبندی به انجام پروژه از سوی دو استان آذربایجان شرقی و غربی,

طبق توافقات انجام شده بین مدیران ارشد وقت دو استان قرار بود ۱۷ کیلومتر از این طرح به عهده آذربایجان شرقی و مابقی این پروژه توسط استان آذربایجان غربی انجام شود و این دو استان در زمان بندی مشخص شده قرار بود این پروژه را به پایان برسانند تا در یک مراسم خاص، این جاده با حضور مسئولان کشوری به بهره برداری برسد.

,

البته پروژه از سوی شهرستان بناب و استان آذربایجان شرقی پیشرفت خوبی داشته است و حدود ۷ کیلومتر زیر ساخت سازی و آسفالت کاری از سوی شهرستان بناب انجام شده ولی ظاهرا آذربایجان غربی قصد همکاری نداشته و بیشتر کم لطفی ها به این پروژه از سوی آنهاست.

,

, , ,

مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز این پیشرفت کاری را در خرداد ۹۵ در شهرستان بناب تایید کرده و اذعان داشته است: این طرح کلا به طول ۷۰ کیلومتر بوده و از تعهد ۱۷ کیلومتری استان آذربایجان شرقی از پیشرفت خوبی برخوردار است ولی از طرف آذربایجان‌غربی باید تسریع شود.

,

مقصر این بی تدبیری کیست؟

, مقصر این بی تدبیری کیست؟, مقصر این بی تدبیری کیست؟,

واقعا مقصر این بی تدبیری کیست؟ در مملکتی که یک پروژه ۶۰ میلیارد ریالی ۹ سال طول بکشد، حرف زیاد است! بنا به گفته فرج اللهی فرماندار سابق بناب تاکنون برای آماده سازی، زیر سازی و آسفالت ریزی این پروژه چهل و هفت میلیارد ریال هزینه شده است، اگر قرار بود همینطور پروژه به حال خود رها شود، چرا هزینه کردید؟ آیا واقعا مسئولان از اینکه پول میلیاردی بیت المال را در یک جاده ی ۹ ساله رها کرده اند، شرمنده مردم نیستند؟

,

, , ,

در حال حاضر این جاده تنها از طرف بناب ۷ کیلومتر احداث شده و فقط اهالی منطقه و روستاهای همجوار  از این جاده آسفالت شده به عنوان میان بُر استفاده می کنند که قطعا بعد از گذشت چند سال دیگر، آن مقدار آسفالت شده جاده نیز از بین خواهد رفت.

,

فرماندار بناب: علت اصلی توقف پروژه عدم پایبندی به قرارداد از سوی آذربایجان غربی/این جاده به آزاد راه مراغه-هشترود متصل می شود

, فرماندار بناب: علت اصلی توقف پروژه عدم پایبندی به قرارداد از سوی آذربایجان غربی/این جاده به آزاد راه مراغه-هشترود متصل می شود, فرماندار بناب: علت اصلی توقف پروژه عدم پایبندی به قرارداد از سوی آذربایجان غربی/این جاده به آزاد راه مراغه-هشترود متصل می شود,

سرپرست فرمانداری بناب پایبند نبودن استان آذربایجان غربی در اجرای این پروژه را علت اصلی توقف آن عنوان اعلام کرد و گفت: طبق توافقات انجام شده، شهرستان بناب این پروژه را به سرعت شروع کرده و تا حدود ۷ کیلیومتر آن را تکمیل و آسفالت ریزی کرده است.

,

رفیعی در ادامه با تأکید بر اینکه این پروژه منافع بیشتری برای آذربایجان غربی دارد، اذعان داشت: شهرستان بناب ۷ کیلومتر از ۱۷ کیلومتر سهم خود در این پروژه را انجام داد و زمانی که متوجه شد استان آذربایچان غربی هیچ گونه اقدامی برای شروع این پروژه انجام نداده است ادامه این پروژه را متوقف کرد.

,

, , ,

مقام عالی دولت در بناب ادامه و پیگیری برای شروع مجدد این پروژه را برنامه ای فرا استانی عنوان کرد و گفت: این پروژه می بایست از طریق تهران پیگیری شود و دلیل اینکه استان آذربایجان غربی به تعهدادت خود پایبند نبوده مشخص و دستورات کشوری برای ادامه این پروژه صادر شود.

,

 رفیعی از احتمال قرار گرفتن این پروژه در طرح عظیم آزاد راه مراغه-هشترود خبر داد و گفت: در دیدارهای اخیر نماینده مردم بناب با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی قرار شده این پروژه به آزاد راه مراغه-هشترود متصل شود و اعتبارات لازم برای پایان این پروژه از اعتبار آزاد راه تأمین گردد.

,

انعکاس بناب پیگیر همیشگی این پروژه تا تعیین و تکلیف نهائی

, انعکاس بناب پیگیر همیشگی این پروژه تا تعیین و تکلیف نهائی, انعکاس بناب پیگیر همیشگی این پروژه تا تعیین و تکلیف نهائی,

رسانه انعکاس بناب به عنوان یک رسانه مردمی همیشه پیگیر پروژه های ناتمام خواهد بود، و امیدواریم مسئولان شهرستان و استان با نگاه مثبت به این گزارشات، جهت رفاه مردم و آبادی وطن خود بیش از پیش تلاش کرده و موجب رضایتمندی مردم از نظام و انقلاب شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه