اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اعلام کرد:

پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان نیشابوری

پرداخت بیش از 2 میلیارد تومان خسارت به کشاورزان نیشابوری
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: خسارت محصولات بهاره به طور کامل و مزارع گندم و جو نیز تا 30 درصد پرداخت شده است که کل خسارت پرداختی در سال زراعی قبل بیش از دو میلیارد تومان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطارنیوز، محمد علی فرهمند در نشست خبری که ظهر امروز با عنوان تجلیل از کشاورزان برتر برگزار شد، گفت: کشاورزان نمونه ما با استفاده از روش های نوین کشاورزی موفق به افزایش تولید و کیفیت محصولات کشاورزی شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عطارنیوز,

 

,

وی افزود: میانگین تولید جو و گندم در سطح شهرستان در هر هکتار سه و نیم تن است در حالی که با استفاده از روش های نوین کشاورز نمونه ما به تولید هشت تن در هکتار دست پیدا کرده است.

,

 

,

فرهمند گفت: سالانه در کشور برای پنج میلیون نفر غذا تولید می کنیم که متأسفانه از بین می رود.

,

 

,

وی ا اشاره به اینکه دو پروژه مهم کشاورزی را در حال انجام داریم، ادامه داد: با انتقال آب از منابع آبی تا مزارع کشاورزی در سطح137کیلومتر نقش مؤثری در اصلاح مصرف آب داشته ایم.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور با اشاره به اجرای سیستم های نوین کشاورزی، گفت: در دو سال گذشته با اجرای 4500 هکتار سیستم آبیاری با بودجه ای معادل 30 میلیارد تومان انجام شده است، تسیح لیزری نیز حدود 25 درصد مصرف آب را کاهش می دهد که تاکنون2500هکتار از اراضی بخش میان جلگه نیشابور به این سیستم مجهز شده اند.

,

 

,

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های اداره هواشناسی در بهمن و اسفندماه بارندگی های متوسطی را شاهد خواهیم بود که متأسفانه تاکنون کل بارندگی های شهرستان تنها هشت میلی متر بوده است.

,

 

,

فرهمند گفت: با خرید تضمینی زعفران از ابتدای آذرماه دست واسطه ها را قطع کردیم، 10درصد وجه زعفران را به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت کرده ایم و باقی مانده آن را در ول سه ماه پرداخت می کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به آبیاری صیفی جات با آب فاضلاب گفت: به هیچ عنوان آبیاری صیفی جات با آب فاضلاب استاندارد نیست و در صورت مشاهد برخورد قانونی خواهد شد.

,

 

,

فرهمند گفت: خسارت محصولات بهاره به طور کامل پرداخت شده است، پرداخت خسارت مزارع گندم و جو نیز تا 30درصد پرداخت شده است که کل خسارت پرداختی در سال زراعی قبل بیش از دو میلیارد تومان بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه