اخبار داغ

نائب رئیس شورای علمی نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد:

دریافت 965اثر کتاب ، پایان نامه و 133مقاله در دبیرخانه همایش

دریافت 965اثر کتاب ، پایان نامه و 133مقاله در دبیرخانه همایش
نائب رئیس شورای علمی نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه گفت: امسال در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه در مجموع 965 کتاب، پایان نامه و 133 مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین میرمعزی ، پیش از ظهر امروز در نشست خبری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه که در سالن جلسات آیت الله حایری شیرازی (ره) مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با اشاره به ریل گذاری برنامه  های نوین توسط معاونت پژوهش، اظهار داشت: از جمله طرح های تحولی متعدد در حوزه در عرصه پژوهش، تلاش در مسیر توسعه و تقویت نظام آموزش پژوهش محور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: طرح توسعه فقه به موضوعات جدید تحت عنوان فقه معاصر یکی دیگر از پروژه های کلان معاونت پژوهش حوزه های علمیه به شمار می رود.

,

معاون پژوهش حوزه های علمیه در ادامه افزود: اقدام به راه اندازی شورای هماهنگی مراکز پژوهشی در حوزه نموده ایم که این هم اقدامی ارزشمند در جهت تعامل و همفکری در راستای فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به شمار می رود.

,

وی ابراز داشت: : یکی دیگر از اقدامات تحولی بحث مهم کرسی های آزاداندیشی در حوزه است که در این رابطه نیز آیین نامه ها و دستورالعمل های آن تهیه و تدوین شده و چند کرسی هم برگزار شده و تا آخر امسال تعداد دیگری نیز برگزار خواهد شد.

,

نائب رییس شورای علمی نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه  با اشاره به ورود مقالات علمی و پژوهشی به جشنواره ، عنوان داشت: امسال در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه در مجموع 965 کتاب و پایان نامه به دبیرخانه همایش ارسال شد.

,

وی اضافه کرد: همچنین 133 مقاله علمی پژوهشی هم به دبیر خانه رسیده است و 147 نفر هم نویسنده غیر ایرانی در این جشنواره شرکت کرده اند .

,

حجت الاسلام و المسلمین میرمعزی با اشاره به اهداف کتاب سال، گفت: شناسایی کتب و نویسندگان برتر حوزه و معرفی آن ها به جامعه علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان برتر حوزه، تقویت روحیه و انگیزه های تحقیق و پژوهش در حوزه ، ارتقای سطح پژوهش های حوزوی، تقویت فرهنگ پژوهش در میان حوزویان ، تقویت نقش حوزه در گسترش مرزهای دانش و پژوهش در کشور و نیز شناسایی ظرفیت حوزویان برای رفع نیازهای حوزه و جامعه و نظام اسلامی از جمله کلیدی ترین اهداف همایش کتاب سال حوزه است.

,

وی ادامه داد: نیازسنجی پژوهشی یکی از برنامه هایی می باشد که تقویت شده است ، تاکنون ما در هشت رشته علمی این نیازسنجی را صورت داده ایم و آخرین رشته که در سال جاری انجام شده ، مربوط به رشته علوم و معارف حدیث است که در همایش کتاب سال از این اثر رونمایی می شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه