اخبار داغ

مشکلات بخش کشاورزی در شرق هرمزگان؛

زنگ خطر نابودی مشاغل سنتی به صدا درآمد/تیر خلاص بی آبی بر تن نحیف کشاورزان بشاگردی

زنگ خطر نابودی مشاغل سنتی به صدا درآمد/تیر خلاص بی آبی بر تن نحیف کشاورزان بشاگردی
زمین های کشاورزی بشاگرد که در سال هایی نه چندان دور منبع درآمد بسیاری از خانواده ها بوده اکنون زیر سایه خشکسالی حاصل از بی تدبیری کشاورزان و مسولان درحال تبدیل شدن به تلی از خاک و گل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز؛ صنعت کشاورزی یکی از اصلی ترین چرخه های اقتصادی هر ملتی به شمار می رود که از گذشته تا کنون به عنوان یکی از اصلی ترین مشاغل روستاییان بوده است از این رو در سال های اخیر با پیشرفت های چشمگیر در زمینه های مختلف باعث ایجاد اشتغال پایدار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

شهرستان بشاگرد واقع در شرقی ترین نقطه جنوب کشور متشکل از ۲۴۰روستای کوچک و بزرگ از جمله مناطقی است که شغل عمده ساکنان آن کشاورزی و دامداری می باشد.

,

بشاگرد قطب محصولات کشاورزی ارگانیک در کشور

,

شهرستان بشاگرد نامی آشنا در تولید محصولات کشاورزی اورگانیک در سطح کشور دارد که از هیچ گونه مواد یا کود شیمیایی در آن استفاده نمی شود اماشغل پدری مردم این شهرستان به دلیل وجود مشکلات عمده بر سر راه کشاورزان رفته رفته رو به فراموشی است.

,

, ,

نبود جاده بین مزارع بزرگترین مانع برای توسعه کشاورزی

,

کشاورزان قدیمی تر طبق عادت روزانه در سایه نبود راه مناسب مجبورند کیلومتر ها راه را در کوه ها و دشت بپیمایند تا به زمین های خود که اصطلاحا به آن شهر می گویند، برسند.

,

زمین های کشاورزی منطقه بشاگرد با توجه به رشد۴۰هزار نفری جمعیتی نیاز به توسعه دارد که نبود زیر ساخت راه ارتباطی مناسب برای عبور وسیله نقلیه یکی از عمده دلایل بی میلی مردم نسبت به کشاورزی شده است.

,

, ,

حمل کود ، بذر و محصول به دلیل نبود راه ارتباطی مناسب مشکلات بسیاری برای کشاورزان ایجاد کرده تا ظرفیت منحصربه فرد کشت محصولات ارگانیت مغفول بماند.

,

زنگ خطر نابودی اشتغال در بشاگرد به صدا در آمده است

,

زمین هایی که سال هایی نه چندان دور منبع درآمد بسیاری از خانواده ها بوده اکنون زیر سایه خشکسالی حاصل از بی تدبیری کشاورزان و مسولان درحال تبدیل شدن به تلی از خاک و گل است که این زنگ خطری در جهت از بین رفتن اشتغال در این منطقه است.

,

, ,

نکته قابل توجه آن است که این منطقه سفره های مناسب آب زیرزمینی و آب های سطحی دارد که با حفره چاه و ایجاد آب بند می توان آن را کنترل و مشکل کم آبی را تسکین داد.

,

آموزش، حلقه مفقوده کشاورزی بشاگرد

,

آموزش حلقه مفقوده برای پیشرفت و فرهنگ سازی در این منطقه است که هیچ گونه برنامه علنی یا فرهنگی برای سوق مردم به سمت کشاورزی در نظر گرفته نشده و رویه بی میلی از کشاورزی به گونه ای در حال پیشرفت و تخریب فرهنگ کشاورزی است که جوانان بشاگردی حاضرند با حقوق های پایین به مشاغل سخت و خدماتی بپردازند اما کشاورزی نکنند.

,

, ,

نبود زیر ساخت هایی برای سردخانه و بسته بندی عامل دیگر کند شدن روند کشاورزی در بشاگرد است که امکان برداشت و فرآوری را از کشاورزان گرفته است.

,

نیاز است سازمان های حمایتی و آموزشی پای در میدان گزارند و با ارایه تسهیلات و آموز های لازم بار دیگر افکار را به سمت این صنعت قدیمی و و پر درآمد سوق دهند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه