اخبار داغ

گزارشی از چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش بیجار؛

امام جمعه: آموزش و پرورش از سیاست های بنیادین نظام است/جعفری:75 مصوبه شورای آموزش و پرورش اجرا شده است

امام جمعه: آموزش و پرورش از سیاست های بنیادین نظام است/جعفری:75 مصوبه شورای آموزش و پرورش اجرا شده است
چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش بیجار با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بیجار بام ایران،صبح امروز جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار با حضور قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان و اعضای شورا در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

حجت الاسلام علی مرادی در این جلسه با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت زینب (س) ، اظهار داشت: حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت است.

,

وی با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام ، افزود: تعلیم و تربیت از سیاست های بنیادین اسلام و اهداف زیربنایی بعثت رسول اکرم (ص) است.

,

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه آموزه های اسلام ، سراسر دعوت به تحصیل و علم آموزی است، عنوان کرد:از نگاه قرآن دانش مایه بالندگی و یکی از شرایط پیشرفت و رهبری است.

,

مرادی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش ، بیان داشت: امر شورا و مشورت در دین مبین اسلام از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره به نام شورا به آن اختصاص داده است.

,

وی بر فراهم کردن امکانات آموزش مناسب برای دانش آموزان و استفاده بهینه از دانش روز برای پیشرفت جایگاه علمی دانش آموزان توسط معلمان تاکید کرد.

,

غلامرضا جعفری مدیر آموزش و پرورش بیجار نیز در این جلسه با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش ، اظهار داشت: تشکیل شورای آموزش و پرورش گامی بلند در تحقق فرهنگ مشارکت است.

,

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور ، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام اسلامی به حساب می آید، گفت: مشارکت فکری در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت کشور موجب پیشرفت آن می شود.

,

 

,

, ,

مدیر آموزش و پرورش بیجار از تشکیل چهار جلسه شورای آموزش و پرورش در طول سال جاری خبر داد و بیان داشت: 75 مصوبه حاصل برگزاری این جلسات است.

,

جعفری گفت: 11 مصویه آموزش ، 2 مصوبه پرورشی ، 3 مصوبه اداری مالی ، 5 مصوبه عمرانی جمعه 22 مصوبه حاصل برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش در سه ماهه اول سال 96 است.

,

وی تصریح کرد: جلسه شورای آموزش و پرورش در سه ماهه دوم سال جاری دارای 23 مصوبه بود ، که 6 مصوبه آن آموزشی ، 3 پرورشی، 7 اداری مالی ، 5 مصوبه عمرانی و یک مصوبه رفاهی حاصل برگزاری این جلسه بود.

,

مدیر آموزش و پرورش بیجار ادامه داد: در سه ماهه سوم و چهارم شورای آموزش و پرورش در سال 96 جمعا 30 مصوبه به تصویب رسید و تا کنون به خوبی اجرا شده است.

,

موفقیت دانش آموزان بیجار در کنکور

, موفقیت دانش آموزان بیجار در کنکور,

جعفری اضافه کرد: امتحانات نهایی و رتبه های برتر کنکور از پارامترهای مهم موفقیت آموزشی است که شهرستان بیجار در سنوات گذشته رتبه اول امتحانات نهایی در بین نواحی 16 گانه استان کردستان را کسب کرده است.

,

وی با اعلام این خبر که آموزش و پرورش بیجار در سال گذشته و سال جاری رتبه نخست کنکور را به دست آورده است ، گفت: سال گذشته تا رتبه سه هزار 73 داشتیم که نسبت به سال قبل 45 نفر بودند 67 درصد رشد داشته است.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: 26 نفر از دانش آموزان شهرستان بیجار در کنکور سال گذشته رتبه زیر هزار را کسب کرده اند.

,

373 نفر از دانش آموزان پیش دانشگاهی بیجار به دانشگاه های دولتی راه پیدا کردند

, 373 نفر از دانش آموزان پیش دانشگاهی بیجار به دانشگاه های دولتی راه پیدا کردند,

جعفری ادامه داد: از مجموع 373 دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرستان بیجار 36.56 درصد وارد دانشگاه های دولتی شدند که میانگین استانی آن 26.50 بوده که شهرستان بیجار 10 نمره بالاتر از میانگین استانی است.

,

وی در خصوص تعداد دانش آموزانی که وارد دانشگاه ها شدند ،افزود: سال گذشته 206 نفر  از دانش آموزان وارد دانشگاه های دولتی شدند که این تعداد امسال به 221 نفر رسیده است.

,

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار ادامه داد: دانش آموزان بیجار در کسب رشته های تاپ یا رشته های دانشگاه برتر توانستند حرفی برای گفتن دارند و رتبه های اول و دوم استان را کسب کرده اند.

,

وی تصریح کرد: دانش آموزان شهرستان بیجار به میانگین درصد در سال گذشته رتبه وم پزشکی استان کردستان را کسب کردند.

,

کسب رتبه های برتر توسط مدارس نمونه دولتی بیجار

, کسب رتبه های برتر توسط مدارس نمونه دولتی بیجار,

جعفری عنوان کرد: میزان پذیرفته شدگان در رشته پزشکی در کنکور سال گذشته از 6 نفر به 9 نفر رسید که نوید بخش حضور دانش آموزان فعال و پویا در این شهرستان است.

,

مدیر آموزش و پرورش بیجار از کسب رتبه دوم و چهارم استانی توسط دبیرستان نمونه دولتی پسرانه شهید رجایی و نمونه دولتی کوثر در بین 24 آموزشگاه نمونه دولتی استان کردستان خبر داد.

,

وی در قسمت دیگری از سخنان خود در خصوص پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش بیجار گفت: مدرسه 12 کلاسه حجاب ، استخر آموزش و پرورش، ساخت خوابگاه کوثر و بازسازی مدرسه کاشانی جزء پروژه ه های نیمه تمام آموزش و پرورش این شهرستان است.

,

جعفری با بیان اینکه برای اتمام پروژه مدرسه 12 کلاسه حجاب نیازمند 800 میلیون تومان اعتبار هستیم، اعلام کرد: خوابگاه مدرسه کوثر تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که برای اتمام آن 950 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

,

برگزاری 25 یادواره شهدا از ابتدای سال تحصیلی تا کنون

, برگزاری 25 یادواره شهدا از ابتدای سال تحصیلی تا کنون,

مدیر آموزش و پرورش بیجار در خصوص برنامه های فرهنگی و پرورشی مدارس این شهرستان گفت: با همکاری حوزه علمیه در 60 مدرسه شهر و روستهای بیجار نماز جماعت برگزار می شود.

,

برگزاری 25 یادواره شهدا ، برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات پرسش مهر با حضور 545 دانش آموز ، برگزاری محفل انس با قرآن ، اعزام 160 نفر از دانش آموزان در دو نوبت به اردوی راهیان نور غرب و جنوب کشور ، برگزاری المپیادهای درون مدرسه ای و راهیابی تیم فوتسال متوسطه این شهرستان به جمع 4 تیم برتر استان از مهمترین رخدادهای فرهنگی  و پرورشی از ابتدای سال تحصیلی جدید تا کنون است.

,

 

,

, ,

13 میلیارد از ادارات شهرستان بیجار طلب داریم

, 13 میلیارد از ادارات شهرستان بیجار طلب داریم,

شهردار بیجار نیز در این جلسه از طلب 13 میلیاردی شهرداری از ادارات مختلف شهرستان خبر داد که 4 میلیارد آن مربوط به آموزش و پرورش این شهرستان است.

,

وی گفت: شهرداری بیجار با توجه به داشتن بدهی های خیلی زیاد آماده هر گونه همکاری با ادارات شهرستان به ویژه آموزش و پرورش که متولی کار تعلیم و تربیت دانش آموزان این سرزمین است هست.

,

 

,

, ,

هشدار افزایش بزهکاری به خاطر نبود اشتغال و آموزش مناسب

, هشدار افزایش بزهکاری به خاطر نبود اشتغال و آموزش مناسب,

باقر بهاری بعنوان نماینده اولیاء و مربیان در جلسه شورای آموزش و پرورش بیجار سخن گفت.

,

وی با اظهار گلایه از وضعیت نامناسب مدرسه نمونه دولتی دخترانه کوثر اظهار داشت: مدرسه ای که از داشتن کمترین امکانات آموزشی فرسوده است چگونه می تواندبرای دانش آموزان رغبت ایجاد کند.

,

وی نسبت به افزایش بزهکاری در سطح شهرستان به خاطر نبود اشتغال و امکانات آموزشی مناسب هشدار داد.

,

مشاور آموزش و پرورش بیجار در ادامه سخنان خود از مدیریت آموزش و پرورش بیجار خواست نسبت به مدارس حاشیه ای شهر بیجار توجه بیشتری داشته باشد و برای مدیریت این مدارس از افراد مجرب و کارآزموده استفاده کند.

,

بهاری ادامه داد: بعد از گذشت 39 سال از انقلاب اسلامی هستند خانواده های که بعلت فقر فرهنگی از فرستادن دختران خود به مدرسه امتناع می کنند و آموزش و پرورش برای این خانواده ها باید برنامه خاصی داشته باشد.

,

نبود مدرسه تیزهوشان یکی از علل مهاجرت خانواده ها است

, نبود مدرسه تیزهوشان یکی از علل مهاجرت خانواده ها است,

زهرا صیفی زداه بعنوان نماینده مدیران مدارس شهرستان بیجار مشکلاتی را بیان کردند.

,

وی گفت: یکی از علل مهاجرت مردم بیجار نبود امکانات آموزشی پیشرفته است که نبود مدرسه تیزهوشان در این شهرستان در راس آنها قرار دارد.

,

وی از کمبود سرانه آموزش و پرورش گلایه کرد و بیان داشت: متاسفانه برای برخی هزینه های جاری مدارس با مشکل رو به رو هستیم.

,

مدیر دبیرستان فاطمیه بیجار از فرسودگی و قدمت برخی مدارس دخترانه شهرستان بیجار گفت: و اعلام کرد: نوسازی مدارس و تجهیز آن به امکانات پیشرفته آموزشی موجب ارتقاء علمی و فرنگی دانش آموزان می شود.

,

 

,

, ,

اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون برای اتمام استخر آموزش و پرورش

, اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون برای اتمام استخر آموزش و پرورش,

فرماندار شهرستان بیجار نیز در این جلسه با تبریک هفته آموزش و پرورش ، اظهار داشت: آموزش و پرورش دستگاهی است که به تنهایی نمی تواند از پس مشکلات خود برآید و نیازمند همکاری ادارات و تعامل دستگاه های خدمات رسان در شهرستان است.

,

وی از اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون تومان از محل تملک دارئی ها برای اتمام ساخت استخر آموزش و پرورش خبر داد و بر همکاری دستگاه های خدمات رسان با آموزش و پرورش تاکید کرد.

,

لازم به ذکر است در این مراسم از اعضای شورای آموزش و پرورش بیجار با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه