اخبار داغ

شهید رحمان رحیم پور/

شهید پایگلانی که میهمان گلزار شهدای بهشت محمدی(ص) سنندج است

شهید پایگلانی که میهمان گلزار شهدای بهشت محمدی(ص) سنندج است
به دلیل ناامنی منطقه بستگان شهید رحمان رحیم پور نتوانستند پیکرش را به زادگاهش منتقل کنند و قسمت آن بود که پیکر خونین شهید رحمان رحیم پور را در گلزار شهدای بهشت محمدی(ص) سنندج دفن شود و ایشان برای همیشه میهمان لاله های پرپر شده سنندج باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید رحمان رحیم پور در روز چهارم تیر ماه سال 1332 در روستای پایگلان از توابع شهرستان سروآباد در خانواده ای مستضعف دیده به جهان گشود. پدرش حسن به کشاورزی و باغداری و مادرش سلما به امر خانه داری اشتغال داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

فقر حاکم بر خانواده رحمان را از تحصیل بازداشت، ایشان از همان دوران کودکی در کنار پدرش مشغول کار و تلاش بود و در امور کشاورزی و دامپروری فعالیت داشت. رحمان زمانی که پا در مرحله جوانی گذاشت، سنت حسنه ازدواج را به جا آورد و زندگی مشترکش را در کنار همسرش آغاز کرد و صاحب یک فرزند پسر به نام «برزان» شد.

,

 

,

کاک رحمان یکی از بنده های پاک خدا بود و حُسن سلوک و اخلاق نیکویش از ایشان انسانی نمونه ساخته بود. زمانی که محور پایگلان توسط رزمندگان سپاه اسلام در حال پاکسازی بود و غریو فریاد هایشان بر قلل رفیع منطقه طنین انداز بود، مردم حماسه ساز این روستا عاشقانه آغوش استقبال بر این رزمندگان گشودند و به پاس رهایی از چنگال بی باوران، گروه گروه به سازمان پیشمرگان مسلمان کرد ملحق شدند و برای دفاع از دین و مردمشان سلاح بر دست گرفتند.

,

 

,

شهید رحیم پور جزء پیش قراولان این حرکت ماندگار بود. شهید رحیم پور مردانه وارد عرصه مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی شد و عاشقانه در این مسیر حرکت کرد و حماسه های ماندگاری آفرید. پس از چند ماه مبارزه با ضدانقلاب سرانجام در روز 29 بهمن ماه سال 1360 در حمله مزدوران اجنبی به پایگاه روستای چشمیدر هدف ترکش آر.پی.جی آنان قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

,

 

,

شهید رحمان رحیم پور پس از مجروحیت جهت مداوا به مراکز درمانی مریوان، سنندج و سپس تهران اعزام شد، اما درمان کارساز نبود و روز بعد یعنی 30 بهمن ماه سال 1360 در تهران جان به جان آفرین تسلیم و همراه قافله نور آسمانی شد. به دلیل ناامنی منطقه بستگانش نتوانستند پیکر شهید رحیم پور را به زادگاهش بازگردانند و قسمت آن بود که پیکر خونین ایشان را در گلزار شهدای بهشت محمدی(ص) سنندج دفن شود و شهید رحمان رحیم پور برای همیشه میهمان لاله های پرپر شده سنندج باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه