اخبار داغ

برای وارسی دستگاههای کمک ناوبری فرودگاه؛

هواپیمای «فلایت چک» در آسمان پارس آباد مغان به پرواز درآمد

هواپیمای «فلایت چک» در آسمان پارس آباد مغان به پرواز درآمد
یک فروند هواپیمای «فلایت چک » برای بررسی سیستم‌های کمک ناوبری DME/VOR و طرحهای ورودی و خروجی پروازهای پارس آباد مغان، وارد این شهرستان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، وارسی پروازی دستگاههای کمک ناوبری فرودگاه پارس آباد مغان بنا به وعده مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مراسم برقراری مجدد پروازها در فرودگاه پارس آباد و با مشارکت فعال همکاران اداره مهندسی الکترونیک، توسط هواپیمای فلایت چک انجام خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, , , آران مغان, آران مغان,

این عملیات امروز دوشنبه 2 بهمن به مدت یک روز انجام می شود و طی آن عملیات وارسی دستگاههای کمک ناوبری DME/VOR، طرحهای ورودی و خروجی پروازهای این فرودگاه صورت می گیرد.

,

عملیات وارسی پروازی (فلایت چک) سامانه های ناوبری هوایی VOR/DME فرودگاه پارس آباد که منطبق با اسناد و دستورالعمل های ایکائو از الزامات تداوم ارائه سرویسهای هوانوردی مربوطه است که در وارسی پروازی ضمن اعمال تنظیمات ضروری درخواستی و کالیبراسیون تجهیزات، نهایتا صحت پخش اطلاعات هوانوردی سامانه های ناوبری هوایی VOR/DME مورد بررسی  واقع شده و نوتام (اطلاعیه هوانوردی) آن نیز از سوی مرجع ذیصلاح مربوطه صادر خواهد شد.

,

گفتنی است؛ بر اساس استانداردهای بین‌المللی ایکائو "سند شماره 8071" لازم است دستگاه‌های ناوبری فرودگاه‌ها به صورت دوره‌ای معمولاً دو، سه تا شش ماهه و یک ساله، مورد تست فلایت چک قرار گیرند.

,

فرودگاه شهرستان پارس آباد با قدمت 44 ساله جزو قدیمی ترین فرودگاه اقماری کشور محسوب می شود که در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در سال ۱۳۸۱ از شرکت کشت و صنعت مغان منفک و تحویل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور شد.

,

////

, ////,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه