اخبار داغ

بافت تاریخی دهکده توریستی کریک در حال نابودی+ تصاویر

بافت تاریخی دهکده توریستی کریک در حال نابودی+ تصاویر
روستای خوش آب و هوای کریک که در میان دره ای با صفا و در مسیر دسترسی به منطقه ییلاقی و زیبای سی‌سخت واقع شده است با بی مهری های زیادی رو به رو شده و خطر تخریب بافت قدیمی‌ان را تهدید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازسفیر دنا؛صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته و دولت ها به آن اهمیت می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل ازسفیر دنا؛صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا است این صنعت که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته و دولت ها به آن اهمیت می دهند., سفیر دنا,

توسعه گردشگری راه بی پایان توسعه

, توسعه گردشگری راه بی پایان توسعه, توسعه گردشگری راه بی پایان توسعه,

امروزه توسعه گردشگری یکی از پایه های اصلی و استوار اقتصاد جهان و از جمله صنایع مهم با رشد سریع در توسعه اقتصادی جهان است که با ایجاد بالاترین میزان ارزش افزوده به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند سایر فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی را تحت تأثیر قراردهد.

,

توسعه گردشگری می تواند به عنوان یکی از اهداف اصلی و برنامه هایی که اجرای آن نیازمند نگاه درست، همه جانبه نگر و مسئولیت پذیری است که در شکوفایی اقتصاد و اشتغال زایی بسیار مؤثر باشد

,

, ,

گردشگری به عنوان یک صنعت سالم و پاک، نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور دارد که روستای توریستی کَـــریَک نیز در این زمینه از ظرفیت های زیادی برخوردار است.

,

بافت این دهکده توریستی که از قدمت بسیار بالایی برخوردار بوده به صورت پلکانی ساخته شده به این صورت که حیاط هر خانه پشت بام خانه دیگری است.

,

روستای کهنسال کریک آخرین دقایق عمر را زمزمه می کند

, روستای کهنسال کریک آخرین دقایق عمر را زمزمه می کند, روستای کهنسال کریک آخرین دقایق عمر را زمزمه می کند,

 یکی از جاذبه های زیبایی روستای کهنسال و تاریخی کریک، بافت قدیمی،خانه های کاه گلی ،طبیعت بکر و قبرستان تاریخی این روستا بوده که در دل طبیعت بنا شده است.

,

کریک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود و یکجانشینی در این منطقه، به دوران قبل از مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران مربوط است.

,

, ,

منظره خانه‌های چوبی و گهگاه نیم سوخته در بافت قدیمی و جریان آب در جوی‌هایی که در کوچه‌های پیچ در پیچ روستا روانند، جلوه‌ای زیبا و تماشایی به روستا بخشیده است.

,

 روستای خوش آب و هوای کریک که در میان دره باصفای کریک و در مسیر دسترسی به منطقه ییلاقی و زیبای سی‌سخت واقع شده است، یکی از مسیرهای صعود به قله دنا نیزمحسوب می‌شود که همه سالانه میزبان طبیعت دوستان و توریستان است.

,

حواشی رودخانه پرآب روستا با انبوهی از درختان بلند مثمر و غیر مثمر، از جمله مکان‌های جالب توجه گردشگران برای اقامت موقت به خصوص در نیمه اول سال می‌باشد. چشمه‌های متعدد حاشیه رودخانه و استخر پرورش ماهی از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستا هستند.

,

طرح بازسازی روستای هدف کهگیلویه وبویراحمد به کجا کشید

, طرح بازسازی روستای هدف کهگیلویه وبویراحمد به کجا کشید,

وجود این همه مزیت ها منحصربه فرد باعث شد که در سال 87 این روستا به عنوان روستای هدف گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد معرفی و به عنوان روستایی پایلوت در امر گردشگری عملیات بازسازی و مرمت خانه های قدیمی این روستا از سرگرفته شود.

,

فرهنگ سازی در زمینه پذیرش گردشگر یکی از اقدامات لازم برای توسعه این صنعت در روستا است و روستاییان باید بپذیرند که ورود گردشگر موجب درآمد افزایی و رونق هرچه بیشتر روستا می شود و عمران، آبادانی، هموار کردن راه های دسترسی، بهسازی معابر، ارتقای کمی و کیفی امکانات موجود در روستا و ایجاد خانه های بوم گردی و مراکز اقامتی استاندارد از جمله زیرساخت های توسعه گردشگری روستایی است.

,

, ,

ویژگی های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی از جمله شاخصه هایی است که در معرفی و انتخاب روستای کَریَک به عنوان روستا های هدف گردشگری کشور دخیل بوده است.

,

برای استفاده درست و هدفمند از گردشگری در روستای کَریَک به عنوان گنج پنهان گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد، برنامه ریزی دقیق و کارشناسی ضروری است و تاکنون در بخش های تبلیغات، ساماندهی جاذبه های گردشگری و جذب گردشگر غفلت شده است.

,

ﺍﻫﻤﯿﺖ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺩﺭ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﻭ ﺭﻭﯾﮑﺮﺩ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺩﺭآمد ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯿﺎﻥ ﻭ ﺍﺭﺗﻘﺎﺀ ﺑﺨﺸﯿﺪﻥ ﺑﻪ ﻭﺿﻊ ﻣﻌﯿﺸﺘﯽ ﺳﺎﮐﻨﯿﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎ، مسئله ایست که تداوم آن با مدیریت صحیح مسئولان روستایی و استانی میتواند به توسعه صنعت گردشگری در روستای کَریَک کمک فراوانی کند.

,

رویای های بر باد رفته

, رویای های بر باد رفته, رویای های بر باد رفته,

ﻧﻘﺶ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﮐﻪ ﺭﻭﺳﺘﺎی کَریَک ﻣﯽ ﺗﻮﺍند ﺩﺭ ﺟﻠﺐ ﺗﻮﺟﻪ ﻭ ﺟﺬﺏ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﺍﯾﻔﺎ کند با توجه به ظرفیت های فراوان و پتانسیل های بیشتر و همچنین طبیعتی زیباتر نسبت به دیگر روستا های استان کهگیلویه و بویراحمد که به عنوان یکی از روستا های هدف و نمونه گردشگری کشور انتخاب شده است بیشتر است.

,

ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﻭﻡ ﺳﻔﺮ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﻫﯿﺌﺖ ﺩﻭﻟﺖ (دولت دهم) روستای کَریَک ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ یکی از ﺭﻭﺳﺘﺎ هاﯼ ﻫﺪﻑ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ و همچنین یکی از مناطق توریست پذیر کشور ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻭ ﺩﺭ ﺩﻭﺭ ﺳﻔﺮ ﺳﻮﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪ ﺑﺎ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺩﻗﯿﻖ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﻫﻨﺪ.

,

ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﻭ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻃﺮﺡ ﺟﺎﻣﻊ ﺁﻥ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ 89 ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ میراث فرهنگی، ﺍﺣﺪﺍﺙ ﺍﺭﺩﻭﮔﺎﻩ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ بقعه متبرکه امامزادگان شاه ﻋﺴﮑﺮ ‏( ﻉ ‏) و میر اسحٰق محمد (ع) ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﮐﻠﻨﮓ ﺳﺎﺧﺖ ﺁﻥ ﻫﻢ ﺩﺭ ﻫﻔﺘﻪ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﺯﺩﻩ ﺷﺪ.

,

در آن زمان، ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺗﻮﺳﻌﻪ دهستان کَریَک ﻗﺮﺍﺭ ﺷﺪ 170 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ تومان ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ 70 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺷﺪﻩ که 50 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﺍﺕ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ 20 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ بود، ﺍﻣﺎ 100 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺁﻥ ﮐﻪ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭﺍﺕ ﻣﻠﯽ ﺑﻮﺩﻩ تا مدتی جذب نشد، و اگر هم جذب میشد این مقدار پول کمک چندانی به بهبود مشکلات این روستا نمی کرد.

,

بی مهری در حق بهشت گمشده ایران

, بی مهری در حق بهشت گمشده ایران, بی مهری در حق بهشت گمشده ایران,

کَریَک روستایی غنی در ظرفیت های گردشگری است اما ضعف های مدیریتی، بی انصافی بعضی از مسئولان و گاهاً همکاری نکردن برخی از اهالی موجب شد تا اعتبارات بخوبی جذب نشوند و جایی دیگر صرف شود.

,

ﺍﻏﻠﺐ ﺳﺎﮐﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻧﺒﻮﺩ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺭﻓﺎﻫﯽ و ﻧﺒﻮﺩ ﺩﺭﺁﻣﺪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻣﺮﺍﺭ ﻣﻌﺎﺵ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﮐﺮﺩﻧﺪ.

,

, ,

ﺑﺨﺶ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺳﺘﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ﻫﺎﯼ ﺍﺧﯿﺮ ﺑﻪ نبود برخی امکانات ﻭ یا ﻣﺸﮑﻼﺗﯽ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺷﻬﺮ ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﺎﻟﯽ ﺍﺯ ﺳﮑﻨﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻋﻠﺖ ﻋﺪﻡ ﻣﺮﺍﻗﺒﺖ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺑﺮﻑ ﻭ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻣﻮﺟﺐ ﺭﯾﺰﺵ ﺳﻘﻒ ﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﻫﺎﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺪﻩ و بیشتر آنها هم تخریب کامل شده اند.

,

کَریَک از نظر گردشگران به ماسوله ی جنوب کشور و از نظر فیلم سازان به هالیوود کهگیلویه و بویراحمد معروف است و از آن به عنوان بهشت گمشده نیز یاد میشود؛ اما به علت عدم توجه در شرف نابودی کامل بنا های خشتی خود است که این بنا ها مهمترین شاخصه ی توریستی بودن آن است که اگر فکری به حال آن نشود ممکن است بخش زیادی از قابلیت های گردشگری خود را از دست بدهد.

,

کریَک، روستایی غنی در ظرفیت های گردشگری اما فقیر در بعضی از زیر ساخت های مناسب گردشگری است.این روستا به عنوان سند هویتی تاریخ کهن سرزمین چهار فصل شناخته شده و این همه مشکلات و بی مهری ها در شأن این روستا نیست.

,

موضوعی که باعث شده که روستای هدف گردشگری یاسوج که روزی لقب ماسوله جنوب و بهشتی در دیار آریو برزن را برای خود یدک می کشید به یکباره با مدیریت ضعیف رو به نابودی بسپارد و به جزء خرابه ای بیش و رشد فزاینده شهرسازی مدرن، دیگر چیزی از آن بجای نماند.

,

روستای کریک، سند زنده تاریخ کهن سرزمین چهار فصل

, روستای کریک، سند زنده تاریخ کهن سرزمین چهار فصل, روستای کریک، سند زنده تاریخ کهن سرزمین چهار فصل,

میراز محمد عبدی زاده که یکی از قدیمی ترین افراد ساکن در این روستا است در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه روستای کریک هم از نظر معماری و هم از نظرسنتی جزء روستاهای برتر استان و حتی جنوب کشور به حساب می آید،گفت: مرمت او بازسازی این روستا به عنوان سند زنده تاریخی و فرهنگ اصیل این استان بسیار مهم و الزامی است.

,

, ,

وی که در حال حاضر به عنوان رئیس شورای این روستا مشغول خدمت به مردم این روستا بوده به طبیعت بکر و دست این روستا در طی سالیان متمادی اشاره کرد و گفت:طبیعت بکر و دست نخورده ، خانه های گاه گلی و  قدیمی این روستا که قدمت برخی از آنها حتی به صد تا دویست سال هم می رسد بر زیبایی های این روستا افزود است.

,

قدمتی دوهزار ساله که هنوز پابرجاست

, قدمتی دوهزار ساله که هنوز پابرجاست, قدمتی دوهزار ساله که هنوز پابرجاست,

این سالکن روستای کریک قدمت این روستا را بیش از دو هزار سال در دامنه های زاگرس جنوبی و در پهنای دنا برآورد کرد کرد و گفت: به دلیل قرار گرفتن این روستا در این پهنه کوهستانی و داشتن آب و هوایی متنوع و بودن آب جاری در این منطقه  از قدیم از ایایم این روستا آبستن بسیاری از حوادث خوب و بد بوده که بر قدمت و فرهنگ این روستا افزوده است.

,

عبدی زاده در ادامه این روستا سند هویتی تاریخ کهن این سرزمین دانست وبا انتقاد از مسئولان ذیربط برای بازسازی این روستا گفت: در زمان مدیریت سابق میراث فرهنگی (ایزدی) کارهای خوبی برای بازسازی و مرمت این روستا انجام گرفت و حتی تفرجگاه و استراحتگاهی منتاسب برای زائران امامزده شاه عسکر(ع) این روستا بنا شد ،اما متأسفانه در چند سال اخیر با توجه به نبود ساختار کافی و پیگیری نکردن مسئولان ذیربط،بازسازی دیگر مکانهای این روستای توریستی و تاریخی به کلی متوقف شده که این توقف طولانی باعث تخریب بسیاری از جاذبه های آن شده است.

,

, ,

وی با بیان اینکه بیشتر روستا نشینان برای بازسازی خانه های قدیمی ،این خانه ها در خدمت این اداره گذاشته و آنها را رها کرده اند، گفت:خانه های قدیمی این روستا به دلیل داشتن بافتی تاریخی نیاز به مراقبت دارند و اگر از آنها به خوبی مراقبت نشود در اینده نچندان دور به کلی تخریب خواهند شد.

,

 درختانی که در سایه بی توجهی قطع می شوند

,  درختانی که در سایه بی توجهی قطع می شوند,  درختانی که در سایه بی توجهی قطع می شوند,

این ساکن روستای کریک قطع بی رویه برخی درختان کهنسال و زیبای این روستا از جمله بید های آبی در سایه کم توجهی مسئولان را موجب ضربات سنگینی به زیبایی این روستا دانست و افزود:اگر این درختان با این سرعت فزاینده قطع شوند شاید دیگر در آینده زیبایی از این روستا را نبینیم.

,

حسین پور دهیار روستای مرکزی کریک نیز گفت: امروز از کریک به عنوان ماسوله جنوب و سند هویتی استان چهارفصل و شهرستان دنا یاد می کنند و این مزیت ها باعث شده که این روستا امروز جایگاه خاصی در بین مستند سازان و حتی گردشگران داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه بیشتر خانه های پلکانی و خشتی این روستا به دلیل خالی شدن و حتی سست شدن پایه های نگهدارنده در حال تخریب هستند، بیان کرد: یکی از دلایلی که طرح تفصیلی و بازسازی در این روستا همچنان بر زمین مانده همکاری نکردن برخی از روستائیان است.

,

روستای به قدمت تاریخ کهن

, روستای به قدمت تاریخ کهن,

دهیار روستای کریک ادامه داد: امروز بافت قدیمی این روستا به زمان قاجار بر می گردد که قدمتی 200ساله دارد و این در صورتی است که یکجا نشینی در این روستا در دره قدیمی آن به دو هزار سال قبل و حتی زمان سلجوقیان بر می گردد.

,

, ,

حسین پور یکی از مزیت های بالقوه این رروستا را طبیعت بکر و دست نخورده آن دانست و افزود: تنها موضوعی که می تواند رونق گردشگری را در این روستا رقم بزند همت مسئولان و حتی همکاری کردن مردم است تا بتوان با ایجاد اردوگاه های بوم گردی و حتی مرمت بافت قدیمی هم به ایجاد شغل و هم به رونق اقتصادی آن کمک بسزایی کرد.

,

وی حضور بخش خصوصی در این روستا را یکی از بهترین ظرفیت ها برای سرپا نگه داشتن این روستا دانست و افزود: تنها موضوعی که می تواند امروز این روستا را از خطر نابودی نجات دهد ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری گردشگری در این زمینه است.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد معتقد است که 14 منطقه نمونه گردشگری و 11 روستای هدف گردشگری در این استان وجود دارد که توسعه زیرساخت‌ های این اماکن نیازمند جذب سرمایه گذاری است.
محمود باقری بیان کرد: 300 جاذبه گردشگری این استان بیشتر مجاور مناطق روستایی قرار دارد و در 20 نقطه از مناظر طبیعی زیرساخت‌ها فراهم شده است و در عین حال این مناطق به ویژه روستاهای هدف گردشگری از جمله تنگ تامرادی، کریک و مارین با استقبال چشمگیر گردشگران مواجه‌اند.

,
,

روستای کیک جاذبه بی نظیر استان چهار فصل

, روستای کیک جاذبه بی نظیر استان چهار فصل, روستای کیک جاذبه بی نظیر استان چهار فصل,

وی گردشگری را محور توسعه کهگیلویه وبویراحمد  دانست و افزود: رئیس جمهوری در نشستی که در جمع مجمع نمایندگان و استاندار این استان داشتند بر نقش گردشگری در توسعه تاکید کرد.
باقری وجود آداب و رسوم ایلی و محلی، غذاهای سنتی، نواها، گویش‌ها و پوشش محلی زنان و مردان دیار آریوبرزن ازجلوه‌های ویژه مردم شناسی به ویژه در مناطق بکر و روستایی این استان دانست و تصریح کرد: آب و هوای چهارفصل، وجود چشمه سارها، آبشارها، تنوع پوشش جنگلی و گیاهی در کنار بناهای تاریخی و بقاع متبرکه جلوه‌های دیگری از جاذبه‌های گردشگری روستایی کهگیلویه و بویراحمد است.

,
,

, ,

وی روستای کریک در شهرستان دنا را یکی از مهمترین روستاهای هدف گردشگری کهگیلویه وبویراحمد  دانست و گفت:بافت کم نظیر پلکانی روستای کریک با سازه‌های گلی و مهندسی جذاب با قدمت دیرینه سبب شده تا سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی روانه این روستای زیبا و دیدنی شوند.

,

توانمند سازی هدف اصلی میراث فرهنگی

, توانمند سازی هدف اصلی میراث فرهنگی, توانمند سازی هدف اصلی میراث فرهنگی,

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بوم گردی زمینه ساز رونق گردشگری روستایی است، گفت: توانمندسازی جوامع محلی در قالب ساماندهی منازل دارای شرایط خاص معماری و تاریخی برای اقامت گردشگران، راهبرد دولت برای رونق گردشگری روستایی در این استان است.
الماس قبادی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات تعمیر و تجهیز واحدهای روستایی و آموزش اهالی آن از برنامه‌های در دست اجرای توسعه گردشگری روستایی در این استان است.
وی ادامه داد: این طرح با هدف بهره وری از طبیعت بکر و خدادادی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله روستای کریک در توسعه صنعت گردشگری اجرا می‌شود.

,
,
,

پرداخت وام به روستائیان برای بازسازی و مرمت خانه های خشتی

, پرداخت وام به روستائیان برای بازسازی و مرمت خانه های خشتی, پرداخت وام به روستائیان برای بازسازی و مرمت خانه های خشتی,


وی افزود: به هر یک از متقاضیان احداث اقامتگاه مسافرتی در روستاهای استان چهار فصل تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و دوره بازپرداخت پنج ساله پرداخت می‌شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح توسعه گردشگری در روستاهای این استان با مشارکت صندوق کارآفرینی امید اجرا و هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد.
قبادی گفت: تاکنون پرونده 40 متقاضی دریافت این تسهیلات به بانک عامل معرفی شده است.
لازم به ذکر استﺭﺍﻫﮑﺎﺭ ﻫﺎﯾﯽ که ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﻧﻖ ﺑﺨﺸﯿﺪﻥ ﻭ ﭘﺮ ﺭﻧﮓ ﺗﺮ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺟﻠﻮﻩ ﻫﺎﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﯼ ﻭ ﺟﺬﺏ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮ ﺑﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯽ ﮐﺸﻮﺭ میتوانند کارساز واقع شوند، اگر اصولی و با مدیریت صحیح و پیگیر بودن مسئولان همراه باشد، میتوان روستای کَریَک را به یکی از قطب های مهم گردشگری در کشور تبدیل کرد.

,
,
,
,
,

, ,

ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﻗﺎﻣﺘﮕﺎﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﺩﺷﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﻮﺭﯾﺴﺘﻬﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯿﺎﻥ، چیزی شبیه خانه های بوم گردی که گردشگران علاقه زیادی به اقامت در چنین خانه هایی با معماری خشتی و سنتی نشان میدهند و همچنین صنایع دستی و غذا های محلی نیز از ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍه های ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺟﻬﺖ ﮐﺴﺐ ﺩﺭﺁﻣﺪ برای ﺭﻭﺳﺘﺎﯾﯿﺎﻥ است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه