اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران مطرح کرد

کوه‌فروشی در محور هراز به بهانه اشتغال/ توصیه به مسئولان سمنانی درباره انتقال آب خزر

کوه‌فروشی در محور هراز به بهانه اشتغال/ توصیه به مسئولان سمنانی درباره انتقال آب خزر
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه به بهانه اشتغال در محور هراز، کوه را می‌فروشند و نابود می‌کنند، گفت: اشتغال نباید وابسته به منابع طبیعی باشد و منابع طبیعی دیگر ظرفیت ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر هراز، حسین‌علی ابراهیمی کارنامی صبح امروز در همایش زیست‌محیطی صیانت از جنگل‌ها و مراتع شمال با بیان اینکه باید آمل را در جهت همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد با ادارات الگوی دیگر شهرها قرار دهیم، اظهار کرد: در زمان آتش‌سوزی اخیر منطقه امام‌زاده عبدالله شاهد حضور نیروهای مردم‌نهاد و نیروهای دولتی بودیم و همه هم‌صدا به‌دنبال حل مشکل بودند که دلگرمی بزرگی برای همه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,

وی با اشاره به اینکه هم‌صدایی آملی‌ها ما را به آینده‌ای امیدوار می‌کند که برایش نگرانیم، بیان کرد: کارگروه حفاظت از دماوند تشکیل شد که در آن درباره گردشگری‌های غیر مدیریت شده، کوهپیمایی‌های غیراصولی دماوند و چند مورد دیگر صحبت شد که جای امیدواری دارد تا مشکلات این حوزه حل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه در همایش فعلی تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد از ادارات حامی این همایش بیشتر است، تصریح کرد: مردم در چهارچوب قانون می‌توانند پیگیر مطالبات خود به‌ویژه  درباره محیط زیست باشند و هر زمان مردم یک‌صدا خواستار مطالبات خود شدند شاهد پیشرفت و توفیقات خوبی در آن حوزه بودیم.

این مسئول با بیان اینکه با سنجش یک روز هوای کدر ساری، مشاهد شد که آلودگی چهار برابر حد استاندارد است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه این گزارش مبنای کامل نیست و باید بررسی‌های دقیق‌تری انجام شود اما خشک شدن چندین تالاب‌ها در مازندران همانند عباس‌آباد در این وضعیت تاثیر‌گذار است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه باید نقدهای مفید را گوش داد و به آن توجه کرد، یادآور شد: از هیئت کوهنوردی آمل و کارگروه امداد و نجات بابت اقدامات اخیرشان درباره خاموشی جنگل‌های امام‌زاده عبدالله تشکر می‌کنیم و معتقدیم که باید به پای صحبت‌های اشخاصی نوشت که در میدان حاضرند.

وی با بیان اینکه برخی مناطق به‌بهانه گردشگری آن‌گونه از زباله آکنده شدند که دیگر جاذبه‌ای نمانده است، ادامه داد: چند دهه پیش نزدیک به 3.5 میلیون جنگل در مازندران داشتیم اما در حاضر این رقم به 1.9 میلیون کاهش داشته و کیفیت هم پایین آمده که جای تفکر و بررسی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به اینکه به بهانه اشتغال در محور هراز، کوه را می‌فروشند و نابود می‌کنند، گفت: اشتغال نباید وابسته به منابع طبیعی باشد و منابع طبیعی دیگر ظرفیت ندارد.

این مسئول با بیان اینکه محیط زیست مخالف توسعه و اشتغال نیست، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری باید بر محور توسعه پایدار حرکت کند و نمی‌شود که پروژه‌ای کلنگ زده شود و پس از آن مشکلات زیست‌محیطی بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه وضعیت بارش باران در مازندران اسفناک است، ادامه داد: دوره زمانی بارش باران دچار تغییرات اساسی شده که در برخی مناطق شاهد بارش مناسب نبودیم.

وی درباره انتقال آب خزر به سمنان افزود: این پروژه مشمول به ارزیابی‌های محیطی است و باید فرآیند خودش را طی کند و باید با جزییات کامل در چارچوب قانون بررسی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان گفت: به استان‌های همجوار که خواهان انتقال آب هستند توصیه می‌کنیم که به جای انتقال آب به دنبال مدیریت منابع آب در استان خود باشند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه