اخبار داغ

پاسخ معاون شهردار بیرجند به گلایه مندی اهالی بافت فرزان از کاهش عرض معبر؛

شهرداری مجری طرح تفصیلی است/ هیچ دخل و تصرفی در طول و عرض معابر نداریم

شهرداری مجری طرح تفصیلی است/ هیچ دخل و تصرفی در طول و عرض معابر نداریم
معاون عمرانی شهرداری بیرجند گفت: برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، شهرداری طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، اهالی و ساکنان بافت فرزان بیرجند، در نامه ای به استاندار خراسان جنوبی گلایه مندی خود از کاهش عرض معبر بافت فرزان به سمت پل موسی ابن جعفر(ع) اعلام و درخواست پیگیری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,  , خاورستان،, خاورستان،,  اهالی و ساکنان بافت فرزان بیرجند، در نامه ای به استاندار خراسان جنوبی گلایه مندی خود از کاهش عرض معبر بافت فرزان به سمت پل موسی ابن جعفر(ع) اعلام و درخواست پیگیری کردند.,

 

علی عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: شهرداری در طرح فرزان متولی آماده سازی یک دهانه پل بر روی رودخانه خیابان موسی ابن جعفر(ع) است که قرار بوده راه و شهرسازی در این خصوص در قالب اعتبار دو میلیاردتومانی به شهرداری کمک کند که متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ کمکی نشده است.

 

وی افزود: طبق قرارداد سال 1384، شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی مکلف بوده است تا معبر حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر(ع) را بازگشایی و در اختیار شهرداری قرار دهد.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این شرکت طی 12-13 سال اخیر وارد این مجموعه شده و تعداد زیادی از املاک در مسیر را خریداری کرده است گفت: اما اکنون مشکل عمده بازگشایی و اجرای معبر، 7 ملک باقی مانده است که در این خصوص شهرداری وارد کار شده است تا اعتماد مردم را جلب کند و در ازای تملک املاک مردم، راه و شهرسازی زمین هایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا با املاک تهاتر شود و یا هم ارزش ریالی آن پرداخت شود.

 

عدل بیان کرد: شهرداری برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و خود شهرداری هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشاور ترافیک عرض و مقطع این معبر را بر اساس ظرفیت ترافیک، ظرفیت پل و فشاری که می تواند تحمل کند پیش بینی کرده است گفت: در واقع عرض معبر باید با ظرفیت ترافیک توازن داشته باشد، این معبر به عنوان معبر شریانی درجه دو است نه آزادراه و قرار نیست ترافیک بالایی در این آن انجام شود همانطور که در بلوار موسی ابن جعفر(ع) فاصله منازل حاشیه بلوار کمتر از نیم متر است.

 

عدل اظهارکرد: اگر قرار باشد عرض معبر افزایش پیدا کند باید این کار توسط راه و شهرسازی انجام شود چرا که شهرداری در هیچ جای شهر این اجازه را ندارد که معبر جدیدی تعریف کند و یا هم در تغییر مساحت و عرض معابر دخل و تصرفی کند.

 

وی تصریح کرد: اکنون کسانی به این موضوع دامن می زنند که در سالهای گذشته جزء افرادی بوده اند که سبب شدند طرح اتصال سه راه اسدی به موسی ابن جعفر(ع) طولانی و دچار مشکل شود و الان هم که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کرده است، گویا منافع آنها به خطر افتاده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم شهروندان و مالکان 7 ملک باقی مانده که مشکل عمده شهرداری است برای تملک و بازگشایی مسیر و اجرای هر چه زودتر این طرح همکاری کنند.

 

یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛

 

جناب آقای دکتر مروج الشریعه استاندار محترم خراسان جنوبی با سالم و احترام، مستحضر می دارد: شهرداری بیرجند پس از 14 سال انتظار اقدام به بازگشایی بخش بسیار کوچکی از معبر فرزان ( منتهی به پل موسی بن جعفر(ع) ) نموده است، مسیری که قرار است ارتباط ده ها هزار نفر از اهالی شمال شهر و مهرشهر را با مرکز شهر بیرجند برقرار نماید و بنا به مستندات طرح اولیه ( که آن هم مبتنی بر واقعیات و نیاز امروز نیست) عرض معبر فقط 37 متر تعریف شده است.

حاال در عمل دیده می شود شهرداری از همان طرح اولیه هم عدول کرده است و با ایجاد تغییراتی در نقشه، عرض خیابان را به حدود 20 متر کاهش داده اند که این میزان اصال نسبتی با نیاز های ترافیکی موقعیت خیابان و نقش آن به عنوان معبر ارتباطی بین شمال و مرکز شهر ندارد و الان معلوم است که کاری غیر تخصصی و غیر منطقی در حال انجام است که در پشت آن رویکردی غیر قانونی و به احتمال برای تامین منافع آنی (افرادی از سازمان هاوجود دارد.

لذا از آن جا که سابقه عملکرد شورا و شهرداری در تغییر مسیر معابر یا کاستن از عرض آن از جمله در خیابان های مفتح و بلوار شعبانیه و ده ها معبر دیگر شهر امروزه آشکارا به شکل مشکالت عدیده ترافیکی ، افزایش تصادفات و نازیبایی شهر و ... بروز نموده و اقدام انجام شده در پروژه فرزان از مصادیق تضییع حقوق عمومی است.

بدین وسیله ضمن اعتراض به این کار و این رویه خواستار پیگیری آن جناب برای اجرای صحیح و اصولی نقشه این معبر هستیم و اعالم می داریم برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان عجالتا به اعتراض کتبی بسنده نموده و منتظر دستور جنابعالی برای اقدام عملی در این زمینه می باشیم.

انتهای پیام/

,

 

علی عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: شهرداری در طرح فرزان متولی آماده سازی یک دهانه پل بر روی رودخانه خیابان موسی ابن جعفر(ع) است که قرار بوده راه و شهرسازی در این خصوص در قالب اعتبار دو میلیاردتومانی به شهرداری کمک کند که متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ کمکی نشده است.

 

وی افزود: طبق قرارداد سال 1384، شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی مکلف بوده است تا معبر حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر(ع) را بازگشایی و در اختیار شهرداری قرار دهد.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این شرکت طی 12-13 سال اخیر وارد این مجموعه شده و تعداد زیادی از املاک در مسیر را خریداری کرده است گفت: اما اکنون مشکل عمده بازگشایی و اجرای معبر، 7 ملک باقی مانده است که در این خصوص شهرداری وارد کار شده است تا اعتماد مردم را جلب کند و در ازای تملک املاک مردم، راه و شهرسازی زمین هایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا با املاک تهاتر شود و یا هم ارزش ریالی آن پرداخت شود.

 

عدل بیان کرد: شهرداری برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و خود شهرداری هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشاور ترافیک عرض و مقطع این معبر را بر اساس ظرفیت ترافیک، ظرفیت پل و فشاری که می تواند تحمل کند پیش بینی کرده است گفت: در واقع عرض معبر باید با ظرفیت ترافیک توازن داشته باشد، این معبر به عنوان معبر شریانی درجه دو است نه آزادراه و قرار نیست ترافیک بالایی در این آن انجام شود همانطور که در بلوار موسی ابن جعفر(ع) فاصله منازل حاشیه بلوار کمتر از نیم متر است.

 

عدل اظهارکرد: اگر قرار باشد عرض معبر افزایش پیدا کند باید این کار توسط راه و شهرسازی انجام شود چرا که شهرداری در هیچ جای شهر این اجازه را ندارد که معبر جدیدی تعریف کند و یا هم در تغییر مساحت و عرض معابر دخل و تصرفی کند.

 

وی تصریح کرد: اکنون کسانی به این موضوع دامن می زنند که در سالهای گذشته جزء افرادی بوده اند که سبب شدند طرح اتصال سه راه اسدی به موسی ابن جعفر(ع) طولانی و دچار مشکل شود و الان هم که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کرده است، گویا منافع آنها به خطر افتاده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم شهروندان و مالکان 7 ملک باقی مانده که مشکل عمده شهرداری است برای تملک و بازگشایی مسیر و اجرای هر چه زودتر این طرح همکاری کنند.

 

یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛

 

جناب آقای دکتر مروج الشریعه استاندار محترم خراسان جنوبی با سالم و احترام، مستحضر می دارد: شهرداری بیرجند پس از 14 سال انتظار اقدام به بازگشایی بخش بسیار کوچکی از معبر فرزان ( منتهی به پل موسی بن جعفر(ع) ) نموده است، مسیری که قرار است ارتباط ده ها هزار نفر از اهالی شمال شهر و مهرشهر را با مرکز شهر بیرجند برقرار نماید و بنا به مستندات طرح اولیه ( که آن هم مبتنی بر واقعیات و نیاز امروز نیست) عرض معبر فقط 37 متر تعریف شده است.

حاال در عمل دیده می شود شهرداری از همان طرح اولیه هم عدول کرده است و با ایجاد تغییراتی در نقشه، عرض خیابان را به حدود 20 متر کاهش داده اند که این میزان اصال نسبتی با نیاز های ترافیکی موقعیت خیابان و نقش آن به عنوان معبر ارتباطی بین شمال و مرکز شهر ندارد و الان معلوم است که کاری غیر تخصصی و غیر منطقی در حال انجام است که در پشت آن رویکردی غیر قانونی و به احتمال برای تامین منافع آنی (افرادی از سازمان هاوجود دارد.

لذا از آن جا که سابقه عملکرد شورا و شهرداری در تغییر مسیر معابر یا کاستن از عرض آن از جمله در خیابان های مفتح و بلوار شعبانیه و ده ها معبر دیگر شهر امروزه آشکارا به شکل مشکالت عدیده ترافیکی ، افزایش تصادفات و نازیبایی شهر و ... بروز نموده و اقدام انجام شده در پروژه فرزان از مصادیق تضییع حقوق عمومی است.

بدین وسیله ضمن اعتراض به این کار و این رویه خواستار پیگیری آن جناب برای اجرای صحیح و اصولی نقشه این معبر هستیم و اعالم می داریم برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان عجالتا به اعتراض کتبی بسنده نموده و منتظر دستور جنابعالی برای اقدام عملی در این زمینه می باشیم.

انتهای پیام/

,

 

علی عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: شهرداری در طرح فرزان متولی آماده سازی یک دهانه پل بر روی رودخانه خیابان موسی ابن جعفر(ع) است که قرار بوده راه و شهرسازی در این خصوص در قالب اعتبار دو میلیاردتومانی به شهرداری کمک کند که متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ کمکی نشده است.

 

وی افزود: طبق قرارداد سال 1384، شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی مکلف بوده است تا معبر حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر(ع) را بازگشایی و در اختیار شهرداری قرار دهد.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این شرکت طی 12-13 سال اخیر وارد این مجموعه شده و تعداد زیادی از املاک در مسیر را خریداری کرده است گفت: اما اکنون مشکل عمده بازگشایی و اجرای معبر، 7 ملک باقی مانده است که در این خصوص شهرداری وارد کار شده است تا اعتماد مردم را جلب کند و در ازای تملک املاک مردم، راه و شهرسازی زمین هایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا با املاک تهاتر شود و یا هم ارزش ریالی آن پرداخت شود.

 

عدل بیان کرد: شهرداری برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و خود شهرداری هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشاور ترافیک عرض و مقطع این معبر را بر اساس ظرفیت ترافیک، ظرفیت پل و فشاری که می تواند تحمل کند پیش بینی کرده است گفت: در واقع عرض معبر باید با ظرفیت ترافیک توازن داشته باشد، این معبر به عنوان معبر شریانی درجه دو است نه آزادراه و قرار نیست ترافیک بالایی در این آن انجام شود همانطور که در بلوار موسی ابن جعفر(ع) فاصله منازل حاشیه بلوار کمتر از نیم متر است.

 

عدل اظهارکرد: اگر قرار باشد عرض معبر افزایش پیدا کند باید این کار توسط راه و شهرسازی انجام شود چرا که شهرداری در هیچ جای شهر این اجازه را ندارد که معبر جدیدی تعریف کند و یا هم در تغییر مساحت و عرض معابر دخل و تصرفی کند.

 

وی تصریح کرد: اکنون کسانی به این موضوع دامن می زنند که در سالهای گذشته جزء افرادی بوده اند که سبب شدند طرح اتصال سه راه اسدی به موسی ابن جعفر(ع) طولانی و دچار مشکل شود و الان هم که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کرده است، گویا منافع آنها به خطر افتاده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم شهروندان و مالکان 7 ملک باقی مانده که مشکل عمده شهرداری است برای تملک و بازگشایی مسیر و اجرای هر چه زودتر این طرح همکاری کنند.

 

یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛

 

جناب آقای دکتر مروج الشریعه استاندار محترم خراسان جنوبی با سالم و احترام، مستحضر می دارد: شهرداری بیرجند پس از 14 سال انتظار اقدام به بازگشایی بخش بسیار کوچکی از معبر فرزان ( منتهی به پل موسی بن جعفر(ع) ) نموده است، مسیری که قرار است ارتباط ده ها هزار نفر از اهالی شمال شهر و مهرشهر را با مرکز شهر بیرجند برقرار نماید و بنا به مستندات طرح اولیه ( که آن هم مبتنی بر واقعیات و نیاز امروز نیست) عرض معبر فقط 37 متر تعریف شده است.

حاال در عمل دیده می شود شهرداری از همان طرح اولیه هم عدول کرده است و با ایجاد تغییراتی در نقشه، عرض خیابان را به حدود 20 متر کاهش داده اند که این میزان اصال نسبتی با نیاز های ترافیکی موقعیت خیابان و نقش آن به عنوان معبر ارتباطی بین شمال و مرکز شهر ندارد و الان معلوم است که کاری غیر تخصصی و غیر منطقی در حال انجام است که در پشت آن رویکردی غیر قانونی و به احتمال برای تامین منافع آنی (افرادی از سازمان هاوجود دارد.

لذا از آن جا که سابقه عملکرد شورا و شهرداری در تغییر مسیر معابر یا کاستن از عرض آن از جمله در خیابان های مفتح و بلوار شعبانیه و ده ها معبر دیگر شهر امروزه آشکارا به شکل مشکالت عدیده ترافیکی ، افزایش تصادفات و نازیبایی شهر و ... بروز نموده و اقدام انجام شده در پروژه فرزان از مصادیق تضییع حقوق عمومی است.

بدین وسیله ضمن اعتراض به این کار و این رویه خواستار پیگیری آن جناب برای اجرای صحیح و اصولی نقشه این معبر هستیم و اعالم می داریم برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان عجالتا به اعتراض کتبی بسنده نموده و منتظر دستور جنابعالی برای اقدام عملی در این زمینه می باشیم.

انتهای پیام/

,

 

علی عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: شهرداری در طرح فرزان متولی آماده سازی یک دهانه پل بر روی رودخانه خیابان موسی ابن جعفر(ع) است که قرار بوده راه و شهرسازی در این خصوص در قالب اعتبار دو میلیاردتومانی به شهرداری کمک کند که متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ کمکی نشده است.

 

وی افزود: طبق قرارداد سال 1384، شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی مکلف بوده است تا معبر حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر(ع) را بازگشایی و در اختیار شهرداری قرار دهد.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این شرکت طی 12-13 سال اخیر وارد این مجموعه شده و تعداد زیادی از املاک در مسیر را خریداری کرده است گفت: اما اکنون مشکل عمده بازگشایی و اجرای معبر، 7 ملک باقی مانده است که در این خصوص شهرداری وارد کار شده است تا اعتماد مردم را جلب کند و در ازای تملک املاک مردم، راه و شهرسازی زمین هایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا با املاک تهاتر شود و یا هم ارزش ریالی آن پرداخت شود.

 

عدل بیان کرد: شهرداری برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و خود شهرداری هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشاور ترافیک عرض و مقطع این معبر را بر اساس ظرفیت ترافیک، ظرفیت پل و فشاری که می تواند تحمل کند پیش بینی کرده است گفت: در واقع عرض معبر باید با ظرفیت ترافیک توازن داشته باشد، این معبر به عنوان معبر شریانی درجه دو است نه آزادراه و قرار نیست ترافیک بالایی در این آن انجام شود همانطور که در بلوار موسی ابن جعفر(ع) فاصله منازل حاشیه بلوار کمتر از نیم متر است.

 

عدل اظهارکرد: اگر قرار باشد عرض معبر افزایش پیدا کند باید این کار توسط راه و شهرسازی انجام شود چرا که شهرداری در هیچ جای شهر این اجازه را ندارد که معبر جدیدی تعریف کند و یا هم در تغییر مساحت و عرض معابر دخل و تصرفی کند.

 

وی تصریح کرد: اکنون کسانی به این موضوع دامن می زنند که در سالهای گذشته جزء افرادی بوده اند که سبب شدند طرح اتصال سه راه اسدی به موسی ابن جعفر(ع) طولانی و دچار مشکل شود و الان هم که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کرده است، گویا منافع آنها به خطر افتاده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم شهروندان و مالکان 7 ملک باقی مانده که مشکل عمده شهرداری است برای تملک و بازگشایی مسیر و اجرای هر چه زودتر این طرح همکاری کنند.

 

یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛

 

جناب آقای دکتر مروج الشریعه استاندار محترم خراسان جنوبی با سالم و احترام، مستحضر می دارد: شهرداری بیرجند پس از 14 سال انتظار اقدام به بازگشایی بخش بسیار کوچکی از معبر فرزان ( منتهی به پل موسی بن جعفر(ع) ) نموده است، مسیری که قرار است ارتباط ده ها هزار نفر از اهالی شمال شهر و مهرشهر را با مرکز شهر بیرجند برقرار نماید و بنا به مستندات طرح اولیه ( که آن هم مبتنی بر واقعیات و نیاز امروز نیست) عرض معبر فقط 37 متر تعریف شده است.

حاال در عمل دیده می شود شهرداری از همان طرح اولیه هم عدول کرده است و با ایجاد تغییراتی در نقشه، عرض خیابان را به حدود 20 متر کاهش داده اند که این میزان اصال نسبتی با نیاز های ترافیکی موقعیت خیابان و نقش آن به عنوان معبر ارتباطی بین شمال و مرکز شهر ندارد و الان معلوم است که کاری غیر تخصصی و غیر منطقی در حال انجام است که در پشت آن رویکردی غیر قانونی و به احتمال برای تامین منافع آنی (افرادی از سازمان هاوجود دارد.

لذا از آن جا که سابقه عملکرد شورا و شهرداری در تغییر مسیر معابر یا کاستن از عرض آن از جمله در خیابان های مفتح و بلوار شعبانیه و ده ها معبر دیگر شهر امروزه آشکارا به شکل مشکالت عدیده ترافیکی ، افزایش تصادفات و نازیبایی شهر و ... بروز نموده و اقدام انجام شده در پروژه فرزان از مصادیق تضییع حقوق عمومی است.

بدین وسیله ضمن اعتراض به این کار و این رویه خواستار پیگیری آن جناب برای اجرای صحیح و اصولی نقشه این معبر هستیم و اعالم می داریم برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان عجالتا به اعتراض کتبی بسنده نموده و منتظر دستور جنابعالی برای اقدام عملی در این زمینه می باشیم.

انتهای پیام/

,

 

علی عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: شهرداری در طرح فرزان متولی آماده سازی یک دهانه پل بر روی رودخانه خیابان موسی ابن جعفر(ع) است که قرار بوده راه و شهرسازی در این خصوص در قالب اعتبار دو میلیاردتومانی به شهرداری کمک کند که متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ کمکی نشده است.

 

وی افزود: طبق قرارداد سال 1384، شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی مکلف بوده است تا معبر حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر(ع) را بازگشایی و در اختیار شهرداری قرار دهد.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این شرکت طی 12-13 سال اخیر وارد این مجموعه شده و تعداد زیادی از املاک در مسیر را خریداری کرده است گفت: اما اکنون مشکل عمده بازگشایی و اجرای معبر، 7 ملک باقی مانده است که در این خصوص شهرداری وارد کار شده است تا اعتماد مردم را جلب کند و در ازای تملک املاک مردم، راه و شهرسازی زمین هایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا با املاک تهاتر شود و یا هم ارزش ریالی آن پرداخت شود.

 

عدل بیان کرد: شهرداری برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و خود شهرداری هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشاور ترافیک عرض و مقطع این معبر را بر اساس ظرفیت ترافیک، ظرفیت پل و فشاری که می تواند تحمل کند پیش بینی کرده است گفت: در واقع عرض معبر باید با ظرفیت ترافیک توازن داشته باشد، این معبر به عنوان معبر شریانی درجه دو است نه آزادراه و قرار نیست ترافیک بالایی در این آن انجام شود همانطور که در بلوار موسی ابن جعفر(ع) فاصله منازل حاشیه بلوار کمتر از نیم متر است.

 

عدل اظهارکرد: اگر قرار باشد عرض معبر افزایش پیدا کند باید این کار توسط راه و شهرسازی انجام شود چرا که شهرداری در هیچ جای شهر این اجازه را ندارد که معبر جدیدی تعریف کند و یا هم در تغییر مساحت و عرض معابر دخل و تصرفی کند.

 

وی تصریح کرد: اکنون کسانی به این موضوع دامن می زنند که در سالهای گذشته جزء افرادی بوده اند که سبب شدند طرح اتصال سه راه اسدی به موسی ابن جعفر(ع) طولانی و دچار مشکل شود و الان هم که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کرده است، گویا منافع آنها به خطر افتاده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم شهروندان و مالکان 7 ملک باقی مانده که مشکل عمده شهرداری است برای تملک و بازگشایی مسیر و اجرای هر چه زودتر این طرح همکاری کنند.

 

یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛

 

جناب آقای دکتر مروج الشریعه استاندار محترم خراسان جنوبی با سالم و احترام، مستحضر می دارد: شهرداری بیرجند پس از 14 سال انتظار اقدام به بازگشایی بخش بسیار کوچکی از معبر فرزان ( منتهی به پل موسی بن جعفر(ع) ) نموده است، مسیری که قرار است ارتباط ده ها هزار نفر از اهالی شمال شهر و مهرشهر را با مرکز شهر بیرجند برقرار نماید و بنا به مستندات طرح اولیه ( که آن هم مبتنی بر واقعیات و نیاز امروز نیست) عرض معبر فقط 37 متر تعریف شده است.

حاال در عمل دیده می شود شهرداری از همان طرح اولیه هم عدول کرده است و با ایجاد تغییراتی در نقشه، عرض خیابان را به حدود 20 متر کاهش داده اند که این میزان اصال نسبتی با نیاز های ترافیکی موقعیت خیابان و نقش آن به عنوان معبر ارتباطی بین شمال و مرکز شهر ندارد و الان معلوم است که کاری غیر تخصصی و غیر منطقی در حال انجام است که در پشت آن رویکردی غیر قانونی و به احتمال برای تامین منافع آنی (افرادی از سازمان هاوجود دارد.

لذا از آن جا که سابقه عملکرد شورا و شهرداری در تغییر مسیر معابر یا کاستن از عرض آن از جمله در خیابان های مفتح و بلوار شعبانیه و ده ها معبر دیگر شهر امروزه آشکارا به شکل مشکالت عدیده ترافیکی ، افزایش تصادفات و نازیبایی شهر و ... بروز نموده و اقدام انجام شده در پروژه فرزان از مصادیق تضییع حقوق عمومی است.

بدین وسیله ضمن اعتراض به این کار و این رویه خواستار پیگیری آن جناب برای اجرای صحیح و اصولی نقشه این معبر هستیم و اعالم می داریم برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان عجالتا به اعتراض کتبی بسنده نموده و منتظر دستور جنابعالی برای اقدام عملی در این زمینه می باشیم.

انتهای پیام/

,

 

علی عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: شهرداری در طرح فرزان متولی آماده سازی یک دهانه پل بر روی رودخانه خیابان موسی ابن جعفر(ع) است که قرار بوده راه و شهرسازی در این خصوص در قالب اعتبار دو میلیاردتومانی به شهرداری کمک کند که متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ کمکی نشده است.

 

وی افزود: طبق قرارداد سال 1384، شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی مکلف بوده است تا معبر حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر(ع) را بازگشایی و در اختیار شهرداری قرار دهد.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این شرکت طی 12-13 سال اخیر وارد این مجموعه شده و تعداد زیادی از املاک در مسیر را خریداری کرده است گفت: اما اکنون مشکل عمده بازگشایی و اجرای معبر، 7 ملک باقی مانده است که در این خصوص شهرداری وارد کار شده است تا اعتماد مردم را جلب کند و در ازای تملک املاک مردم، راه و شهرسازی زمین هایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا با املاک تهاتر شود و یا هم ارزش ریالی آن پرداخت شود.

 

عدل بیان کرد: شهرداری برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و خود شهرداری هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.

 

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشاور ترافیک عرض و مقطع این معبر را بر اساس ظرفیت ترافیک، ظرفیت پل و فشاری که می تواند تحمل کند پیش بینی کرده است گفت: در واقع عرض معبر باید با ظرفیت ترافیک توازن داشته باشد، این معبر به عنوان معبر شریانی درجه دو است نه آزادراه و قرار نیست ترافیک بالایی در این آن انجام شود همانطور که در بلوار موسی ابن جعفر(ع) فاصله منازل حاشیه بلوار کمتر از نیم متر است.

 

عدل اظهارکرد: اگر قرار باشد عرض معبر افزایش پیدا کند باید این کار توسط راه و شهرسازی انجام شود چرا که شهرداری در هیچ جای شهر این اجازه را ندارد که معبر جدیدی تعریف کند و یا هم در تغییر مساحت و عرض معابر دخل و تصرفی کند.

 

وی تصریح کرد: اکنون کسانی به این موضوع دامن می زنند که در سالهای گذشته جزء افرادی بوده اند که سبب شدند طرح اتصال سه راه اسدی به موسی ابن جعفر(ع) طولانی و دچار مشکل شود و الان هم که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کرده است، گویا منافع آنها به خطر افتاده است.

 

وی ادامه داد: امیدواریم شهروندان و مالکان 7 ملک باقی مانده که مشکل عمده شهرداری است برای تملک و بازگشایی مسیر و اجرای هر چه زودتر این طرح همکاری کنند.

 

یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛

 

جناب آقای دکتر مروج الشریعه استاندار محترم خراسان جنوبی با سالم و احترام، مستحضر می دارد: شهرداری بیرجند پس از 14 سال انتظار اقدام به بازگشایی بخش بسیار کوچکی از معبر فرزان ( منتهی به پل موسی بن جعفر(ع) ) نموده است، مسیری که قرار است ارتباط ده ها هزار نفر از اهالی شمال شهر و مهرشهر را با مرکز شهر بیرجند برقرار نماید و بنا به مستندات طرح اولیه ( که آن هم مبتنی بر واقعیات و نیاز امروز نیست) عرض معبر فقط 37 متر تعریف شده است.

حاال در عمل دیده می شود شهرداری از همان طرح اولیه هم عدول کرده است و با ایجاد تغییراتی در نقشه، عرض خیابان را به حدود 20 متر کاهش داده اند که این میزان اصال نسبتی با نیاز های ترافیکی موقعیت خیابان و نقش آن به عنوان معبر ارتباطی بین شمال و مرکز شهر ندارد و الان معلوم است که کاری غیر تخصصی و غیر منطقی در حال انجام است که در پشت آن رویکردی غیر قانونی و به احتمال برای تامین منافع آنی (افرادی از سازمان هاوجود دارد.

لذا از آن جا که سابقه عملکرد شورا و شهرداری در تغییر مسیر معابر یا کاستن از عرض آن از جمله در خیابان های مفتح و بلوار شعبانیه و ده ها معبر دیگر شهر امروزه آشکارا به شکل مشکالت عدیده ترافیکی ، افزایش تصادفات و نازیبایی شهر و ... بروز نموده و اقدام انجام شده در پروژه فرزان از مصادیق تضییع حقوق عمومی است.

بدین وسیله ضمن اعتراض به این کار و این رویه خواستار پیگیری آن جناب برای اجرای صحیح و اصولی نقشه این معبر هستیم و اعالم می داریم برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان عجالتا به اعتراض کتبی بسنده نموده و منتظر دستور جنابعالی برای اقدام عملی در این زمینه می باشیم.

انتهای پیام/

,

 

,

علی عدل معاون عمرانی شهرداری بیرجند در این خصوص در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: شهرداری در طرح فرزان متولی آماده سازی یک دهانه پل بر روی رودخانه خیابان موسی ابن جعفر(ع) است که قرار بوده راه و شهرسازی در این خصوص در قالب اعتبار دو میلیاردتومانی به شهرداری کمک کند که متاسفانه تاکنون در این خصوص هیچ کمکی نشده است.

,

 

,

وی افزود: طبق قرارداد سال 1384، شرکت عمران و مسکن سازان خراسان جنوبی به نمایندگی از اداره کل راه و شهرسازی مکلف بوده است تا معبر حدفاصل سه راه اسدی تا پل موسی ابن جعفر(ع) را بازگشایی و در اختیار شهرداری قرار دهد.

,

 

,

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این شرکت طی 12-13 سال اخیر وارد این مجموعه شده و تعداد زیادی از املاک در مسیر را خریداری کرده است گفت: اما اکنون مشکل عمده بازگشایی و اجرای معبر، 7 ملک باقی مانده است که در این خصوص شهرداری وارد کار شده است تا اعتماد مردم را جلب کند و در ازای تملک املاک مردم، راه و شهرسازی زمین هایی را در اختیار شهرداری قرار دهد تا با املاک تهاتر شود و یا هم ارزش ریالی آن پرداخت شود.

,

 

,

عدل بیان کرد: شهرداری برای اتصال بافت فرزان به خیابان موسی ابن جعفر(ع)، طبق طرح تفصیلی مصوب که توسط راه و شهرسازی تهیه شده است عمل می کند و خود شهرداری هیچ منافع و بالتبع آن هیچ دخل و تصرفی در کوچک یا بزرگ کردن معبر ندارد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.

, وی با اشاره به اینکه  طرح فرزان از همان زمان قدیم هم به عنوان طرح 30 متری مشهور بوده است و شهرداری هم آن را بدون حتی یک سانت جابجایی و بر اساس طرح تفصیلی شرکت مسکن و عمران سازان و راه و شهرسازی اجرا می کند، افزود: بر اساس طرح مصوب، عرض اصلی معبر 20 متر و هر کدام از پیاده روهای  اطرف دارای عرض 5 متر است که در مجموع 30 متر می شود، اما با توجه به پیش بینی ایستگاه اتوبوس در مسیر، در برخی نقاط عرض پیاده روها 3.5 متر افزوده شده و عرض معبر به 37 متر افزایش پیدا کرده است که این موضوع سبب شده برخی از مردم برداشت اشتباهی از عرض معبر داشته باشند.,

 

,

معاون عمرانی شهرداری بیرجند با بیان اینکه مشاور ترافیک عرض و مقطع این معبر را بر اساس ظرفیت ترافیک، ظرفیت پل و فشاری که می تواند تحمل کند پیش بینی کرده است گفت: در واقع عرض معبر باید با ظرفیت ترافیک توازن داشته باشد، این معبر به عنوان معبر شریانی درجه دو است نه آزادراه و قرار نیست ترافیک بالایی در این آن انجام شود همانطور که در بلوار موسی ابن جعفر(ع) فاصله منازل حاشیه بلوار کمتر از نیم متر است.

,

 

,

عدل اظهارکرد: اگر قرار باشد عرض معبر افزایش پیدا کند باید این کار توسط راه و شهرسازی انجام شود چرا که شهرداری در هیچ جای شهر این اجازه را ندارد که معبر جدیدی تعریف کند و یا هم در تغییر مساحت و عرض معابر دخل و تصرفی کند.

,

 

,

وی تصریح کرد: اکنون کسانی به این موضوع دامن می زنند که در سالهای گذشته جزء افرادی بوده اند که سبب شدند طرح اتصال سه راه اسدی به موسی ابن جعفر(ع) طولانی و دچار مشکل شود و الان هم که شهرداری در این خصوص ورود پیدا کرده است، گویا منافع آنها به خطر افتاده است.

,

 

,

وی ادامه داد: امیدواریم شهروندان و مالکان 7 ملک باقی مانده که مشکل عمده شهرداری است برای تملک و بازگشایی مسیر و اجرای هر چه زودتر این طرح همکاری کنند.

,

 

,

یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛

, یادآور می شود؛ در نامه جمعی از شهروندان، کسبه و ساکنان محدوده فرزان و خیابان جمهوری، آمده است؛,

 

,

جناب آقای دکتر مروج الشریعه استاندار محترم خراسان جنوبی با سالم و احترام، مستحضر می دارد: شهرداری بیرجند پس از 14 سال انتظار اقدام به بازگشایی بخش بسیار کوچکی از معبر فرزان ( منتهی به پل موسی بن جعفر(ع) ) نموده است، مسیری که قرار است ارتباط ده ها هزار نفر از اهالی شمال شهر و مهرشهر را با مرکز شهر بیرجند برقرار نماید و بنا به مستندات طرح اولیه ( که آن هم مبتنی بر واقعیات و نیاز امروز نیست) عرض معبر فقط 37 متر تعریف شده است.

,

حاال در عمل دیده می شود شهرداری از همان طرح اولیه هم عدول کرده است و با ایجاد تغییراتی در نقشه، عرض خیابان را به حدود 20 متر کاهش داده اند که این میزان اصال نسبتی با نیاز های ترافیکی موقعیت خیابان و نقش آن به عنوان معبر ارتباطی بین شمال و مرکز شهر ندارد و الان معلوم است که کاری غیر تخصصی و غیر منطقی در حال انجام است که در پشت آن رویکردی غیر قانونی و به احتمال برای تامین منافع آنی (افرادی از سازمان هاوجود دارد.

, ,

لذا از آن جا که سابقه عملکرد شورا و شهرداری در تغییر مسیر معابر یا کاستن از عرض آن از جمله در خیابان های مفتح و بلوار شعبانیه و ده ها معبر دیگر شهر امروزه آشکارا به شکل مشکالت عدیده ترافیکی ، افزایش تصادفات و نازیبایی شهر و ... بروز نموده و اقدام انجام شده در پروژه فرزان از مصادیق تضییع حقوق عمومی است.

,

بدین وسیله ضمن اعتراض به این کار و این رویه خواستار پیگیری آن جناب برای اجرای صحیح و اصولی نقشه این معبر هستیم و اعالم می داریم برای جلوگیری از سوء استفاده معاندان عجالتا به اعتراض کتبی بسنده نموده و منتظر دستور جنابعالی برای اقدام عملی در این زمینه می باشیم.

, .,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه