اخبار داغ

شهردار مهدیشهر خبر داد:

تحول در فضای سبز مهدیشهر با کاشت دو گیاه پوششی جدید/ تولید 12 هزار گل رز برای تزئین سطح شهر

تحول در فضای سبز مهدیشهر با کاشت دو گیاه پوششی جدید/ تولید 12 هزار گل رز برای تزئین سطح شهر
شهردار مهدیشهر با بیان اینکه با کاشت دو گیاه پوششی جدید در فضای سبز سطح شهر، تحولی در این فضا ایجاد خواد شد، گفت: 12 هزار قلمه گل رز نیز برای کاشت در سطح شهر تولید و پرورش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود حاجی بگلو شهردار مهدیشهر در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، در خصوص برنامه های واحد فضای سبز شهرداری مهدیشهر در سطح شهر، اظهار کرد: همانند سنوات قبل، امسال نیز به تولید و پرورش گل رز در گلخانه ای که با همکاری بخش خصوصی دایر شده، اقدام کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

 وی با بیان اینکه امسال 12 هزار قلمه گل رز در گلخانه پورش می یابد، افزود: این گل ها بعد از ماه اردیبهشت 97 در سطح شهر کاشته می شوند و گاها به صورت رایگان نیز به مردم داده خواهد شد.

,

شهردار مهدیشهر تصریح کرد: پیش از این تولید گیاهان فضای سبز مثل یوکا و بید فرنگی و گیاهان فصلی را داشتیم اما امسال علاوه بر تولید اینها، دو گیاه جدیدی آوردیم که در گیاهان زینتی و پوششی فضاهای سبز مهدیشهر انقلابی ایجاد می شود.

,

حاجی بگلو ادامه داد: به دلیل محدودیت منابع آبی، ورود این  دو گیاه پوششی جدید به حوزه فضای سبز مهدیشهر بسیار مناسب هستند که قابلیت تولید راحت و مقاومت بالایی دارند و ارزان نیز هستند.

,

وی گیاه پوششی به نام «فیلا نودیفلورا» را از جمله گیاه پوششی جدیدی که  امسال در مهدیشهر تولید می شود، دانست و اضافه کرد: این گیاه در کشور برای اولین بار در مشهد تولید شد و مهدیشهر دومین شهر کشور است که این گیاه به صورت پایلوت در منطقه دارد تولید می شود که فضای سبز زیبایی را رقم خواهد زد.

,

شهردار مهدیشهر به ویژگی های این گیاه اشاره کرد و گفت: این گیاه بسیار مقاوم و با قابلیت صخره دوستی و مهاجم می باشد، بسیار با شرایط محیطی مهدیشهر سازگار است و جای چمن را در ارتفاعات و صخره ها می تواند بگیرد. مثلا در پارک آبشار که به صورت صخره است و گیاه در آنجا نمی تواند سبز شود، این گیاه جدید بسیار مناسب است.

,

حاجی بگلو اظهار کرد: علاوه بر این، برای چمن های فضای سبز نیز می خواهیم از گیاه پوششی جدیدی به نام «پیچ تلگرافی» که دائم السبز و بسیار مقاوم و نیاز کمی به آب دارد، استفاده کنیم که البته این گیاه در استان سمنان وجود دارد اما تکنولوژی تولید آن نیست.

,

وی با بیان اینکه این دو گیاه جدید راحت الرشد و سریع التکثیر است، افزود: الآن برای تولید این گیاهان جدید پوششی اقدام شده که در بازه زمانی کوتاه که به ثمر بنشیند به فضای سبز سطح شهر منتقل می شود.  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه