اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در سپاه:

مردم‌سالاری دینی از ابتکارات امام(ره) است

مردم‌سالاری دینی از ابتکارات امام(ره) است
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بزرگ‌ترین دستاورد نظام، مردمسالاری دینی بود که از ابتکارات امام(ره) است، مدل مردم‌سالاری دینی بهترین مدل برابر نظام‌های لائیک و یا مردم‌سالاری سکولار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، نخستین همایش منطقه‌ای مدیران حوزه‌های علمیه و مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه استان‌های مازندران، گلستان و سمنان صبح امروز با حضور بیش از 260 مدیر حوزه علمیه و مسؤولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه و فرماندهان بسیج طلاب و روحانیون با موضوع حوزه انقلابی در مجتمع غدیر سپاه کربلا با حضور آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

حجت‌الاسلام علی سعیدی در جمع طلاب بسیجی حوزه‌های علمیه به تبیین الزامات حوزه انقلابی پرداخت و گفت: اولین رسالت حوزه‌های علمیه تبیین اسلام ناب بر مبنای قرآن و سنت پیغمبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است و دومین رسالت آن ایجاد بستر حاکمیت دینی برای تحقق شریعت، رسالت سوم مبارزه با ظلم و ظالمان و طواغیت و چهارمین رسالت، صیانت از دین و حاکمیت دینی است.

وی به تکالیف حوزه‌های علمیه نیز اشاره کرد و افزود: رسالت حوزه انقلابی ثابت است اما تکالیف ممکن است متغیر باشد، رسالت در بستر زمان فراگیر بوده اما تکالیف بسته به شرایط و مقتضیات زمان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در دوره زندگی پیامبر تکالیف متفاوتی وجود داشت تصریح کرد: یک دوره ممکن بود جنگ باشد و دوره‌ای مذاکره اما در دوره حکومت امیرالمؤمنین شرایط به شکل دیگر رقم خورد، پیامبر(ص) با کفر آشکار می‌جنگید و حضرت علی(ع) با کفر پنهان در ستیز بود.

سعیدی ادامه داد: در دوره حضرت امیر(ع) خواص آن روز متغیرهایی که در تکلیف مؤثر بود را متوجه نشدند و نتوانستند حضرت را در جنگ با کفر پنهان یاری کنند.

وی درباره بافت فکری خواصی که اهل فتنه و فتنه‌انگیزی بودند اشاره کرد و گفت: حضرت امیر(ع) در مقابله با خواص زمانی با 25 سال سکوت مواجه شد اما وقتی به مقام حکومت‌داری رسید با خواص فتنه‌انگیز جنگید زیرا شرایط دو دوره متفاوت بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به تأثیر متغیرها در عصر غیبت که به عملکرد حوزه و خواص مرتبط است، پرداخت و افزود: یک دسته همراه ولایت و حضرت امام شدند و باندی هم مثل جریان جمل در برابر رهبری قرار گرفتند و دسته سوم جریان ساکتین بودند که مرزبندی مشخص با جبهه حضرت امام و معارضین نداشتند.

سعیدی با برشمردن وظایف حوزه علمیه در عصر غیبت تأکید کرد: حفظ میراث گران‌بهای فقه شیعی یکی از وظایف بزرگ علما بود که برای نگهداری از این شریعت مقابل ظلم و ظالم و همچنین در برابر نحله‌های انحرافی و فرقه‌های چپ و مارکسیستی و مرجع ملی‌گرایی ایستادند.

وی در ادامه گفت: مهم‌ترین وظیفه علما، ایجاد زمینه حاکمیت دینی بر محور ولایت فقیه بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه برخی از علما همچون شیخ انصاری در مورد اصل ولایت برای فقیه مشکل نداشتند اما برپایی حاکمیت بر محور ولی فقیه را غیرممکن می‌دانستند، عنوان کرد: حضرت امام(ره) با تشکیل انقلاب اسلامی این امر غیرممکن را ممکن کرد.

سعیدی با بیان این پرسش که آیا حوزه‌های علمیه و خواص متناسب با حاکمیت دینی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی و آنچه که وظیفه آنهاست عمل کردند؟ گفت: بزرگترین تحولی که در عصر غیبت ایجاد شد تغییر در ماهیت حکومت از حکومت لائیک به حکومت دینی و اسلامی بود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه نیاز به تحول فکری گفتاری و عملکردی متناسب با ماهیت انقلابی حکومت دارد، گفت: تا دیروز حاکم بر این کشور یک طاغوت وابسته با بیگانه بود اما با پیروزی انقلاب، محور حکومت ولی فقیه شد، وقتی محور تغییر کرد جایگاه و نوع مبارزه هم تغییر پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تصریح بر اینکه آیا مسجد و حوزه باید در نقش اپوزیسیون باشد و یا مقابل دشمن قرار بگیرند، بیان کرد: نمی‌شود که ما سه نوع مسجد و حوزه علمیه داشته باشیم، مسجدی که انقلابی تربیت می‌کند مسجدی که مخالف انقلاب پرورش می‌دهد و یا اینکه انسان خنثی تحویل جامعه می‌دهد.

سعیدی در ادامه سخنان خود با گلایه از برخی عملکردهای حوزه گفت: امروز روحانیون سکولاری داریم که بحث جدایی حوزه از حکومت را مطرح می‌کنند.

وی در ادامه برشمردن وظیفه حوزه انقلابی با تصریح بر اینکه با انقلاب ساختار و نظام قانون‌گذاری تغییر کرده است،گفت: یکی از الزامات حاکمیت دینی و مشروعیت بخشی به آن وجود شورای نگهبان است، شورای نگهبان نقش زیربنائی در سلامت و مشروعیت قوانین و نظام و سیستم قانونگذاری داشته و دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه چه میزان در حوزه علمیه به نقش شورای نگهبان پرداخته شده است، ادامه داد: از قوه مجریه تا دیگران بر علیه شورای نگهبان حرف می‌زنند و می‌تازند آیا حوزه علمیه تکلیفش را درباره شورای نگهبان انجام داد و به تبیین نقش این شورا در بین این مردم پرداخت.

سعیدی در ادامه سخنان خود به مردم‌سالاری دینی اشاره کرد و گفت: بزرگترین دستاورد نظام، مردم سالاری دینی بود که از ابتکارات امام است مدل مردم‌سالاری دینی بهترین مدل در برابر نظام‌های لائیک و یا مردم‌سالاری سکولار است.

وی با بیان اینکه مسؤولان بجای حاشیه سازی به مشکلات مردم برسند، گفت: الان شاهد هستیم آقایان می‌گویند امام زمان(عج) و پیامبر(ص) هم قابل نقد هستند اما بعد آن را تکذیب کردند، آیا درد جامعه طرح کردن چنین مسائلی است؟! هدف از طرح این حواشی چیست؟

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه با بیان اینکه امام جبهه تقابل در جهان را تغییر داد و امروز جهان اسلام در برابر جهان کفر قرار گرفته است، اضافه کرد: تمدن اسلامی در برابر تمدن غرب قرار گرفته است.

سعیدی با گلایه از دولتمردان که به تمدن اسلامی بی‌اعتنا هستند، تصریح کرد: چطور باید مسؤولان بفهمند پیوند با غرب اشتباه است و غرب قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌گفتند با کدخدا ببندیم اما وقتی دیدند کدخدا با بی‌شرمی هزار بار خیانت کرد و امروز دوباره سراغ نوچه‌های کدخدا رفتند، گفت: ایجاد تمدن اسلامی با کاسه گدایی گرفتن به طرف غربی‌ها، ممکن نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر در وضعیت اهل سنت و مجموعه‌ای که در مقابل نظام استکباری ایستاده‌اند، تأکید کرد: نباید با توهین به اعتقادات اهل سنت نظام را دچار هزینه کنیم، کسانی که به اهل سنت که در غزه و لبنان و جای جای کشور و منطقه در حال ایستادگی مقابل دشمن هستند، توهین می‌کنند نه تنها به اهل بیت(ع) خدمت نکرده بلکه به اسلام خیانت می‌کنند، امروز پرچم اسلام ناب در منطقه غرب آسیا در اهتزاز است، امروز شیوه‌های دفاع از حریم اهل بیت بسیار متنوع است و راه‌های زیادی برای دفاع از اهل بیت عصمت و طهارت وجود دارد.

سعیدی با تأکید براین مطلب که دشمن از شیعه بیدار و پرچم دار اسلام در هراس است، تصریح کرد: نظام اسلامی نیاز به حمایت دارد اما با سکوت عده‌ای خواص مواجه است.

وی در پایان به تغییر مواضع خواص و نقش حوزه‌های علمیه در این‌باره پرداخت و گفت: اگر خواص مواضع‌شان را با فرامین رهبری هماهنگ نکردند، حوزه وظیفه دارد در برابر این عمل خواص واکنشی نشان دهد، چه بسا در جریان انقلاب شاهد بودیم بعضی از خواص علیه امام ایستادند، بعد از امام هم در دوره اصلاح‌طلبان، کارگزاران و حتی دوره احمدی‌نژاد و همین دولت عده‌ای مواضع ناصحیح در برابر نظام می‌گیرند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه