اخبار داغ

شهردار مشهد اعلام کرد:

8 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری مشهد در سال 97

8 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری مشهد در سال 97
شهردار مشهد گفت: بودجه سال 97 شهرداری مشهد، بیش از هشت هزار میلیارد تومان خواهد بود که شامل سه هزار میلیارد تومان نقدینگی و شش هزار میلیارد تومان تملک سرمایه‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ قاسم تقی‌زاده خامسی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه امروز اولین بودجه مدیریت شهری جدید تقدیم شورا پنجم می‌شود، گفت: با تلاش مستمر و همراهی معاونین و همکارانم در شهرداری، بودجه این سازمان بدون تاخیر تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

شهردار مشهد در خصوص بودجه سال 97 شهرداری این کلانشهر، بیان کرد: برای تدوین این بودجه، پنج ماموریت به معاونین خود محول کرده‌ام.

,

 

,

وی ادامه داد: توسعه متوازن سرمایه‌ها با محوریت طرح جامع شهری، هدایت بودجه به سوی اولویت‌ها، زمینه‌سازی برای شهری مولد و شهروندمدار با ارتقاء سرمایه اجتماعی، حذف هزینه‌های غیرضروری و هوشمندسازی شهر، استقرار مدیریت علمی، برنامه‌ریزی و برنامه‌محور، استقرار خزانه متمرکز، شفافیت مالی و کارآمد کردن توزیع منابع مالی و تمرکز بر بازپرداخت بدهی‌ها به پیمانکاران و بانک‌ها جزو اهداف بودجه سال 97 است.

,

 

,

تقی زاده ضمن اشاره به ای نکته که تورم و رکود در فضای اقتصادی کشو، جزو تهدیدهای این بودجه است، تصریح کرد: در شرایط رکود، وضعیت توسعه و ساختمان‌سازی بسیار ضعیف است، به طوری که ما از سال 93 تا 96، 47 درصد کاهش درآمد در حوزه پروانه ساختمانی داشته‌ایم.

,

 

,

شهردار مشهد درآمد پایدار شهرداری را کم و  فقط 20 درصد از منابع شهرداری مشهد پایدار دانست و اضافه کرد: در ساختار اصلاحی جدید که مورد موافقت وزارت کشور قرار گرفته است، باید 6337 نفر در پست سازمانی شهرداری قرار گیرند، ولی تعداد نیروی حاضر در شهرداری 11 هزار 350 نفر است.

,

 

,

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در شهرداری 10 نوع قرارداد انسانی داریم در خصوص نیروهای وابسته به شهرداری، گفت: در حال حاضر، 3 هزار و 950 نیروی انسانی وابسته به شهرداری داریم که موجب شده است در ساختار تورم خاصی ایجاد کند.

,

 

,

تقی زاده اضافه کرد: 55 درصد تورم نیروی انسانی داریم که بعید می‌دانم در جایی از کشور شاهد این حجم از کثرت نیرویی باشیم.

,

 

,

شهردار مشهد بدهی‌های شهرداری مشهد را در سال 94، دو هزار و 840 میلیارد تومان خواند و ابراز کرد: بدهی این سازمان در سال 96 با رشد 217 درصدی به 9 هزار میلیارد تومان رسیده است.

,

 

,

وی با بیان این موضوع که متاسفانه هیچ‌کدام از طرح‌های تفصیلی از حیث اقتصادی مطالعه نشده است، یکی از تهدیدات را اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های شهری اعلام کرد و گفت: ما 6 هزار و 125 میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های خطوط 1، 2 و 3 قطار شهری و 2144 میلیارد تومان و برای تکمیل فازهای توسعه عمرانی نیاز داریم.

,

 

,

خامسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این مطلب که مدیریان شهری به شهرداری به عنوان یک دستگاه ثروتمند و بدون حساب و کتاب نگاه می‌کردند، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهرداری مشهد مشکلات بزرگی دارد و نمی‌تواند مانند سابق در خدمت دستگاه‌های دیگر باشد.

,

 

,

شهردار مشهد با بیان اینکه در خصوص مطالبات شهرداری مشهد مقدس از دولت نامه‌ای به معاون اول نوشتم و وی به آقای نوبخت ارجا دادند، بیان کرد: امیدوار هستیم که بخشی از مطالبات شهرداری، امسال پرداخت شود.

,

 

,

وی افزود: دولت به شهرداری بابت سود مشارکت اوراق باید 11 هزار میلیارد تومان پرداخت کند که امیدوارم این میزان پرداخت شود.

,

 

,

تقی‌زاده خامسی چابک‌سازی سازمانی را یکی از اهداف بیان کرد و ادامه داد: در خدمات شهری الگوهایمان پیشرفته نیستند و باید از پروژه  جدید صرف‌نظر کنیم، مگر اینکه 100 درصد منابعش از خارج تامین شود.

,

 

,

شهردار مشهد در پایان با بیان اینکه 6 درصد از منابع بودجه سال 97 شهرداری مشهد را کمک دولت تشکیل داده است، یادآور شد: بودجه سال 97 این سازمان را  92 درصد درآمدهای عمومی و دو درصد واگذاری سرمایه‌ای تشکیل می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه