اخبار داغ

یادداشت؛

فضای مجازی و آسیب های پیش رو

فضای مجازی و آسیب های پیش رو
با گسترش فزاینده و سریع فضای مجازی بایست قوانین و مقررات استفاده و کنترل بر این فضا نیز تعریف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاهین پیام،  با گسترش بسترهای فضای مجازی در دنیای امروز شاهد پیشرفت های عظیمی در مبحث  تبادل اطلاعات و ارتباطات‌  هستیم که در این میان شبکه های اجتماعی توسعه فراتری داشته و خاستگاه عمومی کاربران این فضا را برآورده ساخته است به نحوی که در آن واحد میتوانند از سراسر دنیا باخبر شده و یا به کسب و کارهای سودآور مشغول شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهین پیام,

حال این موضوع مطرح می شود که آیا این فضا کاملا مفیدفایده است یا نه؟ با نگاهی اجمالی به تبعات فضای سایبری و شبکه های اجتماعی مشاهده میگردد که عده سودجو با ترفندها و عناوین مختلف به دنبال بهره برداری منفی از زندگی اجتماعی سالم افراد به قیمت کسب درآمد هستند.

,

عده ای هم به جای بهره گیری از نبوغ فکری خود در زمینه مباحث علم نوین و گسنرش روزافزون آن به نفع کشور به دنبال خرابکاری از جمله هک نمودن حسابهای شخصی افراد و بعضا دسترسی پیدا کردن به حریم شخصی کاربران فضای مجازی هستند که به جای این حرکات خلاف قانون میتوانند با ذهنیت انجام کارهای مثبت در عرصه تبادل اطلاعات و ارتباطات خواهند توانست بهره کافی و سودی سرشار آنهم در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

,

بیشترین آسیب های اجتماعی آنهم در شبکه های اجتماعی امروز متوجه بنیان خانواده و فروپاشی تدریجی آن است،البته در این میان نمیتوان ولنگاری این فضا را هم نادیده گرفت چراکه هیچگونه قانون و مقررات خاصی برای این شبکه ها تعریف نشده است و بعضا افراد با شماره هایی ناشناس وارد این پیام رسان ها شده و به راحتی بر ضد منافع کشور شروع به ترویج افکار غربی و کمونیستی مینمایند که در این میان دولت و مجموعه وزارت ارتباطات بایست تصمیم گیری های جدی را در این زمینه اخذ نمایند و این امر مستلزم ایجاد قوانین نظارتی است.

,

این فضا آنچنان به حال خود رها شده است که بارگزاری هرگونه محتوی مفید و غیر مفید،مجاز و غیر مجاز در آن به راحتی انجام میپذیرد.

,

در این فضا  بعضا مشاهده میشود افراد با بی حجابی نمایان میشوند که این خود با قوانین اسلام و کشور کاملا در تضاد است.

,

امروزه دورهمی ها و محفل های شبانه خانواده ها بسیار بی احساس شده و افراد بجای خوش و بش های روح افزا و تعامل با هم به فضای غیر حقیقی روی آورند و هرکس با یک گوشی مشغول گذران اوقات خود است.

,

کودکان و نوجوانان در زمره قربانیان اهداف شوم شبکه های اجتماعی قرار گرفته اند به نحوی که بدون داشتن علم و آگاهی در زمینه استفاده از این فضا ناخودآگاه گرفتار منجلاب و بحران های ناشی از محتوی های غیراخلاقی خواهند شد و این در حالی است که والدین در بی اطلاعی کامل بسر می برند.

,

پس در این راستا میطلبد ابتدا دولت و مسؤلین امر تمام همت خود را در جهت ساماندهی فضای مجازی علی الخصوص شبکه های اجتماعی بکار بسته و ثانیا خود ما در فراهم سازی فرهنگ و نحوه استفاده از این فضا سهیم بوده و آن را در جامعه نهادینه سازیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه