اخبار داغ

دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه:

17درصد برگزیدگان نویسندگان غیر ایرانی هستند/افزایش 10 درصدی ارسال آثار به دبیرخانه کتاب سال حوزه

17درصد برگزیدگان نویسندگان غیر ایرانی هستند/افزایش 10 درصدی ارسال آثار به دبیرخانه کتاب سال حوزه
دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به افزایش 10 درصدی ارسال آثار به دبیرخانه کتاب سال حوزه ، گفت: 17درصد برگزیدگان نویسندگان غیر ایرانی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در گفتگو با قم فردا، با اشاره به اینکه امسال به دنبال تقویت بُعد بین المللی همایش کتاب سال هستیم، اظهار داشت:یکی از سیاست هایی که امسال در پی تقویت آن بودیم ترویج و تقویت بخش بین الملل کتاب سال حوزه است که بر اساس سیاست های بالادستی شورای عالی حوزه های علمیه تدوین و اجرایی می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: امسال 100 درصد افزایش در ورودی کتب خارجی داشته ایم به طوری که امسال 17 درصد برگزیدگان ما را نویسندگان حوزوی غیر ایرانی تشکیل می دهند .

,

دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره اینکه امسال 155 پایان نامه که در سال 95 دفاع شده است به همایش رسیده است گفت: 133 مقاله علمی و پژوهشی در عرصه های علوم اسلامی و انسانی مرتبط به حوزه دین که در آن ها نوآوری صورت گرفته و به یک مساله جامعه پاسخ داده اند وارد رقابت شدند که البته فراوانی مقالات مربوط به گروه هایی چون حقوق و علوم سیاسی، فلسفه و نیز کلام می شود.

,

وی بیان داشت: اهمیت بخش مقالات به این است که به خاطر سرعت در تولید و نگاه به بحث نوآوری و مسایل روز ، زودتر به نتیجه می رسد و باید به مسایل کاربردی و نیازهای جامعه بپردازد و شورای علمی جشنواره نیز اتفاقاً بر نوآوری در مسایل علمی و روز در زمینه مقالات بسیار تاکید داشته اند.

,

حجت الاسلام مقیمی با اشاره به اینکه امسال سخنران اصلی برنامه آیت الله سبحانی خواهد بود، ابراز داشت: طبق روال هر ساله از دو شخصیت ویژه و برجسته در کنار تقدیر از نویسندگان برتر به جهت یک عمر تلاش در جهت ترویج معارف اهل بیت(ع) تجلیل به عمل می آید که امسال از شخصیت علمی و فعالیت های فرهنگی آیت الله العظمی سید کاظم حایری از مراجع تقلید ایران و عراق و نیز مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری تجلیل ویژه به عمل می آید.

,

وی در ادامه اضافه کرد: در سال گذشته ، 875 کتاب و پایان نامه به دبیرخانه ارسال شد و از این تعداد 27 درصد به مرحله دوم راه یافتند  اما در همایش نوزدهم مجموع کتب و پایان نامه ها به دبیرخانه 965 اثر است که حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش ورودی داشته ایم و از این تعداد نیز 38 درصد یعنی 366 مورد به مرحله دوم راه یافته اند.

,

دبیر نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه با اشاره به فراوانی آثار خاطر نشان کرد: 116 کتاب در گروه کلام ، 114 اثر در گروه فقه و اصول، همچنین اخلاق و عرفان 92 اثر ، تاریخ و سیره 92 اثر ، علوم اجتماعی 66 ، حقوق و علوم سیاسی 62 ، تفسیر و علوم قرآن 61 ، تصحیح و تحقیق 60 ، ادبیات و هنر 55 ، علوم تربیتی و روان شناسی 55 ، ترجمه 51 ، فلسفه 51 ، حدیث، درایه و رجال 42 اثر، اقتصاد و مدیریت 25 اثر ، کتب مرجع 20 اثر و تکنولوژی آموزشی 3 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

,

وی در خاتمه اضافه کرد: از مجموع آثار در بخش کتب و پایان نامه ها ، 809 اثر به زبان فارسی و 142 اثر به زبان عربی و همچنین 14 اثر نیز به زبان های دیگر بوده اند، ضمن آن که بر اساس جنسیتی نیز 902 اثر از برادران و 63 نفر از خواهران بوده اند که نشان می دهد ما در زمینه نویسندگان خواهر طلبه نیاز به تلاش بیشتری داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه