اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی طارم:

ارتباطات کنترل نشده در فضای مجازی عاملی برای کاهش امنیت خانواده‌ها/ مهمترین وظیفه مسئولان قانونگذاری صحیح است

ارتباطات کنترل نشده در فضای مجازی عاملی برای کاهش امنیت خانواده‌ها/ مهمترین وظیفه مسئولان قانونگذاری صحیح است
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم گفت: مهمترین وظیفه مسئولان در حفاظت از امنیت خانواده در فضای مجازی قانونگذاری صحیح و دقیق در این زمینه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود مرادی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم در گفت و گو با برگ زیتون، با اشاره به آسیب های فضای مجازی در جامعه افزود: طبق نظر برخی از محققان شبکه های اجتماعی مضرترین و منفی ترین آسیب های روحی و روانی را روی افراد مختلف بر جا می گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, برگ زیتون,

وی خاطرنشان کرد: مهمترین عامل ارتقاء امنیت کاربران و خانواده در فضای مجازی افزایش مهارت خود کاربران در استفاده از فضای مجازی است.

,

مرادی با اشاره به اشکال مختلف ناامنی در فضای مجازی برای اعضای خانواده اظهار کرد: ناامنی در محتوا، برقراری ارتباط غیرمفید، حضور بی مورد و نا مناسب در فضای مجازی، سوء استفاده مالی و غیرمالی از اعضای خانواده و قرارگیری در معرض شایعات از جمله این موارد است.

,

فرمانده نیروی انتظامی طارم یکی از بزرگترین مسائل اجتماعی را که جوامع امروزی به آن مبتلا می باشد ضعف بنیاد خانواده دانست و گفت: آماده کردن فرزندان برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی یکی از وظایف مهم و اساسی خانواده ها به شمار می رود.

,

وی تصریح کرد: ارتباطات کنترل نشده در فضای مجازی عاملی برای کاهش امنیت خانواده ها محسوب می شود.

,

مرادی در پاسخ به راهکارهای مواجه شدن خانواده ها با تهدیدات فضای مجازی گفت: نفوذپذیری بیشتر فضای مجازی در خانواده های دارای مشکل اجتماعی، توجه بیشتر خانواده ها به اوقات فراغت، لزوم استفاده خانواده ها از فضای مجازی سالم، همراهی گروهی والدین با فرزندان، بالابردن سواد رسانه ای اعضای خانواده و حساسیت خانواده ها در خصوص تنها بودن فرزندان در فضای مجازی از جمله این راهکارها محسوب می شود.

,

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم گفت: مهمترین وظیفه مسئولان در حفاظت از امنیت خانواده در فضای مجازی قانونگذاری صحیح و دقیق در این زمینه است.

,

وی با اشاره به مصادیق ناامنی در فضای مجازی یادآور شد: افشاء شدن عکس های خصوصی تا به خطر افتادن حریم خانواده  و غرق شدن خانواده ها در جاذبه های رنگارنگ فضای مجازی از جمله این مصادیق است.

,

مرادی فضای مجازی را یکی از تهدیدات علیه جوانان و دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: استفاده ناصحیح از فضای مجازی به یک آسیب بزرگ برای کشور و ابزاری برای اجرای ترفندها و توطئه های دشمن علیه نسل جوان تبدیل شده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم تولید محتوای مثبت در فضای مجازی را ضروری دانست و افزود: در این خصوص اصلی ترین مسئولیت را سازمان ها و نهادها و گروههای علمی و فرهنگی و اجتماعی بر عهده دارند تا با تولید محتوای مثبت و مناسب فضای مجازی را در دست گرفته تا کاربران از این محتوای مثبت بهره مند شوند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه