اخبار داغ

انتشار تصاویر کودکان کار در بروجرد، بار مشکلات را بر شانه های کوچکشان سنگین تر می کند

انتشار تصاویر کودکان کار در بروجرد، بار مشکلات را بر شانه های کوچکشان سنگین تر می کند
انتشار تصاویر کودکان کار جمع آوری شده توسط شهرداری بروجرد، بار مشکلات را بر شانه هایشان سنگین تر کرد و سرپرست شهرداری برای توضیحات بیشتر فردا در صحن علنی شورا توضیح می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد  بیشتر در ایام تابستان و در نزدیکی عید نوروز کودکان زیادی را می بینیم که با قامتی کوچک بساطی را پهن کرده و این طرف و آن طرف را نگاه می کنند تا شاید یک مشتری برای اجناس پیدا کنند و با فروش کالاها پولی به دست آورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد ,

 

,

گرچه سن و سال آنها برای تحمل رنج و سختی کار کوچک است اما چاره ای ندارند، یک دستمال کاغذی می فروشد، دیگری آدامس و شکلات اما با نگاهی به راحتی فقر را می توان در چشمان این کودکانی که با دنیای کودکی خداحافظی کرده و آروزهای ریز و درشت خود را در میان این همه رنج و سختی دفن کرده اند، دید.

,

 

,

کودکانی که سرما و گرما برایشان معنی ندارد و در چهار راه ها و خیابان های پر تردد همیشه شاهد حضور تعدادی از کودکان کار هستیم، کودکانی که باید همه فکر و ذهنشان درس و مدرسه باشد اما چاره ای جز کار کردن ندارند.

,

نتیجه تصویری برای کودکان کار و فقر

, نتیجه تصویری برای کودکان کار و فقر,

اما ساماندهی کودکان کار و تلاش نهادی مربوطه و بهزیستی برای جلوگیری از کار کردن این کودکان موضوعی است که باید در نظر گرفته شود، مراکزی برای نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در استانها دایر شده تا این کودکانی که احتمالا بی سرپرست هستند مورد حمایت قرار گرفته و بتوانند برای زندگی بهتر درسشان را ادامه دهند.

,

 

,

اما چند روز پیش تصاویری از جمع آوری کودکان کار در کانال شهرداری بروجرد منتشر شد که از همان ابتدا واکنش هایی را به دنبال داشت، تصاویری که هدف از انتشار آنها چندان معلوم نیست.

,

 

,

حالا قرار است یاراحمدی سرپرست شهرداری بروجرد فردا سه شنبه به صحن علنی شورای شهر بروجرد رود و در مورد انتشار این تصاویر توضیحاتی را ارائه دهد.

,

نتیجه تصویری برای کودکان کار و فقر

, نتیجه تصویری برای کودکان کار و فقر,

"علی روزبهانی" عضو شورای شهر بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: یکی از وظایف شهرداری جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح شهر است که چند روز پیش تعدادی از کودکان کار در بروجرد توسط شهرداری جمع آوری شده بود اما متاسفانه تصویری از این کودکان در کانال شهرداری منتشر شد.

,

 

,

وی اضافه کرد: انتشار تصاویر کودکان کار اقدامی ناشایست بود اما بعد از پیگیری ها مشخص شد که انتشار این تصویر سهوی بوده اما قرار است فردا سه شنبه سرپرست شهرداری بروجرد برای توضیحات بیشتر به صحن شورا رود.

,

 

,

روزبهانی اظهار داشت: کودکانی که توسط شهرداری جمع آوری شده غیر بومی بوده اند که توضیحات بیشتر در این مورد فردا مشخص می شود.

,

 

,

در ادامه "کرم رضاپیردایه" رئیس بهزیستی بروجرد در این راستا افزود: کودکان کار بعد از شناسایی توسط بهزیستی به مراکزی انتقال داده می شوند که از این کودکان حمایت و نگهداری شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: در بروجرد یک مرکز برای نگهداری کودکان کار وجود دارد که کودکان 12 تا 18 ساله در این مرکز نگهداری می شوند و در حال حاضر حدود 14 نفردر این مرکز که بدسرپرست و بی سرپرست باشند نگهداری می شوند.

,

 

,

به گفته وی اگر کودکانی که جمع آوری می شوند غیر بومی باشند به استانها ارجاع داده می شوند و تلاش می شود تا در این مراکز شرایطی فراهم گردد تا کودکان حمایت شود.

,

 

,

پیردایه اظهار داشت: برخی از کودکان کار از سوی خانواده ها برای کار فرستاده می شوند اما برخی دیگر از کودکان بی سرپرست هستند و دست به این کار می زنند که این کودکان بعد از جمع آوری شناسایی و ساماندهی شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه