اخبار داغ

فرماندار شهرستان روانسر:

11 حلقه چاه غیرمجاز در روانسر مسدود شده است/ لزوم تغییر رویه کشت محصولات کشاورزی

11 حلقه چاه غیرمجاز در روانسر مسدود شده است/ لزوم تغییر رویه کشت محصولات کشاورزی
فرماندار شهرستان روانسر در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 12 حلقه چاه جدید در سطح شهرستان شناسایی شده که 11 حلقه آن مسدود شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سراب روانسر، امروز دوشنبه چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان روانسر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب روانسر,

محمود شهلایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه استان کرمانشاه در چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب با محوریت نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاهها در شهرستان روانسر عنوان کرد: بارندگی های امسال در استان در مقایسه با میانگین بارندگی های بلند مدت 50 درصد کاهش یافته است و اگر مدیریت مصرف به درستی رعایت نشود دچار بحران شدید آب در استان خواهیم شد.

,

 

,

وی افزود: در سطح استان 23 محدوده مطالعاتی داریم که از این تعداد دشت های کنگاور، ماهیدشت، حسن‌آباد، شیان، روانسر و سنجابی، اسلام‌آباد، دشت ذهاب و سرپل ذهاب هشت دشت ممنوعه کرمانشاه هستند که از نظر میزان برداشت آب از دست داده و کشاورزی در آنها ممنوع اعلام شده است

,

 

,

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه استان کرمانشاه ادامه داد: منابع آب زیرزمینی رو به کاهش است و وضعیت منابع آبی در کرمانشاه مناسب نیست.

,

 

,

شهلایی اضافه کرد: تغییر رویه کشت و جایگزینی کشت هایی با نیاز آبی کمتر از جمله راهکارهایی است که می تواند به  حفظ منابع آبی کمک کند 

,

 

,

11 حلقه  چاه غیر مجاز در روانسر مسدود شده است

, 11 حلقه  چاه غیر مجاز در روانسر مسدود شده است,

 

,

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 12 حلقه چاه جدید در سطح شهرستان شناسایی شده که 11 حلقه آن مسدود شده است.

,

 

,

حسین ویسمرادی افزود: کل چاه های شناسایی شده غیر مجاز این شهرستان 376 حلقه است که تاکنون 120 حلقه آن مسدود شده است .

,

ایوب ذائبی مدیر امور منابع آب روانسر و اورامانات نیز گفت: به منظور کنترل مصرف آب در بخش صنعت ، 2 دستگاه کنتور هوشمند به صورت تجمیعی در شهرک صنعتی روانسر نصب شده است .

,

 

,

ذائبی اظهار داشت: در راستای مدیریت بهینه شبکه برق و کنترل هوشمند مصرف کنندگان و به منظور جلوگیری از استفاده بی رویه از آب و برق 18 دستگاه کنتور فهام (  طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) بر روی چاه های کشاورزی شهرستان روانسر نصب شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه