اخبار داغ

پرستار نمونه نهبندان:

پرستار باید صبور باشد/دعای خیر بیمار باعث شادی و انرژی مضاعف می شود

پرستار باید صبور باشد/دعای خیر بیمار باعث شادی و انرژی مضاعف می شود
پرستار نمونه شهرستان نهبندان گفت: پرستار باید خوش اخلاق،مهربان،دلسوز،امین و از همه مهمتر صبور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از، نهبندان خبر،پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کسی که برآی برآوردن نیاز بیماری تلاش کند،خواه نیاز او برآورده شود یا نه،همانند روزی است که از مادر متولد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر,

پنجم جمادی الاول روز ولادت با سعادت بانوی قهرمان کربلا،اسوه صبر و مقاومت،حضرت زینب(س) به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

,

به همین مناسبت گفتگوئی با یکی از پرستاران نمونه بیمارستان شهیدآتشدست نهبندان انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

,

فرشته سراوانی در گفتگو با خبرنگارنهبندان خبر، پرستار  را اینگونه معرفی کرد:پرستار باید خوش اخلاق،مهربان،دلسوز،امین و از همه مهمتر صبور باشد.

, نهبندان خبر،,

وی افزود:نجات جان یک بیمار بسیار،بسیار خوشحال کننده است و آنگاه که خبر امیدواری حال بیمار را به همراهان داده و خوشحالی خانواده بیمار را مشاهده می کنیم احساس مفید بودن و آرامشی به پرستار دست می دهد که قابل توصیف نیست.

,

سراوانی پرستار بیمارستان شهید آتشدست نهبندان با اشاره به  شوق و اشتیاق خدمت در عرصه پرستاری گفت: شخصا از اول انتخاب تحصیل،هدفم رشته پزشکی و خدمت در رسته پرستاری بود و در این رشته و حرفه در شیفت های مختلف انجام وظیفه نموده و هیچ وقت ناراحتی،عصبانیت و خستگی از کار نداشته و چنانچه مجددا خواسته باشم شغلی را انتخاب نمایم حتما از روی علاقه و اشتیاق  فراوان پرستاری را انتخاب می کنم.

,

وی در ادامه تصریح کرد: پرستاری،شغلی بسیار خسته کننده،پر استرس،سخت و دلخراشی است و چنانچه فردی این رشته را انتخاب می کند بایستی توانائی مقابله با استرس،صحنه های دلخراش،ناراحت کننده و پر اضطراب را داشته باشد و دارای روحیه ای صبور و خستگی ناپذیر باشد تا موفق گردد.

,

سراوانی در ادامه شیفت های متوالی و شلوغ،اضافه کاریهای زیاد،عدم پرداخت به موقع و منصفانه حقوق و مزایای آن نسبت به سختی کار،برخورد نامناسب برخی از بیماران و همراهیان بیمار را بخشی از مشکلات دانست و افزود :رضایت بیمار و دعای خیر بیماران باعث شادی و انرژی مضاعف و بیرون رفت خستگی می شود.

,

سراوانی خاطر نشان کرد: از دست دادن پدرم از بدترین خاطرات دوران خدمت می باشد.

,

پرستار بیمارستان شهید آتشدست نهبندان  گفت: همه واقفیم و می دانیم که هنگام مراجعه به بیمارستان دچار بی حوصلگی ، بیماری هستیم ،خواهشا تقاضامندیم صبر پیشه سازید و همانگونه ای که در مراجعات به سایر اماکن دولتی و اداری صبر و حوصله به خرج می دهید در بیمارستان نیز مراعات نمائید چرا که بیمارستان نهبندان دچار کمبود امکانات،کادر پزشکی و درمانی می باشد و علت تاخیر انجام مراقبت های درمانی است و این تاخیر دلیلی بر بی توجهی پرستارانبیما و پزشکان به بیماران  نیست.

,

سراوانی با گلایه از برخی بیماران و همراهیان گفت: ارسال پیامک های غیر منصفانه در فضای مجازی باعث بی اعتمادی به قشر درمان شده  و این خوشآیند نیست و مردم باید بدانند که چنانچه برای بیمار مشکلی در بیمارستان ایجاد می شود ناشی از خطای پزشکی و کم کاری پرسنل بیمارستان نیست چرا که در بیمارستان های سایر شهرستان های کشور نیز این اتفاقات رخ می دهد.

,

وی با بیان اینکه بیمارستان نهبندان چندین سال رتبه درجه 1 در اعتبار سنجی وزارت بهداشت را از آن خود نموده است افزود: این نشان دهنده زحمت های مسئولین و پرسنل بیمارستان نهبندان است و باعث جذب امکانات و کاهش مشکلات می شود و کمبود امکانات رفاهی و پزشکی در نهبندان باعث عدم حضور پزشکان متخصص از کلان شهرها به شهرستان های کمتر توسعه یافته شده است و بایستی ما مردم در پیشرفت و توسعه شهرمان به خصوص امکانات پزشکی و جذب  و تربیت نیروی بومی موفق شویم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه