اخبار داغ

رئیس نظام مهندسی خلیل آباد مطرح کرد؛

افزودن یک سال به عمر مفید ساختمان‌ها، صرفه‌جوی 4 هزار میلیارد تومان به دنبال دارد

افزودن یک سال به عمر مفید ساختمان‌ها، صرفه‌جوی 4 هزار میلیارد تومان به دنبال دارد
رئیس نظام مهندسی شهرستان خلیل آباد گفت: چنانچه بتوانیم تنها یک سال عمر مفید ساختمان‌ها را در کشور افزایش دهیم، به ازای هر سال چهار هزار میلیارد تومان هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، شاهین بلوریان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه ایران از جمله کشورهای لرزه خیز دنیاست و بهترین شاهد آن هم وقوع زلزله های مکرر تاریخی در پهنه ایران بزرگ است، گفت: هشدارهای لازم در سال های اخیر در این باره به عموم مردم توسط رسانه ها، متخصصین و نهادهای ملی انتقال داده شده که بسیار مفید ارزیابی می شود؛ اما کافی به نظر نمی آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با تأکید بر اینکه ایجاد ترس و وحشت از زلزله کار خداپسندانه ای نیست، لیکن دادن آگاهی به مردم آن هم به صورت تدریجی و مستمر در مهم ترین مسئله زلزله با توجه به داشتن زمان کافی جهت پیاده سازی برخی برنامه های ایمنی منازل امری حیاتی و منطقی به نظر می آید، تصریح کرد: موضوع و مدیریت ابعاد مختلف یک زلزله احتمالی در یک شهر بسیار پیچیده است، ولی یکی از مهم ترین ارکان آن مقاوم سازی بناها برای مقابله با زلزله محتمل است.

,

 

,

وی اظهار داشت: ساختمان های قدیمی تقریباً به صورت کامل فاقد ملزومات لازم در مقابل زلزله هستند، اما ساختمان های جدیدتر به خصوص طی 10 سال گذشته با اجرای بدی که داشته اند؛ نمی توان حساب کامل روی ایمنی آن‌ها باز کرد.

,

 

,

بلوریان به نبود آمار و اطلاعات دقیق از ساختمان های عمومی و شخصی غیر مقاوم اشاره و ابراز کرد: ابتدا باید کار استخراج آمار و اطلاعات را انجام داده و پس از آن نسبت به مقاوم سازی ساختمان ها اقدام کنیم تا در بروز حوادث، خسارت انسانی نداشته باشیم و خسارت مالی نیز کاهش پیدا کند.

,

 

,

وی افزود: رعایت مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهای جدید و شناسنامه دار کردن این ساخت و سازها تأثیر خوبی در مقاوم سازی منازل دارد.

,

 

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان شهرستان خلیل آباد نگرانی مردم را از ساختمان هایی که در آن ساکن هستند به حق دانست و گفت: البته برخی از ساختمان ها توجیه اقتصادی برای مقام سازی ندارند، لذا بانک ها و دولت باید به کمک بیایند و سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری هم مشوق هایی در نظر بگیرند تا مردم با مقاوم سازی خانه های خود، در مکانی امن زندگی کنند.

,

 

,

وی با اشاره به تعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری خلیل آباد گفت: بیشترین مکاتبات سازمان نظام مهندسی ساختمان، با شهرداری است و کیفیت ایمنی سازه های شهرستان، ماحصل همین تعامل و همراهی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه دهیاران و اعضای شوراهای روستا در خصوص مقاوم سازی خانه های روستایی باید توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: هرگونه عملیات ساختمانی اعم از طراحی، محاسبه، اجرا، نظارت، تعمیر و نگهداری توسط افراد دارای صلاحیت در شهرها روستاها انجام شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه اکثر خانه های روستایی و شهری به روش های سنتی احداث شده اند، گفت: تمامی خانه های روستایی و بافت قدیمی شهر فرسوده نیستند؛ چراکه با مصالح بادوام ساخته شده اند؛ اما چون ساخت آن ها به صورت غیر فنی بوده، در برابر حوادث آسیب پذیرند.

,

 

,

بلوریان با اشاره به اینکه برای ساخت و ساز خانه های مقاوم نیازمند همکاری بیشتر بانک ها هستیم، تصریح کرد: با مشارکت مهندس ناظر بر ساخت و سازهای شهری و روستایی شهرستان نظارت جدی می شود.

,

 

,

وی بیان کرد: با فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان تلاش می کنیم با رعایت نکات فنی در ساخت و سازها از تحمیل هزینه های اضافی جلوگیری شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه عمر مفید ساختمان ها در ایران کمتر از کشورهای دیگر جهان است، بیان داشت: عمر مفید ساختمان ها در ایران 30 سال است که باید با نظارت جدی بر نحوه ساخت نسبت به افزایش این عمر مفید اقدام شود.

,

 

,

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خلیل آباد اظهار داشت: اگر بتوانیم تنها یک سال عمر مفید ساختمان ها را در کشور افزایش دهیم، به ازای هر سال چهار هزار میلیارد تومان هدر رفت سرمایه ها جلوگیری می شود.

,

 

,

بلوریان در پایان خاطرنشان کرد: با تعامل و ارتباط خوب سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و شهرداری زمینه افزایش کیفیت ساخت و ساز در شهرستان فراهم شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه