اخبار داغ

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آران و بیدگل:

بازسازی شبکه فرسوده آب روستایی آران و بیدگل/ هدر رفت آب بخش روستایی دو درصد کمتر از میانگین کشوری است

بازسازی شبکه فرسوده آب روستایی آران و بیدگل/ هدر رفت آب بخش روستایی دو درصد کمتر از میانگین کشوری است
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آران و بیدگل، گفت: میانگین کشوری هدر رفت آب آشامیدنی روستایی ۳۰ درصد اعلام شده که در آران و بیدگل این میزان دو درصد کمتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهاب الدین شاکری در گفتگو با خطب شکن، با بیان این که زنگ خطر سال‌های بحرانی و خشک منطقه به صدا درآمده است، اظهار کرد: کاهش بارندگی، خشکسالی‌های پیاپی و پایین آمدن سطح آب زیر زمینی روستاها، شهرستان را با بحران کم آبی جدی مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آران و بیدگل اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده آب روستایی را مهم‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف آب این بخش دانست و تصریح کرد: بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب روستایی شهرستان اختصاص داده شده است.

,

وی از خطای کنتور، نشت، شکستگی لوله و فرسودگی خط‌های انتقال آب به عنوان عوامل هدر رفت آب روستایی نام برد و گفت: میانگین کشوری هدر رفت آب آشامیدنی روستایی ۳۰ درصد اعلام شده که در آران و بیدگل این میزان دو درصد کمتر است.

,

شاکری از اجرای سه طرح بازسازی و اصلاح در شبکه آب روستایی شهرستان خبر داد و افزود: یک طرح در روستای حسین آباد و دو طرح در محمدآباد در حال اجراست که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

,

وی اضافه کرد: فاز اول اصلاح شبکه آب حسین‌آباد با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال تکمیل شده است و طرح اصلاح شبکه آب محمدآباد نیز با اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی در مراحل پایانی قرار دارد.

,

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی آران و بیدگل خاطرنشان کرد: مخزن ذخیره آب محمدآباد نیز با اعتباری بیش از شش میلیارد ریال در سال آینده به پایان می رسد.

,

انتهای پیام/ گ.ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه