اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه:

تهدیدهای زلزله را باید به فرصت تبدیل کنیم/ لزوم مشارکت مردم در عملیات بازسازی

تهدیدهای زلزله را باید به فرصت تبدیل کنیم/ لزوم مشارکت مردم در عملیات بازسازی
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : زلزله اخیر یک تهدید جدی بود که باید همه تلاش کنیم که به فرصتی برای توسعه شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب تبدیل شود و این امر با همکاری و مشارکت مردم نیز محقق می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، اظهار داشت: استان معین اصفهان درسطح شهرستان سرپل ذهاب، استان معین مرکزی درمنطقه سراب ذهاب،استان معین اردبیل  دردهستان جگیران و پشت تنگ  و استان معین همدان در دهستان بشیوه و پاطاق کارآواربرداری و بازسازی دراین نقاط زلزله زده را برعهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازی دراز,

 

,

وی با اشاره به شفاف سازی ویژگی و تفاوت های واحدهای احداثی نوع یک و نوع دو و همچنین واحدهای تعمیری نوع یک و نوع دو گفت: واحدهای احداثی نوع یک واحدهای هستند که تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند اما واحدهای احداثی نوع دو واحدهای  فرسوده ای هستند که ازلحاظ سازه ای آسیب ندیده اند و فقط نیاز به بازسازی و مقاومت دارند، اما به لحاظ پرداخت تسهیلات بلاعوض واحدهای احداثی نوع یک و دو هیچ تفاوتی باهم ندارند.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: تعین نوع شدت آسیب در واحدهای آسیب دیده توسط کارشناسان بنیاد مسکن ستادهای معین صورت گرفته است لذا واحدهای تعمیری نوع یک نیازبه مرمت و نازک کاری دارند و این کارهم باید زیرنظرکارشناسان مقاوم سازی انجام گیرد و واحدهای تعمیری نوع دو واحدهای هستند که نیاز به جابجایی تیرآهن،کاشیکاری،گچ و اصلاح نما دارند.

,

, ,

وی با اشاره به وضعیت اسکان موقت مستاجرین روستایی و شهری گفت: به مستاجرین واحدهای که تخریب شده اند جهت تامین اسکان موقت مبلغ 5میلیون تومان پرداخت می شود و تاکنون بالغ بر 1900 واحد مستاجراین مبلغ را دریافت کرده اند و مستاجرین تعمیری که واحد آنها ظرف مدت یک ماه الی 45 روز مرمت و مقاوم سازی می شوند می توانند مجدد به واحد خود بازگردند، به لحاظ محدودیت در وسعت جغرافیایی شهرستان و عدم مالکیت مستاجرین برای جانمایی کانکس ، این امر مقدور نمی باشد که به تمام مستاجرین کانکس تعلق گیرد.

,

 

,

این مقام مسئول افزود:عملیات تعمیر 1هزار و 594واحد به اتمام رسیده است و مستاجرین این واحدها می توانند به چرخه زندگی خود بازگردند.

,

, ,

وی درخصوص کارشناسی مجدد واحدهای آسیب دیده بیان داشت: وقوع پس لرزه ها پس از زلزله اصلی تا 3 الی 4 ماه امری طبیعی است لذا صاحبان ملک می توانند اعترض خود را نسبت به کارشناسی مجدد به ستادهای معین منطقه اعلام دارند تا زمان رسیدگی به پرونده نوع آسیب مجدد توسط کارشناسان بازنگری شود و نظرنهایی کارشناسان اعمال خواهد شد.

,

 

,

خواجه ای در رابطه با تامین سرویس های بهداشتی در سطح منطقه زلزله زده گفت: بنیاد مسکن متولی تامین سرویس بهداشتی نیست وخارج از وظیفه این نهاد است اما به لحاظ فراهم سازی رفاه حال مردم، متعهد شدیم 200 واحد ست سرویس بهداشتی و استحمام در شهرستان مستقر کنیم و این تعداد در حال ساخت است که تاکنون 80 واحد در منطقه جانمایی شده است و تعدادی هم در طی هفته آینده وارد شهرستان خواهد شد.

,

 

,

وی اتمام عملیات آواربرداری در روستاهای تابعه سرپل ذهاب را 90درصد اعلام کرد و افزود: در سطح شهر به لحاظ اینکه هم تخریب و هم آواربرداری در حال انجام است کار به سرعت پیش نمی رود اما به شرط همکاری و مشارکت مردمی و پای کارآمدن آنها تلاش خواهیم کرد تا یک سال آینده واحدها به بهره برداری برسند.

,

, ,

وی گفت: پی کنی و عملیات بازسازی در روستاها آغاز شده است اما در سطح شهر به لحاظ اینکه دفاتر فنی نظام مهندسی مستقر نشده و نقشه ای صادرنکرده است و شهرداری نیز صدور پروانه ساختی برای مالک نداشته است تاکنون بازسازی در شهر صورت نگرفته است و این مهم در صورت همکاری نظام مهندسی و شهرداری محقق خواهد شد ، لذا تا مجوز پروانه ساخت برای مالک صادر نشود بنیاد مسکن نمی تواند درعملیات بازسازی هیچگونه اقدام داشته باشد وبه کار خود سرعت بخشد.

,

 

,

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه درپایان گفت: با توجه به اینکه در زلزله اخیر دراستان کرمانشاه عزیزانی از دست رفته اند اما باید این تهدید به یک فرصت تبدیل کنیم ومردم با استفاده حداکثری در سریعترین زمان ممکن پای کارباشند ،کار بازسازی شروع کنند و با ستادهای معین همکاری کنند، زیرا که یک روز هم زودتر مردم وارد اسکان دائم شوند یک روز است و آن یک روز یک مأمن امنی دارند و برای ما بسی باارزش است ، انشالله با کمک همدلی و همیاری همدیگر در سریعترین زمان ممکن جشن پایان بازسازی در سطح استان کرمانشاه را نیز بگیریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه