اخبار داغ

رئیس کمیته امداد فراهان خبر داد؛

جمع آوری بیش از ۳ میلیارد ریال زکات در شهرستان فراهان

جمع آوری بیش از ۳ میلیارد ریال زکات در شهرستان فراهان
رئیس کمیته امداد فراهان گفت: در ۱۰ ماه امسال سه میلیارد و ششصد و بیست میلیون ریال زکات واجب در شهرستان جمع آوری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین احمدلو، رئیس کمیته امداد فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر؛ با اشاره به زکات جمع‌آوری شده گفت: پرداخت زکات در شهرستان فراهان نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است، در ۱۰ ماه امسال سه میلیارد و ششصد و بیست میلیون ریال زکات واجب در شهرستان جمع آوری شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد کاهش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

وی افزود: یکی از دلایل کاهش روستاهای پرداخت کننده زکات، بحث خشکسالی و کاهش تولید است که غلات اربعه زیادی برداشت نشده که کشاورزان بتوانند زکات مال خود را پرداخت کنند، همچنین عواملی از جمله پرداخت اقساطی وجه گندم کاران توسط دولت و مشکلات اقتصادی نیز از عوامل تاثیرگذار در کاهش پرداخت زکات بوده است.

,

احمدلو اظهار کرد: مبالغ پرداختی زکات در شهرستان هزینه شده و برای جهیزیه فقرا، خانه های عالم روستاها، مسکن مستمندان و کمک به معلولان بهزیستی هزینه شده است.

,

رئیس کمیته امداد فراهان با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات موجب می‌شود تا گام‌های مؤثرتری را در جهت رفع نیازهای خانواده‌های بی‌بضاعت برداریم، اظهار کرد: زکات یکی از مهمترین فرامین دین مبین اسلام است که اگر مورد توجه تمامی آحاد مختلف قرار گیرد به برقراری عدالت اجتماعی در جامعه کمک می شود.

,

وی با اشاره به اینکه مسئولان و اعضای شورای زکات در هر شهرستان می‌کوشند تا با هماهنگی و همکاری مضاعف خدمات گسترده‌ای به نیازمندان ارائه شود، بیان کرد: احیاء و ترویج فریضه‌ واجب زکات وظیفه یکایک اقشار جامعه است تا با پیروی از این فریضه واجب الهی بتوانیم شاهد توسعه و پیشرفت منطقه باشیم.

,

احمدلو  گفت: برای فرهنگ‌سازی زکات باید از سرمایه‌ های اجتماعی به‌درستی استفاده کنیم و از اقشار مختلف مردم برای عامل زکات افتخاری دعوت بعمل می آید تا با تمام توان خویش برای فرهنگ‌سازی زکات استفاده کنند.

,

رئیس کمیته امداد فراهان خاطر نشان کرد: همایش تقدیر از فعالان زکات شهرستان بزودی با حضور کشاورزان شهرستان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه