اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس:

اجرای طرح پایش تصویری در سرخس/ اراذل‌واوباش سرخس شناسایی و شناسنامه‌دار شدند

اجرای طرح پایش تصویری در سرخس/ اراذل‌واوباش سرخس شناسایی و شناسنامه‌دار شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سرخس گفت: با همکاری و هماهنگی شورای تامین، طرح پایش تصویری را برای کاهش جرائم در سرخس مصوب کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نسیم سرخس حمید علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه یکی از وظایف دادستانی حفظ حقوق عامه مردم و پیشگیری از وقوع جرائم است، اظهار کرد: بر اساس ماده ۶۰۶ قانون تعزیرات چنانچه در حوزه‌ای که تحت نظارت یک مجموعه است، جرائمی مانند اختلاس و ارتشاء رخ دهد و مسئول آن مجموعه برخورد لازم را نداشته و موضوع را گزارش نکند، مجرم شناخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم سرخس,

 

,

دادستان عمومی و انقلاب سرخس افزود: مردم ما دستگاه‌های دولتی را کارگزاران نظام اسلامی می‌دانند، بنابراین باید طوری عمل کنیم که مردم اعتمادشان نسبت به نظام اسلامی پایین نیایید.

,

 

,

وی تصریح کرد: در حوادث اخیر کشور، ناکارآمدی برخی از دستگاه‌های دولتی که متولی معیشت مردم بودند، موجب شد تا نارضایتی‌ها بالا برود و از وضعیت اقتصادی، مردم گلایه داشته باشند.

,

 

,

با افرادی که شهرستان را حیات خلوت خود کرده‌اند به‌شدت برخورد می‌کنیم

, با افرادی که شهرستان را حیات خلوت خود کرده‌اند به‌شدت برخورد می‌کنیم,


علیزاده بیان داشت: همان‌طور که با اراذل‌واوباش که نظم عمومی جامعه را بر هم می‌زنند برخوردی قاطع داریم، با افرادی که شهرستان سرخس را حیات خلوت خود کرده‌اند و در محیط ادارات اقدام به ترویج رشوه و اختلاس می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهیم کرد.

,
,

 

,

دادستان عمومی و انقلاب سرخس در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف دستگاه قضا طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم است، عنوان کرد: اگر هر فردی به مقوله دینی امربه‌معروف و نهی از منکر توجه داشته باشد، آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

,

 

,

وی افزود: به‌زودی صندوقی برای جمع‌آوری گزارشات مردم در دادگستری شهرستان ایجاد می‌کنیم تا مردم بهتر بتوانند با دادگستری شهرستان ارتباط داشته باشند و تخلفات و وقوع جرائم را گزارش کنند.

,

 

,

طرح پایش تصویری در سرخس اجرایی می‌شود

, طرح پایش تصویری در سرخس اجرایی می‌شود,


علیزاده در ادامه با تأکید بر اینکه در پیشگیری از وقوع جرائم خشن در شهرستان طرحی را به‌تازگی مصوب کردیم، اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی شورای تامین، طرح پایش تصویری را برای کاهش جرائم در شهرستان مصوب کردیم که به‌زودی مناطقی از شهر سرخس به دوربین‌های مداربسته مجهز می‌شوند؛ همچنین در این راستا تمامی ادارات، مساجد و اصناف نیز ملزم به نصب دوربین شدند.

,
,

 

,

دادستان عمومی و انقلاب سرخس تصریح کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم همچنین طرح «مظنون گیری» را در شهرستان اجرایی و به مراجع قضایی اعلام کردیم افرادی که با سروصورت بسته و گاهی با سلاح سرد و گرم در شهرستان رفت‌وآمد دارند، به‌عنوان مظنون بازداشت کنند و وسیله نقلیه آن‌ها نیز توقیف شود.

,

 

,

در اجرای قانون مصلحت‌اندیشی و تعارفی با کسی نداریم

, در اجرای قانون مصلحت‌اندیشی و تعارفی با کسی نداریم,


وی با تأکید بر اینکه در اجرای قانون مصلحت‌اندیشی و تعارفی با کسی نداریم، یادآور شد: مردم به‌دقت رفتار مسئولان را زیر نظر دارند، بنابراین مسئول همیشه مورد سؤال است و بایستی پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

,
,

 

,

علیزاده در ادامه با اشاره برنامه دادستانی شهرستان درباره مدیریت زندان تصریح کرد: در زندان به دو مقوله تأدیب و تربیت پرداخته می‌شود، به همین منظور در بندباز هفت کارگاه اشتغال و در بند مشاوره و عموم هرکدام دو کارگاه ایجاد کردیم.

,

 

,

بیشترین جرائم شهرستان مربوط به ضرب‌وجرح است

, بیشترین جرائم شهرستان مربوط به ضرب‌وجرح است,


دادستان عمومی و انقلاب سرخس در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین جرائم شهرستان مربوط به ضرب‌وجرح است، خاطرنشان کرد: این جرائم ناشی از ضعف فرهنگی است و نشان می‌دهد که نهادهای فرهنگی در این مقوله به نحو احسن به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

,
,

 

,

وی بیان کرد: تعامل چهره به چهره با مردم در دستور کار دادستانی است که در این راستا هفته‌ای یک‌بار در یکی از مساجد شهرستان حضور پیدا می‌کنیم و حرف مردم و دغدغه‌های آن‌ها را می‌شنویم.

,

 

,

اراذل‌واوباش سرخس شناسایی و شناسنامه‌دار شدند

, اراذل‌واوباش سرخس شناسایی و شناسنامه‌دار شدند,


علیزاده در ادامه شناسایی و شناسنامه‌دار کردن اراذل‌واوباش را یکی دیگر از طرح‌های دادگستری شهرستان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و افزود: اراذل‌واوباش شهرستان شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند که دراین‌باره رفتار اراذل‌واوباش درجه ‌یک را تحت کنترل داریم.

,
,

 

,

مراسمات عروسی در سرخس ساماندهی می‌شوند

, مراسمات عروسی در سرخس ساماندهی می‌شوند,


دادستان عمومی و انقلاب سرخس در ادامه با اشاره به اجرای طرح ساماندهی مراسمات عروسی در سطح شهرستان اظهار داشت: اجرای مراسمات عروسی حداکثر تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه است و در حین اجرا نیز باید به‌طوری عمل شود که مزاحمتی برای مجاوران صورت نگیرد، به همین منظور در صورت ادامه مراسم پس از ساعت اعلامی مأموران انتظامی مکلف‌اند از ادامه برگزاری مراسم جلوگیری کنند و در صورت استنکاف برگزارکنندگان نسبت به جمع‌آوری آلات و ادوات نوازندگان اقدام و وسایل مربوطه توقیف و صاحب‌مجلس به مرجع قضایی معرفی شود.

,
,

 

,

وی تصریح کرد: شرب خمر و تهیه و توزیع مشروبات الکی علاوه بر آنکه موجب حد شرعی است، به‌موجب ماده ۷۰۲ قانون مجازات اسلامی دارای مجازات حبس و شلاق بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی در مجالس علاوه بر برخورد قانونی با مرتکب، با صاحب‌مجلس نیز به‌عنوان معاون جرم برخورد می‌شود.

,

 

,

علیزاده ادامه داد: ورود جوانان از محلات دیگر که جزء مهمانان نیستند، در بیشتر مواقع موجب تنش و درگیری شده و اکثر مشکلات نیز ریشه در این موضوع دارد، بنابراین صاحب‌مجلس باید از ورود افراد غیر مهمان به‌خصوص اراذل‌واوباش جلوگیری به عمل آورد و حفظ نظم در برگزاری مجلس بر عهده وی است.

,

 

,

دادستان عمومی و انقلاب سرخس در پایان تأکید کرد: همچنین در راستای اجرای این طرح راه‌اندازی کارناوال‌های عروسی و ایجاد مزاحمت و آلودی صوتی و اختلال در عبور و مرور وسایل نقلیه در سطح شهر از جانب وسایل نقلیه حاضر در مجلس به‌نحوی‌که موجب اخلال در نظم عمومی شهرستان شود ممنوع بوده و پیگرد قضایی دارد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه