اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:

نرخ تورم در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است

نرخ تورم در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به اینکه نرخ تورم در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در شش ماهه نخست امسال نرخ تورم در کشور ۶.۲ درصد بود درحالیکه این آمار در استان ۸.۸ درصد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۷ با توجه به مشکلات و وضعیت کشور نوشته شده است، گفت: حذف فقر مطلق و ایجاد عدالت در ارتباطات و تبصره‌های مختلف، اصلاح ساختاری بودجه و پایه‌های شفافیت و قابل ارزیابی از شاخصه‌های لایحه محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

وی افزود: پرداختن به اولویت‌های برنامه ششم یکی از دیگر ویژگی‌های بودجه ۹۷ بوده و دولت در جمع‌بندی و اصلاح ساختار بودجه اولویت‌هایی همچون چالش‌های موجود در حوزه محیط زیست، آب، منابع پایه، حمل و نقل ریلی، بافت فرسوده شهر و روستا و توسعه گردشگری را مورد توجه قرار داده است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تولید و اشتغال را از دغدغه‌های جامعه عنوان کرد و افزود: در پیش‌بینی بودجه ۹۷ منابع درخور توجهی برای تولید و اشتغال در نظر گرفته شده تا به این خواسته مردم جامه عمل بپوشاند.

,

پیش‌بینی ۹۸۰ هزار فرصت شغلی برای سال آینده

, پیش‌بینی ۹۸۰ هزار فرصت شغلی برای سال آینده, پیش‌بینی ۹۸۰ هزار فرصت شغلی برای سال آینده,

یادگاری با بیان اینکه از طریق استمرار برنامه‌های اشتغال فراگیر می‌توان بخش عمده‌ای از مشکلات بیکاری را کاهش داد، اظهار کرد: برای رفع مشکلات موجود در حوزه اشتغال ایجاد ۹۸۰ هزار فرصت شغلی در لایحه بودجه ۹۷ پیش‌بینی شده است و چنانچه قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد منابع حاصل از این افزایش در بخش تولید و اشتغال هزینه می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۹۷ به موضوع محیط زیست توجه ویژه‌ای شده است، گفت: سال آینده ۹۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و ۱۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور بهبود محیط زیست، طرح های آبخیز داری، مقابله با ریزگردها و غیره هزینه خواهد شد.

,

افزایش ۳۲ درصدی بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷

, افزایش ۳۲ درصدی بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷, افزایش ۳۲ درصدی بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی بودجه عمرانی کشور در بودجه ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ گفت: بودجه عمرانی امسال کشور ۷۱ هزار میلیارد تومان بوده که برای سال آینده ۴۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

,

یادگاری کاهش بودجه عمرانی را در راستای شفاف سازی بودجه دانست و بیان کرد: در سال ۹۶ از میزان بودجه ۷۱ هزار میلیارد تومانی تنها ۴۴ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

,

نرخ تورم در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است

, نرخ تورم در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است, نرخ تورم در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشور است,

یادگاری با اشاره به اینکه نرخ تورم در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: در شش ماهه نخست امسال نرخ تورم در کشور ۶.۲ درصد بود درحالیکه این آمار در استان ۸.۸ درصد بوده است.

,

وی افزود: باتوجه به اینکه تمرکز زدایی در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده است از ۸۶۸ طرح ملی در سطح کشور که بیشتر در حوزه آب و فاضلاب، راه و شهرسازی و غیره هستند، به طرح‌های استانی تبدیل می شوند.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته ۲۰ درصد اعتبارات عمرانی کشور به استان‌ها تعلق می‌گرفت، گفت: با تصویب این طرح از سوی مجلس ۳۷ درصد بودجه‌های عمرانی کشور استانی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه